104 Reacties
één jaar geleden
Mijn oudste dochter rolde pas met 8 maanden maar kon wel binnen een paar dagen beide kanten op rollen. Mijn zoon kon met 6 maanden 1 kant op rollen en een paar weken later de andere kant. Mijn jongste dochter kon met net 5 maanden van rug naar buik rollen maar terug niet, ze lijkt ook nog geen aanstalten te maken om van buik naar rug te rollen.
Maar alles op zijn tijd, wanneer hij er klaar voor is, doet hij het vanzelf.
één jaar geleden
Reactie op MiekjeS88
Mijn oudste dochter van 3 heeft nooit gerold, had ze geen interesse in. Nik ...
Jaaa hier wel ook een kleine kletskous! En bellen blazen en spetteren met de tong vind hij ook geweldig. Alleen dat rollen lijkt maar niet te lukken. En als ik dan om me heen hoor dat ze al de hele kamer door gaan.. of vandaag nog mijn collega die zei ooh dan begint het tijgeren binnenkort.. en ik dus als antwoord had nouuu hij rolt nog niet...
Denk ik shitttt loopt hij dan nu achter?!
één jaar geleden
Zag toevallig net wat voorbij komen dat ongeveer de helft van de kindjes rolt met 6 maanden. De andere helft dus later pas! Komt helemaal goed. Onze dochter van bijna 5,5 maand kon van buik naar rug, maar was alle interesse kwijt en kan het nu niet meer. Ze oefent nu al 2 weken af en aan met van rug naar buik. De ene dag vind ze het niks, de andere dag kan ze het gewoon!
Komt vanzelf, ze leren en zien iedere dag al zo ontzettend veel
één jaar geleden
Ik ben toevallig vandaag naar de kinderfysio geweest om advies te vragen. Mijn dochter rolt ook nog niet. Ze heeft wat dingen bekeken. Kracht in nek, heupjes etc. Toen wat oefeningen gedaan en laten zien. Ik hoefde mij geen zorgen te maken. Ze zei dat kinderen tot 7 maanden heel normaal is.
Ik twijfelde ook ineens door reacties uit mijn omgeving..maar goed. Nog niks aan de hand dus.
één jaar geleden
Reactie op CeFamke
Zag toevallig net wat voorbij komen dat ongeveer de helft van de kindjes ro ...
Hier net omgekeerd! Geoefend dat hij heeft op van rug naar buik, kon hem geen minuut neerleggen op z'n rugje of hij was al aan het draaien (dikke pret bij het in bed leggen dus 😜). Nu enkele weken later, doet hij helemaal niks meer wanneer ik hem op de rug leg... Begon me al af te vragen of dat wel normaal was. Op de buik probeert hij nu wel zich op te duwen tot op handen en knieën, maar lukt maar telkens een seconde ofzo.
één jaar geleden
Hier precies hetzelfde! Hij is al bijna zeven maanden, rollen ho maar. Wil liever zitten en staan. Hij vindt het op zijn buik ook echt niet leuk dus het rollen zal denk ik ook niet komen. Ik probeer het los te laten, dwingen helpt zeker niet en alle babies ontwikkelen zich op hun eigen tijd 🤷♀️
één jaar geleden
Hier ook bijna 6 maanden maar nog niet…. Komt vanzelf… misschien loopt die over 3 maanden al… we zien wel 🤣
één jaar geleden
Reactie op 00me00
Jaaa hier wel ook een kleine kletskous! En bellen blazen en spetteren met d ...
Niet luisteren naar de moeder maffia, ze zijn overal 😉 kinderen kunnen niet alles tegelijk ontwikkelen en hebben voorkeuren. Wat jouw baby wel kan, kunnen andere baby's weer niet. Komt helemaal goed!
één jaar geleden
Hier ook een meisje van 6 maanden en een week die ook niet rolt. Ze is twee keer per ongeluk gerold (ik was toen wel met haar aan het spelen en had haar beentjes vast). Tummy time ging een hele tijd ook niet zo lekker (ze vond het vreselijk). Daar wel flink mee doorgezet (5x per dag op der buik). Dat vindt ze nu wel helemaal leuk en pakt speeltjes etc. Ook draait ze wel bijna op der zij als ik er iets boven leg (of haar zo neerleg dat ze dan alleen de tv kan zien). Maar dat ze kan rollen heeft ze totaal niet door. Wel heel beweeglijk en nieuwsgierig meisje. Kletst ook vooral lekker veel. 😅
Enige tip die ik je kan geven is om hem wel veel op de grond op het kleed te leggen, dan heeft hij de ruimte om te oefenen. Speeltjes zo neerleggen dat hij er met rollen bij kan.
Lang verhaal kort, je bent niet de enige! 😜 zoals al eerder is gezegd, het komt vast wel goed. Mocht het CB een kinderfysio bij ons willen inschakelen, dan is dat ook prima wat mij betreft. Even meekijken kan nooit kwaad.
één jaar geleden
Mijn dochtertje is 6,5 maand en doet het eigenlijk zelden ze kan het gewoon want soms let je niet op en ligt ze gewoon alle kanten op te rollen .
Maar ze doet het zelden en als je ermee oefent weigert ze.
Terwijl ik nu typ ligt ze natuurlijk uit het niets opeens terug van rug naar buik en buik naar rug te rollen ^^ klein boefje.
Wel zit ze al zelf en trekt ze haar vanuit liggen gewoon al recht tot ze zit. In bad wilt mevrouw altijd rechtstaan en stapt ze zelf al :O
Maar zo op haar speelkleed ligt ze gewoon graag rustig op rug en zij zonder poespas. En liefst van alles lekker op schoot of op de arm hangen.
Wel brabbelt ze al heel veel mama papa dada djidji (als ze vervelend of moe word geen idee vermoeden dat ze er tut mee bedoeld) nee en ligt ze hele brabbel gesprekken met onze hond te voeren