24 Reacties

9 maanden geleden

Waarom zou je het willen doorbreken? Is heel normaal dat ze door de voeding in slaap vallen. Is natuurlijk snachts niet zo handig, maar ook dat is normaal voor een baby.

9 maanden geleden

Volg! Hier hetzelfde. Hij slaapt niet zonder en momenteel wordt hij s nachts zo vaak wakker en moet hij de fles om te slapen

9 maanden geleden

Reactie op rosalie567

Volg! Hier hetzelfde. Hij slaapt niet zonder en momenteel wordt hij s nacht ...
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben..

9 maanden geleden

Ik snap dat je dit wilt doorbreken zodat je kleine uiteindelijk leert zelfstandig zonder slaap associatie te slapen. Het kan namelijk ook ban kwaad tot erger gaan als ze hier aan gewend blijven. Als je zeker weet dat het geen honger is zou ik de fles proberen af te bouwen door steeds 30 minder te geven en dan op het eind niets meer. Met een beetje gelukt gaat je baby vanzelf dan niet meer wakker worden en anders zal het even een paar dagen troosten zijn. In principe zouden baby's vanaf 9 maanden zeker geen nachtvoeding meer nodig hebben mits een normaal gewicht en overdag genoeg voeding. Misschien dus nog heel even aankijken of het binnen een maand niet vanzelf verbeterd. Overdag zou ik proberen wat langer te laten tussen de fles en het slapen zodat je kindje wel met een lekker vol buikje kan gaan slapen, maar niet een voeding-slaapassociatie krijgt. Ik geef zelf de fles na het wakker worden (7 uur en 14:30) en dan voor het slapen in de middag brood en fruit ook na het ochtenddutje. De avondfles geef ik wel voor het slapen om 18:30 en zou ik lekker zou houden!

9 maanden geleden

herkenbaar ! wij hebben in dezelfde situatie gezeten en snachts nog steeds. elke keer met fles of direct na fles pas slapen. Wij hebben de pick up put down methode gedaan bij onze baby. was ecen pittig, maar het lukt nu overdag meestal wel om in te slapen in zijn bedje. wel soms nog hulp nodig met beetje op zn billetjes slaan. nog steeds valt hij graag met een gevuld buikje in slaap. hier werkt ritme slapen-voeden-spelen-slapen nog steeds niet. ik geef hem nu de fles een half uur/3 kwartier voor naar bed gaan. en bied max half uur van te voren nog iets aan. helaas komt hij in de nacht nog steeds 2 keer en zonder fles slaapt hij echt niet. ik geef m nog een paar maanden 😅

9 maanden geleden

Reactie op Moesje3

herkenbaar ! wij hebben in dezelfde situatie gezeten en snachts nog steeds. ...
ik zou eerst focussen op overdag. kijken of de dutjes zelfstandig kunnen. eerst 1 en dan allemaal. stap voor stap

9 maanden geleden

Reactie op ANxx

Ik snap dat je dit wilt doorbreken zodat je kleine uiteindelijk leert zelfs ...
Wat een goede tips, dank je wel. Ik ga ermee aan de slag

9 maanden geleden

Reactie op Moesje3

herkenbaar ! wij hebben in dezelfde situatie gezeten en snachts nog steeds. ...
Oo wat een gedoe kan het zijn he.. overdag wat eerder fles geven, dan nog ff spelen is een goede tip. Ga ik proberen. Sterkte met de nachten!

9 maanden geleden

Hier iemand die het vanaf de andere kant bekijkt en veel erover heeft gelezen en gevraagd én ik hoef hier geen lelijke reacties op van andere die zeggen dat het gewenning is enz. Wil gewoon even vertellen hoe wij ernaar kijken. Vanuit de natuur hélpt melk om in slaap te vallen dus melk drinken vóór het slapen gaan is een logische keuze. Kindjes geven vaak zelf plots aan of ze langer kunnen slapen ja/nee en onze kinderarts in het zh gaf het volgende aan; drinkt je kindje de fles ‘s nachts leeg, is de fles nog nodig. Soms slapen ze bij 6 maanden door, soms 9, soms nog later (en soms eerder). Wij hebben een hyperactieve baby, logisch dat er trek en dorst is. Zij gaf aan, de nachtfles komt bijna altijd; Óf door overdag te weinig voeding óf omdat er van alles gaande is qua groei. En dat tweede kun je niks aan veranderen. Heb er hier vrede mee gesloten, ondanks dat wij in 8 maanden nog geen 1 (!!) keer langer hebben kunnen slapen dan 4 uur en eigenlijk altijd max 3,5 tussen de avondfles (die die op verzoek krijgt) en dagstart. En nu tandjes….. dus elke 30 minuten even huilen 🥹😂.. wij gaan de nachten dus weer zoveel mogelijk afwisselen… Ooit wordt het beter…

VRIEND

9 maanden geleden

Hier iemand die het vanaf de andere kant bekijkt en veel erover heeft gelez ...
Heel herkenbaar. Onze oudste sliep door tussen 1,5 tot 2 jaar. Het is ook bizar wat ze in die eerste maanden ontwikkelen. Zijn de gebroken nachten hels? Ja. Duurt dit een heel leven? Nee. Dus ik heb me erbij neergelegd bij onze tweede. Gek werd ik ervan om te horen dat nagenoeg alle baby’s doorsliepen. Waarom de mijne niet? Toen ik het aan anderen vroeg op de opvang liepen zij tegen exact hetzelfde aan. Het hoort er gewoon bij.

9 maanden geleden

Reactie op Beaudine1

Heel herkenbaar. Onze oudste sliep door tussen 1,5 tot 2 jaar. Het is ook b ...
❤️❤️

9 maanden geleden

Hulde!!!

9 maanden geleden

Hier ook een kindje wat nog veel melk drinkt. Om 19.00 uur papfles 180ml Afgelopen nacht om 00.30 uur weer wakker, gaat alleen slapen met melk dus 120ml gemaakt. 04:00 uur was het weer feest, alles geprobeerd. Ze kan toch niet weer melk willen? Maar na 1 uur wiegen toch weer een fles van 90ml gemaakt. Ik wordt er soms ook radeloos van. Ze is bijna 9 maanden. Eet voldoende fruit, groente en brood . Drinkt dan ook nog volle flessen om 10.00 uur, 14:00, 19:00 en dan alles nog wat in de nacht erbij komt.

9 maanden geleden

helemaal mee eens, hier gaan de flessen ook helemaal op (s avonds 210, anachts 2 x 180). waardoor ik ook weet dat het echt honger is.

9 maanden geleden

Zo zien wij het ook. Hier een heel actief kindje die klein van stuk is en gemiddeld nog 2-4x komt voor een voeding (bv). Overdag drinkt ze meer dan genoeg en ze eet steeds meer hapjes dus dat is het niet. Slpen vind ze, door slechte slaap associaties vanwege de reflux, erg moeilijk en ze valt het liefst aan de borst in slaap. Zolang ik het haar kan bieden, helemaal goed. Als ik er niet ben valt ze trouwens gewoon zonder borst of fles in slaap. Drinken is niet voor niets iets waar ze rustig en ontspannen van worden. En ze blijven dit niet hun leven lang doen. Vind het zelf heel mooi hoe ze van zoiets rustig en slaperig worden. Als ik zelf zoiets had zou ik het ook voor het slapen doen 🤭 Wel zou je, als je van de slaap associatie af wil, overdag kunnen beginnen met de fles beneden geven en daarna naar boven. Vol buikje, wel een beetje doezelig maar nog niet in slaap. Zou dan met het makkelijkste slaapje beginnen en als dat goed gaat pas meer slaapjes meepakken.

9 maanden geleden

Bedankt voor jouw visie, heel fijn dat je het deelt! Ik was vergeten erbij te zetten dat m'n dochter 2,5 maand lang wel goed heeft doorgeslapen en ik het idee had dat ze toen blijer was. Ik heb vannacht een slaapmethode toegepast, gecontroleerd laten huilen. Mag ook iedereen wat van vinden maar het was een geslaagde nacht. Ze heeft een uurtje gejammerd en toen weer in slaap gevallen zonder fles, werd blij wakker en kon nog prima wachten op dr papfles. Op naar de volgende nacht :)

9 maanden geleden

hoe gaat het nu?

9 maanden geleden

Reactie op Moesje3

hoe gaat het nu?
Bedankt voor het vragen! De nachtfles geef ik niet meer, dat gaat goed. Ze is veel rustiger (nog wel een uur wakker s nachts maar daarna valt ze weer goed in slaap). S morgens wordt ze ook relaxed wakker, niet heel hongerig. Overdag geef ik nog wel 2 kleinr flesjes voor het slapen en voordat ze de nacht ingaat een grote fles en dat is prima :) Hoe gaat t bij jou?

8 maanden geleden

Mijne van 9 maanden wil ook nog steeds een nachtfles. Ik heb me erbij neergelegd 😅

8 maanden geleden

Bedankt voor het vragen! De nachtfles geef ik niet meer, dat gaat goed. Ze ...
Wat fijn! Ervan uitgaande dat het nog steeds goed gaat, ben een tijdje niet op het forum geweest 😅🙊 wat heeft het nou gedaan bij jou?