49 Reacties
9 maanden geleden
Ons zoontje slaapt heel goed in de avond en nacht ook. Hij gebruikt ook geen speen dus speentje terug doen hoeft niet. Hij slaapt rond 19.15 tot de volgende ochtend al een aantal maanden en horen hem nooit savonds of snachts..
Vervelend dat het bij jullie zo moeizaam gaat! Snap wel dat je het zat bent 8 maanden is al erg lang..
9 maanden geleden
Hier nooit dit probleem gehad tot een paar weken geleden, we moeten zeker 8x per nacht speentje geven en dan slaapt hij weer verder.
Vanaf 7 maanden sliep hij door van 22 tot 7 (geen bv meer in de nacht). Toen een week buikgriep gehad en het is niet meer goed gekomen. Gisternacht weer voor het eerst zonder nachtvoeding maar wel zo vaak die speen moeten geven. En dat terwijl we eigenlijk al na 3 maanden met de speen gestopt waren 🤡
Ik denk regressie of sprong? Maar begrijp ik het goed dat dit bij jullie al vanaf het begin is?
9 maanden geleden
Reactie op Daantje M
Hier nooit dit probleem gehad tot een paar weken geleden, we moeten zeker 8 ...
Ja klopt. Ze heeft amper de avonden doorgeslapen. Ik denk dat ze tot 3 maanden best prima sliep, rommelige avonden maar van 11-3 en van 3-7 prima met een fles tussendoor. Sindsdien is t ellende
9 maanden geleden
Hoe is zijn wakkertijd? Onze dochter werd ‘s avonds ook heel vaak wakker, maar sinds we overdag het 2/3/4 ritme aanhouden niet meer! En gaan de nachten ook stukken beter. Misschien waard om te proberen?
9 maanden geleden
Bij mijn dochter precies hetzelfde, soms wel 15x per nacht. Uiteindelijk heb ik haar ledikant naast mijn bed gezet en sindsdien gaat het echt heel veel beter. Ze huilt nu alleen nog omdat haar arm klem ligt en ik haar goed moet leggen. Oh en ze oefent elke nacht een uur met kruipen in haar ledikant 🙈 maar verder dus echt een heel stuk beter. Ik weet niet waar jullie baby slaapt, maar misschien is dat een idee? Alle andere dingen had ik ook al geprobeerd en maakten helemaal geen verschil.
9 maanden geleden
Zelfde bootje vaak tot de avondfles heen en weer lopen en erna pas goed slapen tot de nachtfles en dan rond 0600 begint de dag
Kapot
9 maanden geleden
Reactie op TD1823
Het zijn tropenjaren, hier ook veel wakker hoor. Ene nacht beter dan de and ...
Volgens m’n buren, beste vriendin en collega’s wordt het op z’n ergst rond 1,5&3 jaar 🥲😂 maar hoe kan het nog erger? Haha hellllup
9 maanden geleden
Hier vaak een week of 2 goede nachten (waarin we haar niet uren aan het troosten zijn). Wel beland ze dan vanaf een uur of 1 bij ons in bed (slaapt verder in de cosleeper), krijgt 2-3 voedingen (bv) vanaf het moment dat wij naar bed gaan. En vanaf dat ze savonds slaapt moeten we vaak nog een keer of 3-5 terug voor de speen of een aai tot we zelf naar bed gaan.
Slechte nachten is: slaapt pas tegen 10 uur. Iedere 1 a 2 uur huilend wakker en alleen maar te troosten door te wiegen, rond te lopen, te zingen of gewoon het licht maar aan en rustig spelen in de kamer tot ze weer moe wordt. Meerdere keren per nacht.
Mijn hoop is inmiddels absoluut niet meer om door te slapen, dat komt ooit wel maar voorlopig niet. Ben al blij als ik savonds een uurtje op de bank kan zitten en haar gewoon bij ons in bed kan troosten. Dan ben ik al helemaal gelukkig.
Nu zelf flink ziek geweest en nog niet fit, merk dat ik nu echt even het geduld niet meer heb. 🙈
9 maanden geleden
Helaas is die van mij ook veel wakker. Ligt wel in zijn eigen bedje, maar als hij te vaak komt heb ik geen energie en komt hij bij ons in bed. Maar ook dan word hij vaak wakker 😅
9 maanden geleden
Hier precies hetzelfde… de nachten in de kraamweek waren een luxe vergeleken met de nachten nu. Van 2 tot 4 maanden sliep hij heel goed (soms zelfs nachten van 12 uur), maar daarna niet meer. Het lijkt zelfs steeds erger te worden 😳 ik heb elke keer gedacht “het wordt wel weer beter”… maar vannacht weer elk uur er uit en ik begin een beetje op te raken. We hebben via het ziekenhuis een slaapcoach mee laten kijken en die had verder ook geen tips meer (we volgen het juiste ritme etc). Om mij heen wordt er best gepusht om over te gaan op flesvoeding omdat hij dan beter zou slapen… maar ik ben bang dat we m dan ‘s nachts helemaal niet getroost krijgen (heeft ook geen speen of iets). Ik hoop nog heel erg dat hij snel over zn reflux heen groeit en dat dit misschien de acht maanden slaapregressie is… als mensen nog tips hebben, dan hoor ik ze graag.
9 maanden geleden
Hier ook een hele slechte slaper. Al maanden verkouden. De ene keer oorontsteking en dan weer ontstoken ogen. De eerste 6 maanden was dan nog prima te doen met 1 keer een flesje in de nacht. Nu is hij een paar keer wakker per nacht en loop ik vaak op en neer om z’n speentje in te doen.
😴
9 maanden geleden
Wat een verschrikking. Ergens fijn die herkenbaarheid maar ik heb het ook zo gehad. Ik zit nu al weer drie keer bij haar sinds het naar bed brengen. Ze is zo onrustig s avonds en zoveel huilen. En ik weet gewoon niet wat er is. Soms wil ik gewoon t huis uitlopen. Ik kan dat huilen gewoon niet meer horen.
9 maanden geleden
Reactie op LeonieStort
Wat een verschrikking. Ergens fijn die herkenbaarheid maar ik heb het ook z ...
Oh wat naar… en dat gevoel is echt heel herkenbaar! Ik weet niet of je de uren kan opsplitsen met iemand? Mijn vriend doet de nachten nu tot twaalf uur en ik daarna, we houden het anders niet vol. Slapen nu dus al maanden niet samen 🙈 ik hoop echt dat het een fase is en dat we straks allemaal redelijk slapende babies hebben (hij hoeft niet eens door te slapen… een keer in de nacht vind ik ook al goed 😂)
9 maanden geleden
Reactie op JuliaL
Ons zoontje slaapt heel goed in de avond en nacht ook. Hij gebruikt ook gee ...
Hier idem. Ben ook blij dat we nooit aan speentjes begonnen zijn.