14 Reacties
8 maanden geleden
Jahoor, mijn dochter dweilt ook over de grond maar echt tijgeren of kruipen doet ze niet. Zelfstandig gaan zitten ook niet. Komt vanzelf wel. Maak mij er geen zorgen over.
Mijn oudste dochter ging met 9
10 maanden tijgeren en pas met 11,5e maand, met behulp van de fysio kruipen. Ergens net aan 11 maanden toen ze zelfstandig ging zitten.
Mijn zoontje was 9 maanden toen hij ging tijgeren en vlak daarna ook kruipen.
Wat ik nu bij de jongste doe is speeltjes in een halve cirkel om haar heen leggen en dan alles net buiten bereik. Zij schuift dan een soort van met haar buik ergens naar toe maar zodra ze vooruit komt, al is het een paar centimeter, krijgt ze een speeltje te pakken en dus een beloning. Maar leg het wel zo dat als ze stil blijft liggen, ze echt nergens bij kan.
8 maanden geleden
Mijn zoontje (eind juni) kruipt en tijgert ook nog niet, omrollen kon hij al extreem vroeg (5 weken 6 dagen ging hij al van buik naar rug) maar ik heb zoiets van het komt vanzelf de ene is gewoon sneller dan de ander haha
8 maanden geleden
Onze dochter van 7 juni komt ook overal door achteruit te gaan tijgeren of te gaan rollen en anders zoekt ze ook gewoon weer wat anders op 😅. Ook gaat ze nu steeds langer op de handen en knieen zitten. Ik denk dus maar dat ze in ieder geval al snapt dat het zo moet en het een stap de goede kant op is. Dus ben benieuwd, we wachten het af :)
8 maanden geleden
Mijn dochter van 8 juni tijgert de laatste tijd veel rond en achteruit en ik merk dat ze steeds meer op haar voetjes gaat duwen, dus denk dat het eraan zit te komen! Ik maak me er niet te druk in. Zelfstandig gaan zitten doet ze nog niet.
8 maanden geleden
Ons zoontje van 9 maanden kan ook nog niet tijgeren of kruipen. Al weken lang kan hij wel netjes zijn beentjes onder hem trekken en maakt dan kruip bewegingen maar het kwartje wilt niet vallen dat zijn armen óók mee moeten doen🫠 Geen idee hoe we hem hier verder in kunnen stimuleren… Tijgeren lijkt hij sowieso helemaal over te slaan.
8 maanden geleden
Reactie op Felimba
Ons zoontje van 9 maanden kan ook nog niet tijgeren of kruipen. Al weken la ...
Oww dan is hij al goed op weg hoor! Dat kwartje gaat uiteindelijk wel vallen
8 maanden geleden
Reactie op Felimba
Jah maar we zeggen nu al 4-5 weken tegen elkaar “dit weekend gaat hij het é ...
Het komt echt, kan even duren maar het komt
8 maanden geleden
Mijn zoontje bijna 9 maanden wil wel graag hij kan al stevig blijven zitten maar zelf in de zithouding zitten kan jij niet kruipen wil die graag maar dan laat hij zich steeds door zijn armen zakken waar door hij valt hij kan het wel maar hij komt niet voor uit en word steeds driftig en gaat huilen.nu probeert hij telkens op de moglimanier te kruipen via armen en benen weglopen weet niet hoe ik het moet uit leggen maar het is vermoeiend dit gaat de hele dag door al weken lang
8 maanden geleden
Mijn zoontje bijna 9 maanden wil wel graag hij kan al stevig blijven zitten ...
Een kleine update 4 dagen verder hij kruipt inmiddels en is al 2x zelfstandig gaan zitten dit had ik niet verwacht 🥰