49 Reacties

9 maanden geleden

Reactie op LeonieStort

Wat een verschrikking. Ergens fijn die herkenbaarheid maar ik heb het ook z ...
Vreselijk. Lijkt me erg lastig. Ik merk dat de dagen en nachten echt het beste gaan wanneer alles in een rustig ritme gaat die dag. Dus niet rennen/vliegen maar rustige eetmomenten, niet teveel van huis etc. en goed rekening houden met de wakkertijd (2,5 uur maximaal wakker) en wanneer ze “voldaan” is aan aandacht/genegenheid dus echt nog even kroelen en samen en/of borstvoeding voor het slapen. Genoeg eten en voldoende warmte tellen ook mee. Even in bad voor het slapengaan werkt ook erg goed als inslaper.

9 maanden geleden

ik heb ein-de-lijk een doorslaapweek... 19de is hij 8 maanden... ik let veel op wakkertijden nu. soms 3 slaapjes overdag en soms 2. meer spenen in bed leggen helpt ook 😁 ik blijf nooit lang in zijn kamertje want ik kom niet voor de lol. ik speel een slaapgeluidje af. zorg dat hij het niet koud kan hebben. met 8 maanden kun je ook een slaapregressie hebben... i

9 maanden geleden

nou hier ook hetzelfde lijkt ook steeds erger te worden. volgende week is ze 8 maanden. de dutjes overdag gaan perfect in eigen bedje. maar in de avond...... bedje staat overigens op mijn kamer. ik heb haar om 18.30 naar bed gebracht. tot 20.15 ben ik 4 X terug geweest voor speen en gerustellen. En van 20.15 tot 21.15 bezig geweest en van alles geprobeerd. soms even rustig loop ik weg, 5 min later weer huilen. heb haar nu maar bij me genomen en dan is het goed. m Meestal ga ik ook zelf maar om 20.30 naar bed om aan m'n rust toe te komen maar heb zo echt niks aan mijn avonden. maar ja ze doen het niet expres hé en elk kindje is anders. betere tijden gaan vast komen.

9 maanden geleden

ben naar het 2, 3, 4 ritme toe aan het werken. gast steeds iets beter, vaak nog wat kortere wakkertijden, dus dan op het einde een powernap

9 maanden geleden

Reactie op Lieke0805

Oh wat naar… en dat gevoel is echt heel herkenbaar! Ik weet niet of je de u ...
Wij slapen ook al 8 maanden niet samen! Doen de nachten om en om. Anders hou ik t gewoon echt niet vol. Was vanavond weer de hele avond bezig, zelf ook in slaap gevallen.. t zijn dynamische jaren :)

9 maanden geleden

Mijn baby slaapt gewoon bijna niet meer 's avonds de laatste week. Had haar vandaag pas om half 12 in slaap😭 Ik durf niet eens meer te hopen dat dit binnenkort beter wordt. Hoor haar nu ik dit aan het typen ben ook al weer piepen 🥲🙄

9 maanden geleden

Reactie op Blabla19

Mijn baby slaapt gewoon bijna niet meer 's avonds de laatste week. Had haar ...
Heftig hè!

9 maanden geleden

Al verbetering?

9 maanden geleden

Hier zitten we in hetzelfde schuitje. Ze is maandag 9 maanden maar de nachten gaat nog zo wisselend. Soms is ze midden in de nacht wel 2 uur lang wakker en amper weer in slaap te krijgen, soms moeten we er ‘s nachts meerdere keren eruit voor de speen en bij een goede nacht slaapt ze door tot een uurtje of half 5/half 6 en is dan klaarwakker voor de dag 😅 Ik had elke keer hoop dat ze rond 8/9 maanden ineens goed door zou slapen, maar die hoop verlies ik steeds meer. Geen idee wat je ermee aan moet, ik probeer het maar te accepteren maar de slechte nachten breken soms we op!

9 maanden geleden

hoe laat komt ze s ochtends uit bed?

9 maanden geleden

Nee nog steeds niet. Ik heb toevallig vanochtend contact gezocht met onze slaapcoach van eerder. Ik hou t echt niet meer zo goed vol. Denk dat we met haar weer gaan kijken wat er anders kan.

9 maanden geleden

Reactie op LeonieStort

Nee nog steeds niet. Ik heb toevallig vanochtend contact gezocht met onze s ...
Avonden of ook nachten? Hier vanaf moment van slapen tot de ochtend. Ik sta op automatische piloot al 8 maanden dus red het wel, maar ik lees mee 😵‍💫 deel al je ontvangen tips van de slaapcoach aub 😂

9 maanden geleden

Oh ja, graag de tips delen! Bij ons ging het gisteravond weer wat beter, maar ben benieuwd naar vannacht 😬

9 maanden geleden

hier helpt het om toch nog even een zomerdekentje over te doen en deze strak in te stoppen

9 maanden geleden

Reactie op Tamaara

hier helpt het om toch nog even een zomerdekentje over te doen en deze stra ...
Wij hebben ook het Nunki lakentje weer van zolder gehaald, was hij zo'n 2 maanden vanaf en sindsdien slaapt hij weer door.. Geeft toch een beetje geborgenheid en kan moeilijker naar z'n buik rollen🙈

8 maanden geleden

Avonden of ook nachten? Hier vanaf moment van slapen tot de ochtend. Ik sta ...
Alle avonden en nachten. Dus de dag houdt gewoon niet op.

8 maanden geleden

Reactie op LeonieStort

Alle avonden en nachten. Dus de dag houdt gewoon niet op.
Hier ook helaas nog geen 1 nacht normaal gegaan en al bijna 8 maanden .. Slecht voor je lichaam en geest en je relatie en werk en sociale leven en alllllles erop en eraan he 💔

8 maanden geleden

Wat fijn die herkenning. Tot een maand of 7 een prima slaper. Toen kwamen er twee tanden en een verkoudheid. Ik ben nu avond na avond elk half uur die speen er in aan het doen of haar geruststellen. Alles geprobeerd, bedje omhoog, slaaptijden overdag aanpassen, warm genoeg, troosten, zelfs een zetpil om ongeziene pijn te testen etc. Niets helpt. Het lijkt te zitten in de ontwikkeling. Ze is vandaag precies 9 maanden en staat en loopt langs randjes zonder hulp en is overdag mega vrolijk. Ik leg mij er dus maar tijdelijk bij neer en bedenk mij dat ik dus niet alleen ben en we samen in de loopgraven staan;)

8 maanden geleden

Hier ook helaas nog geen 1 nacht normaal gegaan en al bijna 8 maanden .. S ...
Pffff slecht voor dat alles inderdaad… mijn god. Wij hebben allebei vrij genomen (ons baby’tje was ook echt even goed ziek met ziekenhuis en alles erbij). En dat was echt even nodig… we wisselen elkaar af, slapen bij overdag en hebben elkaar weer een beetje gevonden. Mocht het echt ellendig worden dan is dat voor je relatie echt even een aanrader!

8 maanden geleden

Reactie op Lieke0805

Pffff slecht voor dat alles inderdaad… mijn god. Wij hebben allebei vrij ge ...
Onze is ook geopereerd bij wk 14 en was tot aan z’n operatie vanaf wk 3 ziek… was al zo goed als doodverklaard… later nog 11 dagen zh met koorts/benauwdheid/ontstekingen door oa RSV… nu continue verkouden/tandjes enz enz… rust zoeken is echt vrijwel niet mogelijk alleen door hem naar anderen te brengen en dat kan ik zelf nog niet goed aan na alle gebeurtenissen☺️