30 Reacties
7 maanden geleden
Hier krijgt hij pap met z’n flesvoeding. Maar dan wel dik genoeg om met een lepeltje te geven. Vult ook wat meer dan alleen de fles
7 maanden geleden
Ik geef eerst borstvoeding en dan een half uurtje later een bakje pap. Dan doe ik Yoghurt mengen met water en daar dan pap doorheen. Dat is haar ontbijtje. Merk ook wel dat ze dat echt nodig heeft. Anders ging ze steeds eerder klagen om fruit/Melk.
7 maanden geleden
Ik volg ook mee.
Ik doe nu zelf al wel na de fles een broodje. Merk dat ze daar zoveel behoefte aan heeft, gaat in no-time naar binnen. Tussen de middag krijgt ze weer een broodje en in de avond eet ze nog avondeten. Ik weet dat zoveel maaltijden wat vroeg is, alleen ze doet het er zo goed op! Heb een veel vrolijker kindje! (Nou moet ik er wel bijzeggen dat m'n dochtertje gewoon echt niet zo van de melkflessen is)...
7 maanden geleden
Wij geven een pap van melk (bv). Evt met wat fruit. Of pannekoek (ook van bv, heb een stapeltje in de vriezer). Wissel het een beetje af. Als we haast hebben krijgt ze een cracker met wat fruit. Doen de rapley methode, maar papje wel met de lepel😜🫣
Het is sowieso niet zo'n grote eter dus ben blij met alles wat we er naast borstvoeding inkrijgen. Ze heeft vaak 2-3 uur ervoor gedronken. Na wakker worden ontbijt ze dan wat tegelijk met ons.
7 maanden geleden
Wij hadden een afspraak bij het consultatiebureau toen ons meisje 7 maanden was. Ons werd toen al geadviseerd om ontbijt te gaan geven naast de fles. Sindsdien krijgt ze dus in de ochtend een boterham en daarna een fles. Eerst was het een paar stukjes brood maar nu eet ze een hele boterham weg.
7 maanden geleden
Reactie op SRB1993
Wij hadden een afspraak bij het consultatiebureau toen ons meisje 7 maanden ...
Zo bijzonder dat het zo verschilt. In België mogen we geen brood geven voor 8 maanden. Op 8 maanden begin je met enkel de korst en vanaf 9 maanden geef je een boterham. Heb het ook al gemerkt met fruit en groenten dat we op andere tijdstippen bepaalde fruit of groentensoorten mogen aanbieden. Sommige bij jullie vrij vroeg en bij ons pas na 1 jaar en omgekeerd idem! Gek hè :)
7 maanden geleden
Reactie op Daantje M
Wij geven al een tijd drie maaltijden, denk zo'n 1,5 maand. In de ochtend v ...
Havermout geven we ook al, bijvoorbeeld in banaanpannenkoekjes of bananenbrood. Op internet lees ik veel dat het pas vanaf 1 jaar mag maar onze jongen eet zo goed dat ik denk dat het geen kwaad kan. Hij eet alles al volkoren en ook ui, knoflook, kool, kruiden etc. Gewoon proberen!