46 Reacties

4 maanden geleden

Onze dochter vindt het ook allemaal niet geweldig (6 maanden nu), maar vond gisteren mango toch ineens interessant! Dat had meer stukjes, ga nu proberen of ze het misschien wel allemaal wil eten als het minder glad gepureerd is..🤞

4 maanden geleden

Wat ik hier allemaal lees geeft mij ontzettende rust😅 Ik vind het soms nog erg lastig om haar hapjes te geven, want ik merk dat het haar heel veel energie kost. Daarna geef ik haar na +- een uur ook altijd de fles om het aan te vullen. Brood moet ze ook echt niet hebben. Ze kauwt erop en spuugt het weer uit

4 maanden geleden

Reactie op Lisa1007

Onze dochter vindt het ook allemaal niet geweldig (6 maanden nu), maar vond ...
Hier net ook, we aten broccoli en wat kleine stukjes was wel interessant, paar hapjes zo geprobeerd. Nog niet veel maar een begin

4 maanden geleden

Reactie op Spring baby June

Wat ik hier allemaal lees geeft mij ontzettende rust😅 Ik vind het soms nog ...
Gelukkig is het onder de 1 helemaal niet nodig 🥰 helemaal oke dat je kindje het niet wil. Groot gelijk 😄 die warme flessen melk of borstvoeding is toch ook lekkerder

4 maanden geleden

Ik heb contact met een pre logopediste. Zij zegt dat meisjes vaak zelf de controle willen, ga er mee spelen, smeer het op haar lipje/wang/neus, laat haar het uit een bakje eten met haar vingers zodat ze de controle heeft. Lepel om mee te spelen

4 maanden geleden

Herkenbaar! Onze zoon vind de hapjes ook nog niet interessant. Vooral groente niet fruit wil soms een aantal lepeltjes lukken. Andere momenten houd hij z'n mond stijf dicht! Lepeltje vasthouden vind hij wel leuk maar zodra er eten op zit is de interesse snel weg... Word er ook wel eens onzeker van....bij m'n dochter ging t bijna vanzelf... En de vraag ga ik hem wel brood of pap aanbieden is dit verstandig ja of nee ...blijft t lastig vinden...

4 maanden geleden

Hoe gaat het nu bij jullie? Hier wordt tot nu toe al het fruit en groente geweigerd, maar sabbelde ze gister ineens op een reep ciabatta en net op een stuk van een wrap? :')

4 maanden geleden

Reactie op ZoZ0nd4g

Hoe gaat het nu bij jullie? Hier wordt tot nu toe al het fruit en groente g ...
Hier sinds paar dagen beter, net stukje stokbrood op (binnenkant). Met kerst had hij een slagroomsoes te pakken 😅 sindsdien lijkt hij beter te snappen wat hij moet doen.

4 maanden geleden

Hier lijkt t gelukkig iets beter te gaan, hebben de groente in stukken aangeboden ivm gepureerd...hierdoor lijkt de interesse in t eten toch wat geworden.. ernaast ook de gepureerde groentes blijven aanbieden en nu lijkt hij de hapjes iets beter te eten gelukkig! Nu hopen dat t zo blijft en steeds beter gaat. Brood heeft hij geproefd maar lijkt t nog niet helemaal te zijn (spuugt t zsm uit). Maar ben zeker tevreden over hoe t nu gaat!

4 maanden geleden

Reactie op KCW

Hier lijkt t gelukkig iets beter te gaan, hebben de groente in stukken aang ...
Ja dat doen alle baby’s! De pre logopediste zegt dat dit een natuurlijke reactie is en dat dit de komende keren ook zal blijven, uiteindelijk ga je merken dat je kindje meer wilt. Nova begon met 2/3 stukjes (die ze uiteindelijk doorslikte) En zit nu op 6 stukjes ongeveer

4 maanden geleden

Onze zoon wilde ook niks. Precies toen hij een half jaar was ging hij ineens eten. Hij was er eerder nog niet aan toe denk ik. Als hij niet wilde liet ik het gewoon en nu ineens wil hij het dus

4 maanden geleden

2 weken geleden nog geen zin in hapjes, nu net een halve banaan op en paakt boterhammen uit mijn hand... komt allemaal goed dus (nu 6,5 maand)

4 maanden geleden

Reactie op ZoZ0nd4g

Hoe gaat het nu bij jullie? Hier wordt tot nu toe al het fruit en groente g ...
Geen idee hoe maar ineeeeeens pakt ze de hapjes goed. We wisselen nog steeds af met rapley en ze krijgt tijdens de hapjes vaak en lepeltje in haar handen, werkt ook!

4 maanden geleden

Hij is inmiddels 7,5 maand en wil er nog steeds niks van weten 🥺

3 maanden geleden

Hoi Hoi, Mijn zoontje spuugt ineens alles uit nu ik wat grovere stukken te eten geef. Hij wil het wel in zn mond maar spuugt het gelijk weer uit. Iemand ervaring mee? En tips?

2 maanden geleden

Hoi, ik ben benieuwd of jullie kindjes inmiddels wel hapjes eten? De mijne van 8.5mnd oud eet echt maar 4 hapjes fruit, 2 hapjes brood en soms 2 hapjes groente. Maar meer ook niet. Moment vd dag (honger / geen honger etc) lijkt allemaal niks uit te maken. Hierdoor ook nog flink wat flesjes. Was even benieuwd of her bij jullie nu echt beter gaat en of er nog gouden tips zijn!

2 maanden geleden

Reactie op Juul888

Hoi, ik ben benieuwd of jullie kindjes inmiddels wel hapjes eten? De mijne ...
Hier hetzelfde hoor… ik zie net een topic voorbij komen met baby’s die nog maar op 2 flessen zitten en heel goed eten. Hier ben ik heel blij als ze 80gr fruit op heeft, groente hoef ik niet eens over te beginnen en brood krijgt ze niet weg. Kan me dan best een beetje zorgen maken of het hier wel goed gaat, maar zolang we een blije baby hebben zal het (hopelijk) vanzelf wel komen

2 maanden geleden

Reactie op momtobexxx

Hier hetzelfde hoor… ik zie net een topic voorbij komen met baby’s die nog ...
Ons zoontje is nu ruim 9 maanden en begint het sinds een week ineens door te krijgen. Eet nu ‘s ochtends en ‘s middags 1/2-1 boterham en ergens tussendoor een halve banaan of een potje fruit. Groenten gaat nog wat moeilijker. Maar tot 2 weken geleden at hij ook echt nog niks, hij wist gewoon niet wat hij ermee moest. Was bij onze oudste precies hetzelfde en die is ondertussen 3 en eet hartstikke goed. Heeft ook nooit problemen gehad met z’n groei of ontwikkeling, dus ik maak me geen zorgen. Ze zijn gewoon allemaal anders.

2 maanden geleden

Reactie op Juul888

Hoi, ik ben benieuwd of jullie kindjes inmiddels wel hapjes eten? De mijne ...
Bij ons gaat gaat nu sinds een paar weken ineens super goed. Hij eet een potje fruit, 1/2 à 1 boterham en een potje groente weg. Hij is nu 9,5 maand (26 mei geboren). Had het ook al bijna opgegeven, maar lijkt net of ineens de knop omging en bij wist wat hij ermee aan moest.

2 maanden geleden

Goed om te horen. Dank voor jullie reacties! Dit geeft weer moed/hoop. En fijn dat ik niet se enige ben :-). We wachten maar weer rustig af...