30 Reacties

7 maanden geleden

De kinderarts hier zei vanaf 1 jaar, maar je kan havermout kopen (Billiebush of Groatly) en er staat vanaf 8 maanden. Ik gaf het al, tot ze vorige week zeiden tijdens zijn opname is pas vanaf 1 jaar…

7 maanden geleden

Ik geef altijd zo'n cracotte cracker. Kan ze goed op sabbelen en kan ze ook wat eten als wij eten 😊

7 maanden geleden

Ik geef in de ochtend idd ook een boterhammetje, merk dat hij erge honger had in de ochtend als wij aan het ontbijt zaten

7 maanden geleden

Reactie op MiekjeS88

Ik geef altijd zo'n cracotte cracker. Kan ze goed op sabbelen en kan ze ook ...
Haha ja dat doe ik nu ook indd

7 maanden geleden

Hier krijgt hij pap met z’n flesvoeding. Maar dan wel dik genoeg om met een lepeltje te geven. Vult ook wat meer dan alleen de fles

7 maanden geleden

Ik geef eerst borstvoeding en dan een half uurtje later een bakje pap. Dan doe ik Yoghurt mengen met water en daar dan pap doorheen. Dat is haar ontbijtje. Merk ook wel dat ze dat echt nodig heeft. Anders ging ze steeds eerder klagen om fruit/Melk.

7 maanden geleden

Volg😁 Ik denk dat ik binnenkort ook over ga stappen op een broodje met fles in de ochtend. Op dit moment nog papfles.

7 maanden geleden

Ik volg ook mee. Ik doe nu zelf al wel na de fles een broodje. Merk dat ze daar zoveel behoefte aan heeft, gaat in no-time naar binnen. Tussen de middag krijgt ze weer een broodje en in de avond eet ze nog avondeten. Ik weet dat zoveel maaltijden wat vroeg is, alleen ze doet het er zo goed op! Heb een veel vrolijker kindje! (Nou moet ik er wel bijzeggen dat m'n dochtertje gewoon echt niet zo van de melkflessen is)...

7 maanden geleden

Wij geven een pap van melk (bv). Evt met wat fruit. Of pannekoek (ook van bv, heb een stapeltje in de vriezer). Wissel het een beetje af. Als we haast hebben krijgt ze een cracker met wat fruit. Doen de rapley methode, maar papje wel met de lepel😜🫣 Het is sowieso niet zo'n grote eter dus ben blij met alles wat we er naast borstvoeding inkrijgen. Ze heeft vaak 2-3 uur ervoor gedronken. Na wakker worden ontbijt ze dan wat tegelijk met ons.

7 maanden geleden

Geven trouwens de Olvarit pap, soms havermout of rijstepap maar dat is wat meer werk omdat het echt gekookt moet worden.

7 maanden geleden

Wij hadden een afspraak bij het consultatiebureau toen ons meisje 7 maanden was. Ons werd toen al geadviseerd om ontbijt te gaan geven naast de fles. Sindsdien krijgt ze dus in de ochtend een boterham en daarna een fles. Eerst was het een paar stukjes brood maar nu eet ze een hele boterham weg.

7 maanden geleden

Wij geven ook pap in de ochtend met eventueel wat fruit er doorheen.

7 maanden geleden

Wij geven al een tijd drie maaltijden, denk zo'n 1,5 maand. In de ochtend vaak een boterham of pap!

7 maanden geleden

Reactie op SRB1993

Wij hadden een afspraak bij het consultatiebureau toen ons meisje 7 maanden ...
Zo bijzonder dat het zo verschilt. In België mogen we geen brood geven voor 8 maanden. Op 8 maanden begin je met enkel de korst en vanaf 9 maanden geef je een boterham. Heb het ook al gemerkt met fruit en groenten dat we op andere tijdstippen bepaalde fruit of groentensoorten mogen aanbieden. Sommige bij jullie vrij vroeg en bij ons pas na 1 jaar en omgekeerd idem! Gek hè :)

7 maanden geleden

Reactie op Daantje M

Wij geven al een tijd drie maaltijden, denk zo'n 1,5 maand. In de ochtend v ...
Havermout geven we ook al, bijvoorbeeld in banaanpannenkoekjes of bananenbrood. Op internet lees ik veel dat het pas vanaf 1 jaar mag maar onze jongen eet zo goed dat ik denk dat het geen kwaad kan. Hij eet alles al volkoren en ook ui, knoflook, kool, kruiden etc. Gewoon proberen!

7 maanden geleden

Ik wil pap gaan geven met een lepeltje en dan wat fruit erdoor. Hij is nu precies 10 maanden oud. Welke granen gebruiken jullie? Ik zag dat olvarit granen voor kindjes vanaf 8 maanden honing bevat? Honing mag toch niet onder de 1 jaar??

7 maanden geleden

Weetabix ! Super gezond

7 maanden geleden

Reactie op JuliaL

Ik wil pap gaan geven met een lepeltje en dan wat fruit erdoor. Hij is nu p ...
Ik gebruik nog die tot 6 maand🫢 die heeft ook minder suiker.

7 maanden geleden

Ja ik geef al 2 maanden s morgens een papfles.

7 maanden geleden

Reactie op JuliaL

Ik wil pap gaan geven met een lepeltje en dan wat fruit erdoor. Hij is nu p ...
Toevallig laatst aan nutricia gevraagd. Zij geven aan dat het voldoende verhit is en veilig is.