23 Reacties

8 maanden geleden

Wij wonen overigens niet in omgeving Eindhoven hoor maargoed er zullen vast nog veel meer besmettingen zijn..

8 maanden geleden

Dan ben je niet de enigste mijn kindje bijna 9 maanden ben ik er ook beetje bang voor ik woon niet in die regio maar toch ben ik licht angstig zeker omdat hij nu alles tegelijk door maakt oorontsteking boven tandjes slaapregressie

8 maanden geleden

Ik herken het ook hoor! Ik heb toevallig de vraag bij het cb neergelegd waarom ze pas met 14 maanden inenten. Volgens mij hebben baby's tot een bepaald aantal maanden genoeg antistoffen van de moeder, maar niet tot 14 maanden geloof ik.

8 maanden geleden

Ik woon zelf in Eindhoven, maar ben er niet bang voor eerlijk gezegt. Mijn zoontje is 9 maanden en zit lekker thuis en mijn oudste gaat binnekort naar school.

8 maanden geleden

Ik herken het. We wonen in de regio Eindhoven, en onze zoon heeft momenteel hoge koorts. Hij krijgt sinds vanmiddag antibiotica en iets in mij zegt dat de antibiotica deze keer niet gaat helpen (het is al zijn zesde kuur sinds geboorte). Ik kan het moeilijk verklaren, maar ik denk dat ik dit denk door de angst. Ik houd hem continu in de gaten, maar sinds ik het nieuws over de mazelen las vanavond ben ik alleen maar bezorgd😭😭

8 maanden geleden

Reactie op Lovely104

Ik herken het ook hoor! Ik heb toevallig de vraag bij het cb neergelegd waa ...
Ja ik heb vanavond ook gelijk CB gemaild.. Ik las namelijk dat het wél mogelijk is vanaf 6 maanden maar dat de prik dan herhaald moet worden als je kindje 1 jaar is. Daarom doet de GGD het liever niet.. Maar het kan dus wel..

8 maanden geleden

Reactie op JuliaL

Ja ik heb vanavond ook gelijk CB gemaild.. Ik las namelijk dat het wél moge ...
Ik ben benieuwd naar hun reactie. Zou je dit willen laten weten?

8 maanden geleden

Reactie op Emmily23

Zal ik doen!

8 maanden geleden

Reactie op Emmily23

Nou heb een reactie. Lang verhaal, maar komt er op neer dat een vervroegde bmr vaccinatie in Nederland momenteel niet geïndiceerd is omdat het risico op een infectie momenteel klein is. Ik zeg van waarom wachten totdat het wel een groot risico is en er wel allemaal baby's/kindjes besmet raken? En ook over dat sommige kinderen wel een vaccin kunnen krijgen vanaf 6 maanden als ze bijvoorbeeld naar een land op reis gaan waar de mazelen veel voorkomen, daar ging ze ook niet op in. Ze verwees me alleen naar een telefoonnummer dat ik kon bellen als ik nog verdere informatie over mazelen wil of als mijn kind in contact is geweest met iemand die de mazelen heeft... Kortom, heb er niks aan🫣

8 maanden geleden

Reactie op JuliaL

Nou heb een reactie. Lang verhaal, maar komt er op neer dat een vervroegde ...
Ja raar he dat het wel kan als je op reis gaat. Waarschijnlijk hebben ze niet genoeg vaccinaties of mankracht om het allemaal te regelen. Pas als het fout gaat indd. Hopelijk valt het allemaal mee 😕

8 maanden geleden

Reactie op Emmily23

Ja raar he dat het wel kan als je op reis gaat. Waarschijnlijk hebben ze ni ...
Jaa heel apart. Ik ga het nummer wat ze me gegeven heeft nog wel bellen maar verwacht er eigenlijk niet veel van.. Ja hoop t ook echt😓

8 maanden geleden

Ik heb mijn cb ook gemaild. Benieuwd wat ik te horen krijg! Ik wil namelijk in april op vakantie en lees dat er in heel Europa uitbraken zijn!

8 maanden geleden

Reactie op lndrn

Ik heb mijn cb ook gemaild. Benieuwd wat ik te horen krijg! Ik wil namelijk ...
Oh nou ben benieuwd wat ze bij jou zeggen? Zou je dat nog even willen laten weten?

8 maanden geleden

Ik heb mijn CB ook gevraagd of het eerder kan met het oog op de uitbraak. Ben bang dat ze nee zeggen.. gek eigenlijk dat als je op reis gaat het wel vanaf 6 maanden kan. Misschien zeg ik wel gewoon dat ik op reis ga, verdient de schoonheidsprijs niet om te liegen maar ik doe het graag om m'n meisje te beschermen.

8 maanden geleden

Ik heb vanmiddag contact gehad met hen en ze doen het helaas niet eerder dan 14maanden🤷🏽‍♀️

8 maanden geleden

Mag ik vragen waar jullie precies bang voor zijn? Niet bekend met mazelen maar is het niet gewoon net zo erg als andere kinderziektes?

8 maanden geleden

Reactie op Nadiaaa3

Mag ik vragen waar jullie precies bang voor zijn? Niet bekend met mazelen m ...
Ik zou even googlen op "mazelen complicaties". Zonder vaccinatie krijft 20 procent longontsteking, kans op doof en blindheid, op hersenvliesontsteking, etc. Plus extreem besmettelijk, dus bij een uitbraak heel moeilijk te vermijden.

8 maanden geleden

De mazelen is een kinderziekte die gewoon doorlopen kan worden (zonder onderliggend lijden), de kans dat je kind aan de mazelen overlijd is kleiner dan het krijgen van een complicatie na vaccinatie ☺️

8 maanden geleden

Reactie op MyMiracle

De mazelen is een kinderziekte die gewoon doorlopen kan worden (zonder onde ...
Hoe kom je hierbij? Wat is je bron? Erg kwalijk om dit soort misinformatie te verspreiden. Mazelen vaccinatie wordt al vanaf 1975 gegeven, is een veilig vaccin voor een erge ziekte..

8 maanden geleden

Reactie op MyMiracle

De mazelen is een kinderziekte die gewoon doorlopen kan worden (zonder onde ...
Ben ook benieuwd wat voor complicaties dit dan zijn! De gevolgen van het hebben van mazelen kunnen in ieder geval veel ernstiger zijn dan welke complicatie na een vaccinatie dan ook. Vaccinaties zijn niet voor niets uitgevonden! https://www.rivm.nl/mazelen