27 Reacties

4 maanden geleden

Mijn oudste was ook 13/14 maanden met overgang naar 1 slaapje. Zou het gewoon proberen! Helemaal niet jong hoor. De ene is er meer aan toe dan de ander.

4 maanden geleden

Toevallig vandaag naar 1 slaapje gegaan om te proberen. Kleine van bijna 13 maanden heeft 2,5 uur geslapen tussen 12 en 14.30 uur. Vooralsnog een succes. Maar goed, eerste dag en geen idee nog hoe de nacht zal gaan.

4 maanden geleden

Ik vind het 1x slapen echt heerlijk hahaha, je hebt s ochtends genoeg tijd om weg te gaan, kan eind van de middag tot de nacht prima de deur uit.. s avonds heb je tijd voor jezelf. Het slaapje s middags is langer dus èn tijd voor het huishouden èn tijd voor jezelf. Hier nu sinds 2 weken overgestapt naar 1 en ik ben zo blij ermee haha. Ik doe nu het (fruit) tussendoortje iets later op de ochtend, om 11:30 lunchen en daarna naar bed. Hij ging er vandaag om 12:15 in, sliep om 12:30 en ik maak hem zo om 16:00 wakker haha. Gisteren was hij bv. wel om 15:00 wakker, maar ook dat red hij prima tot hij s avonds weer naar bed gaat.

4 maanden geleden

Reactie op Roosframboos

Ik vind het 1x slapen echt heerlijk hahaha, je hebt s ochtends genoeg tijd ...
Nacht= tot hij s avonds naar bed gaat😅 iets te snel getypt

4 maanden geleden

Ik heb vandaag dus weer een dag met 2 slaapjes.. want om half 10 begon het poetsen al.. dus dat werd wel heel lanfg rekken. Maar nu is het dus helemaal kut. Want zn 2e slaapje was pas rond 14.45.. want nog niet moe... En nu net wakker! Dus verwacht dat t vanavond weer laat wordt🫠 Moeilijk!!!!

4 maanden geleden

Reactie op Ellen11

Toevallig vandaag naar 1 slaapje gegaan om te proberen. Kleine van bijna 13 ...
We hebben het gered! Wel was het na zijn middagdutje pittig. Hij was toch al wel snel moe, dus veel moeten doen om hem wakker te houden. Het is gelukt om hem pas om 19 uur in bed te hebben. Nu afwachten hoe de nacht verloopt en hoe laat hij morgen wakker wordt.

4 maanden geleden

Reactie op Ellen11

We hebben het gered! Wel was het na zijn middagdutje pittig. Hij was toch a ...
Met de overgang is het beter om om 6u op bed te leggen als hij dan moe is, oververmoeid kan zorgen voor vroeg wakker of moeilijk in slaap vallen

4 maanden geleden

Reactie op Doenjaah

Met de overgang is het beter om om 6u op bed te leggen als hij dan moe is, ...
Ow dat hadden we eerder moeten weten... gelukkig is hij zonder tegen sputteren direct in slaap gevallen. We gaan de rest van de nacht wel zien wat er gebeurt. Bedankt voor de tip!

4 maanden geleden

Reactie op Ellen11

Ow dat hadden we eerder moeten weten... gelukkig is hij zonder tegen sputte ...
Wie weet slaapt hij lekker lang door hihi zou fijn zijn! Ik haal veel tips van slaapexperts via instagram, heel fijn! Bijv bureau van slaap of slaaptips voor baby's 🙂 al veel van geleerd met mijn ook niet al te makkelijke slaper

4 maanden geleden

Die verschillen vind ik zo grappig om te lezen. Hier word er 1 om 7 uur wakker en staat om 9 uur al op de deur naar de trap te slaan, waarmee hij aangeeft dat hij naar bed wilt. Moet hem dan vaak om 11 uur wakker maken en om 13.30-14.00 staat hij weer bij de deur haha en moet hem dan vaak om 16.00 weer wakker maken🤣. Ik denk dat hij alles aan het inhalen is van zijn eerste levensjaar, toen was het drama haha!

4 maanden geleden

Reactie op JAIS93

Die verschillen vind ik zo grappig om te lezen. Hier word er 1 om 7 uur wak ...
Nouuu zo was het hier tot kort geleden ook!!😄 toen begon de sprong.. slaappregressie.. en nu weet ik het niet meer hahah.. hele ritme is naar de gadver🤭

4 maanden geleden

Hier nu sinds een week over op 1 slaapje 12,5 maand. Voor paar weken terug ook al geprobeerd alleen tussendoor is ze ziek geweest. Bij mij is ze pas om 8 uur wakker s’ochtends dus daardoor goed vol te houden voor haar. Als ze om 7 uur wakker is moet ze nog wel 2 slaapjes.

4 maanden geleden

Reactie op 00me00

Nouuu zo was het hier tot kort geleden ook!!😄 toen begon de sprong.. slaap ...
Ooh, het is dus stilte voor de storm... ik ga me vast voorbereiden🤣

4 maanden geleden

En zijn hier nog mama’s die updates hebben betreft overgang naar 1 slaapje? Hier rommelt het al bijna 3 weken… Duurt lang voordat hij ‘s ochtends slaapt, soms wordt hij dan na 20/30min ineens wakker. Of hij slaapt ‘s ochtends, en dan ‘s middags niet… Vanaf toen hij 9 maanden was sliep hij door tot vaak 19-5:30/6:30, maar nu dus ook ‘snachts wakker😢😢

4 maanden geleden

Reactie op naer

En zijn hier nog mama’s die updates hebben betreft overgang naar 1 slaapje? ...
Hier twee dagen gedaan. Thuis en bij de opvamf opvang. Vandaag echter is het plan weer gesneuveld. Hij was zo moe dat hij toch twee slaapjes heeft gedaan. Morgen proberen we het weer.

4 maanden geleden

Op de opvang 1 slaapje, de dagen thuis lijkt ze toch moe dus 2. Valt dan makkelijk in slaap, maar nachten zijn rommelig. Waar doe je dan goed aan?

4 maanden geleden

Reactie op Lies123409

Op de opvang 1 slaapje, de dagen thuis lijkt ze toch moe dus 2. Valt dan ma ...
Precies deze struggle hier ook..😅 wat is de beste keuze uit 2 niet ideale keuzes?🤭 meneer ligt nu net te slapen (denk ik!)

4 maanden geleden

Hoe bouwen jullie het eerste slaapje af? Ik merk nu 2 dagen dat mijn zoontje (13 maanden) moeite heeft met in slaap komen met het eerste slaapje. Duurt een half uur, wat voorheen 10 minuten a een kwartier duurde. Moet ik het slaapje nu eerst in gaan korten? Normaal sliep hij van kwart over 9 - 10. Nu viel hij pas kwart voor 10 in slaap. Laten slapen tot kwart over 10?

4 maanden geleden

Reactie op EsseBb

Hoe bouwen jullie het eerste slaapje af? Ik merk nu 2 dagen dat mijn zoontj ...
Lastig he!! Mijn zoontje rommelt ook enorm met zn slaapjes afgelopen dagen.. Wat ik zelf lastig vind is dat wakker maken midden in een slaapcyclus, want daar wordt mijn zoontje mega chagrijnig en meer moe van. Wij zijn nu bezig zijn middagslaapje iets eerder te laten beginnen 11:30 en gaan langzaam toewerken naar 12:30. Slaapt ie smiddags wel goed nog?

4 maanden geleden

Hier geen pijl op te trekken en keer kan hij wakker blijven tot 10 uur in de ochtend en sinds 2 dagen is het weer om 9 uur naar bed tot 10 uur en om 13:00 tot 14:30 en savonds van 7 tot 7 en nog moe hij is bijna 13 maanden