17 Reacties
3 maanden geleden
Ik heb tot 1 juli 3 dagen in de week gewerkt, 24 uur dus ongeveer. Sinds toen een dag extra dus nu 32 uur. Vond ik ook even heeeeeel moeilijk. Echt ook wel verdrietig van geweest. Maar nu ik die 32 uur werk, vind ik het ook wel goed zo. Het is fijn in mijn werk, maakt het wat minder gehaast.
Tips heb ik denk ik niet echt... gewoon ondergaan en kijken hoe het is/voelt denk ik.
Succes! 🌼🩷
3 maanden geleden
Ik werk 4 dagen maar in totaal 24 uur (3x 7 uur en 1x 3 uurtjes), juist zodat ik niet hoef te haasten in de ochtenden en mijn zoontje ‘s avonds ook nog even zie 😊
Ik werk van 9:00 tot 16:30, mijn zoontje is dan van 8:30 tot 17:00 bij de opvang. Op de ochtend dat ik 3 uurtjes werk ben ik om 12:00 klaar en heb ik de hele middag nog met mijn zoontje samen 🥰
3 maanden geleden
4 dagen 32 uur en bevalt mij goed. Ik werk standaard een dag in de week thuis en soms een dagje extra. Die extra dag is altijd op een dag dat mijn vriend thuis is met m’n zoontje en dan heb ik in de koffie breaks en lunch pauze ook wat extra tijd met hem. En op m’n vaste thuiswerkdag is mijn zoontje bij mijn ouders en dan werk ik daar ook af en toe. Zo voelt het helemaal niet alsof ik hem weinig zie. De donderdag is mijn mama dag 💖
3 maanden geleden
Hoi! Ik werk 4 dagen (32 uur en een beetje, want onderwijs). Mijn man werkt 3 dagen, waardoor ons mannetje maar 2 dagen naar de opvang hoeft. Die ochtenden zijn wel wat drukker, maar ik ga er zelf op tijd af, dus als alles dan gewoon loopt (en hij niet vlak voor vertrek nog even z'n luier vol poept...) hoeven we ons niet echt te haasten. Maar dat elke dag zou ik wel lastiger vinden inderdaad. Gelukkig kan je dan de hele middag wel lekker rustig aan doen. Dat is hier dan niet zo. Heel veel succes!
3 maanden geleden
Ik werk 3 hele dagen (in het onderwijs, 0,7 fte). Mijn kleine gaat 1 dag naar opvang, dat is wel even aanpoten sochtends om alles op tijd gereed te hebben. 1 dag papa en 1 dag oma. Bevalt mij tot dusver goed! Ga nu di-wo-do werken ipv di-wo-vr: ben ook heel benieuwd hoe dat gaat bevallen. Het is voor jou even even een overgang nu van fulltime thuis naar weer werken maar als je een maand verder bent heb je helemaal je ritme wel gevonden (tenminste dat had ik.. ). Succes!
3 maanden geleden
Ik werk drie dagen, 24 uur. Mijn man werk 5,5 dag (eigen bedrijf). Ik vind dit een prima combi, genoeg invloed op mijn werk en genoeg tijd voor mijn zoontje! Bij mij werkt de gedachte goed dat hij het bij de opvang en oma ook erg leuk heeft! Ander speelgoed, kindjes en goed voor zijn ontwikkeling. Dat moment als je dan je kindje van de opvang haalt is zoo lief🥰 altijd is hij dan helemaal blij!
3 maanden geleden
Ik werk ook 4 dagen (32 uur) en doe àlles alleen(staande). Ik vind 4 dagen nog steeds veel om m’n dochter naar de opvang te brengen maar het is niet anders. Ik kan op mijn werk beginnen tussen 07.00 en 09.00 uur. Dus dat geeft wel wat rust in de ochtend. Als we iets later vertrekken door idd een poepluier oid. Dan is dat geen probleem. Je rolt vanzelf in een ritme denk ik. En je kindje ook! Voor je het weet is ze standaard op tijd wakker
3 maanden geleden
Hi, ik werk 4 dagen 6 uur. 9-15u. Ik vind het helemaal fijn!! Vind het juist heerlijk dat ze even kan gaan spelen op de opvang met andere kindjes. En idd daarna nog tijd genoeg met elkaar. Dus ik heb niet het gevoel dat ik haar heel erg moet missen
3 maanden geleden
Ik werk 40 uur in de week, 5 dagen. We hebben ervoor gekozen dat mijn man nu parttime werkt, en ik ga parttime werken als ze naar school gaat. Mijn man werkt ook vanuit huis en dat gaat prima met haar erbij. Ze gaat voor nu 3 dagen naar de gastouder, en ze vind het geweldig. De eerste maanden vond ik het enorm pittig, nu nogsteeds wel natuurlijk! Maar ik weet waar we het allemaal voor doen, en mocht ik het toch uiteindelijk niet meer trekken kan ik altijd minderen.
3 maanden geleden
Ik werk 18 uur in 2 dagen in de horeca (als ik wil kan ik altijd een avondje extra werken) Voor mij helemaal prima op dit moment. Ik vond het heel moeilijk om weer beginnen te met werken ook al is ze 1 dag bij mijn moeder en de andere dag bij mijn schoonmoeder. Wat fijn dat je 1,5 jaar met elkaar hebt gehad! 😍 En ook jouw werktijden lijken me relaxt. 😊 Ik denk dat het vooral even wennen is maar ik vond dat in het begin ook lastig. Maar het went heel snel!
3 maanden geleden
Ik werk om de week, de ene week 25,5 uur in 3 dagen en de week erna 34 uur in 4 dagen . Vind het best pittig met een kleine. Maar heb het geluk dat mijn moeder 2 dagen hier thuis oppast en dat hij in weken dat ik 3 keer werk 1 dag naar dezelfde opvang gaat als waar ik werk. In weken dat ik 4 dagen werk, probeert mijn man de donderdag vaak vrij te nemen zodat hij geen dag extra naar de opvang hoeft. En anders kan hij gewoon weer mee😊
3 maanden geleden
Ik werk 19 uur in de week .
Vaste dagen maandag en dinsdag 07.00 tot 15.30 (ik moet wel minimaal een uur rijden helaas).
En 1x in de 3 weken 2 weekendochtenden van 07.00 tot 11.00.
Meer zou ik voor nu niet willen. Deze maand gaat mijn loon achteruit van 32 naar 19 uur, das t enige jammere 😅
3 maanden geleden
32 uur verdeeld over 4 dagen. Haar ritme is
1x kinderopvang
1x opa en oma (schoonfamilie)
1x ik thuis
1x opa en oma, ik rij dan naar mijn ouders en werk daar, dus ben dan bij ze in de buurt
1x man thuis en weekend samen thuis.
Stap van thuis naar werken is groot, na verlof zag ik er ook tegenop maar het went snel! En je kindje gaat zich ook meer ontwikkelen bij de opvang. Komt goed!
3 maanden geleden
28 uur. Dochter gaat 2 dagen en een middag naar de opvang. Man is 1 dag thuis en ik 1,5 dag.
Tijdens de twee ochtenden is het altijd goed plannen en alles klaar hebben liggen. We hebben dan ook voor twee dagen gekookt. Wij hebben weinig reistijd, dus daarom is het goed te doen.
Snap heel goed dat het even wennen zal zijn. Het went inderdaad snel en je eigen ding hebben vind ik ook fijn.
Hoeveel reistijd heb jij dan straks in de ochtend?