14 Reacties

5 maanden geleden

Nou toevallig hebben wij net precies hetzelfde gehad. Wij volgen altijd de slaapsignalen. Ze heeft een week 1 slaapje gedaan van 11 tot 1300 en sinds gisteren slaapt ze ineens weer 2 slaapjes. Zou proberen de slaapsignalen te volgen als dat lukt met je planning 😊

5 maanden geleden

Heyy lijkt me lastig inderdaad wij kijken gewoon aan wanneer hij moe is en dan leggen we hem op bed of als dat eventueel niet kan leggen we hem plat in z’n kinderwagen met z’n kap zo ver mogelijk dicht misschien even een paar dagen proberen kan zijn dat hij geen behoefte meer heeft aan zijn slaapjes of de ene dag wel en de andere dag niet ons zoontje (11 maanden) doet soms maar 1 dutje van anderhalf uur en soms 2 van anderhalf uur of maar net hoeveel behoefte hij er aan heeft hij gaat meestal bij ons tussen 21:00 en 22:00 naar bed en word rond 9:00/10:00 wakker ik kijk het altijd aan per dag omdat ik zelf veel vrijheid heb ook kan me voorstellen dat dit niet voor iedereen ideaal is… hoop wel dat je er iets aan hebt 😁

5 maanden geleden

Rond de 1 jaar is er ook weer een slaapregressie zou dus mee kunnen spelen, vermoed het bij mijn mannetje momenteel ook

5 maanden geleden

Aangeraden word tussen 15 en 18 maanden weet ik en daarvoor zou het nog wat te vroeg zijn, grote kans op in ieder geval. Ik denk dat je nog even door moet zetten met proberen. De wakkertijd is voor zijn leeftijd veel te kort, van 11 tot 13.00 wakker is 2 uur terwijl dat vaak 3 uur is op deze leeftijd, hij is uiteindelijk te laat wakker omdat hij na het 2de slaapje ongeveer op 4 uur zou zitten volgens veel slaapexperts. Ik zou het 2,5u wakker, 3u wakker, 4u wakker schema eens gaan proberen. Dan gaat het denk ik al veel beter. Als je dan heel laat uitkomt met de 4u wakker in de avond, zou je je kindje iets eerder wakker kunnen maken uit het ochtend of middag slaapje. Gemiddeld slaapt een kindje nu overdag 2,5 uur en in de nacht 11 uur Per kind verschillend maar ik denk dat je daarmee wel in een beter ritme gaat komen met minder bedtijdstrijd. Ik zou het eerst eens proberen zonder wakker maken. En hoe ik dit allemaal weet? Ik had ook een moeilijk slapertje dus ik heb veel slaapgidsen enz gelezen en tips opgezocht 😁 ik weet bijna wel zeker dat de wakkertijd langer moet. Zou hem om 14.00 er in leggen of een kwartier eerder als dat. Je zou ook kunnen proberen om hem niet standaard om 13.00 op bed te leggen maar af te wachten tot hij vermoeidheid laat zien (wel met een max wakkertijd natuurlijk), dat werkt hier i.c.m. wakkertijden erg goed inmiddels.

5 maanden geleden

Als onze dochter laat wakker wordt , duurt het ochtendslaapje soms van 11:30 - 14:00. Dan houdt ze het vol tot de avond op 1 slaapje. Maar de volgende dag kunnen er weer 2 nodig zijn. Wij volgen haar gewoon. Denk niet dat ze er al helemaal klaar voor is, maar haar in bed gaan leggen als ze niet moe is, vinden wij zinloos. Ook maken we haar ngo steeds nooit wakker, zodat we zelf makkelijker uitkomen met de dag. We laten haar gewoon slapen ☺️

5 maanden geleden

Hier wel al dik een maand 1 slaapje. Hij is 3 juni 1 jaar geworden. Hij word rond 06.30/07.30 wakker. Voorheen ging hij dan om 10 u naar bed tot ongeveer 11.30. En sliep dan in de middag nog van 14.30 tot 15.30. Dit middagslaapje ging hij steeds vaker weigeren tot hij steeds van 11.30 tot 18.30 wakker was..😵‍💫 Begeven moment zo ongeveer met 11 maanden ging hij zijn ochtend slaapje steeds meer verlengen tot ongeveer 13.00. Nu slaapt hij alweer een tijdje 1 slaapje en dat is van 10.30 tot 13.15/uiterlijk 13.45. En blijft dan wakker tot 18.30/18.45 Hij doet het er prima op!

5 maanden geleden

Ik zou ochtenddutje max 30 min laten duren, dan slapen ze smiddags wat langer. Nu al naar 1 dutje is wel vroeg.

5 maanden geleden

Ochtendslaap inkorten, max 45 minuten zou ik eerst een paar weken proberen. Succes!

5 maanden geleden

Reactie op Doenjaah

Aangeraden word tussen 15 en 18 maanden weet ik en daarvoor zou het nog wat ...
Ik herken dit volledig! Zeker het proberen waard, lieve mama🩷 @topicstarter

5 maanden geleden

Het ochtendslaapje is prima hoor. Zou dat niet per se inkorten denk ik. Hij wordt om 07:00 uur wakker dus dat eerste slaapje rond 09:30 uur heeft hij hard nodig. Maar zijn wakkertijd tussen 11:00 uur en 13:00 uur is te kort. Probeer eens te verlengen naar wakker houden en laten spelen tot 14:30/15:00 uur. Kijk eens hoe lang hij dan slaapt. Hij kan dan bijvoorbeeld van 15:00 tot 16:30 uur slapen en dan zou hij 4 uur wakker kunnen zijn tot bedtijd. Dat is denk ik de reden waarom hij pas om 15:00 uur in slaap valt: hij heeft dan pas voldoende slaapdruk opgebouwd vanaf 11:00 uur.

5 maanden geleden

Zou ook een aantal dagen slaapje 1 fors inkorten dan wordt slaapje 2 waarschijnlijk vanzelf langer

5 maanden geleden

Wij doen s ochtend slaapje drie kwartier langer niet. En ‘s middags van 13.30-15.30

5 maanden geleden

Ze raden aan pas vanaf 18 maanden op 1 slaapje over te gaan.

5 maanden geleden

Hier ook hoor. Dus op de meeste dagen deze week 1 slaapje gedaan. Gaat ze iig een normale tijd naar bed en hoeven we niet 10 x naar boven te lopen om te troosten 😉