22 Reacties

één jaar geleden

Zo lang mogelijk achteruit is echt het veiligst. Pas als z'n hoofd er boven uit komt, is hij er echt te groot voor.

één jaar geleden

Reactie op Nicole93

Zo lang mogelijk achteruit is echt het veiligst. Pas als z'n hoofd er boven ...
Dank je wel! Ik vind het allemaal maar lastig haha.

één jaar geleden

Achteruit in de auto is wel écht veel veiliger voor de baby. Maxi cosi groei je niet zo heel snel uit en anders zou ik persoonlijk toch investeren in een autostoel die je achteruit kan draaien. Veiligheid voorop

één jaar geleden

Het beste is idd zolang mogelijk achterwaarts reizen maar bij mij zijn beide kids met 12 maanden overgegaan naar de vervolgstoel die voorwaarts gericht was. Gelijk weer een stuk fijnere reizigers dan in de maxicosi de laatste aantal weken. De maxicosi is niet zo snel te klein. De meeste maxicosi's kunnen ze in tot een kleine 80cm, uitzonderingen daar gelaten. Mijn dochter draagt ook 68 en met een voetenzak lijkt het ook al snel dat ze te klein is maar als je alles eruit zou halen en haar er zonder jas erin zet, dan heeft ze zeeën van ruimte.

één jaar geleden

Reactie op mommy_2019

Het beste is idd zolang mogelijk achterwaarts reizen maar bij mij zijn beid ...
Ja daar hadden we het net over. Misschien de zak eruit halen. Die heeft hij ook in de auto niet nodig natuurlijk en buiten zit hij in de buggy.

één jaar geleden

Ik was er ook over aan het twijfelen, omdat ons zoontje er elke keer alles bijeen in krijst tegenwoordig, hij lijkt of hij er echt niet aangenaam in zit. Hij is ook al over de 8kg, zit in maatje 74... Ik weet niet goed wat we anders moeten proberen want hij huilt van het begin tot het einde in de auto

één jaar geleden

Reactie op AnnekeDeroost

Ik was er ook over aan het twijfelen, omdat ons zoontje er elke keer alles ...
Ach dat is ook echt niet fijn! Succes ook jullie in de stoeltjes zoektocht!

8 maanden geleden

Hi, zijn er mensen die al gewisseld zijn naar een autostoeltje? En staat die dan ook achteruit of niet? En hoe doe je dat met twee autos? Wij hebben nu maar 1 autostoel, maar ik wil er denk nog eentje tweedehands halen, zodat die niet elke keer gewisseld moet worden in de auto. En dat tie gewoon kan blijven zitten. Dochter is 8,5 maand. Maat 74, lange benen en kan prima zelf zitten.

8 maanden geleden

Bij ons zit hij vanaf februari in de grote stoel, hij is nu 9 maanden 70cm bijna 10kg

8 maanden geleden

Hii, ik ben ook benieuwd naar welke autostoel word gebruikt en of jullie voorwaarts of achterwaarts reizen..

8 maanden geleden

Wij hebben nu de maxi cosi mica. Isofix, 0-4 jaar, dus dan zit je voorlopig goed!! Kan in verschillende standen gekanteld worden (dus ook iets platter voor als ze in slaap vallen) en kun je zowel vooruit als achteruit draaien. Echt mega blij mee! Hebben tot 6,5 mnd een gewone maxicosi gebruikt en daarna op deze over gegaan, geen seconde spijt. Zou bij een evt volgend kindje wel weer gewoon de eerste tijd een maxi cosi gebruiken.

8 maanden geleden

Was overigens ook wel echt een verbetering in het rijplezier voor zowel onze dochter als voor ons. Ze zit rechter wat ze fijner vind en kan veel meer zien doordat ze ook hoger zit.

8 maanden geleden

Reactie op mommy_2019

Het beste is idd zolang mogelijk achterwaarts reizen maar bij mij zijn beid ...
Er zijn veel verschillende maten. Onze maxicosi was met 6 maanden te klein en te krap. Een draaibare autostoel gekocht en daar zit hij véél lekkerder in.

8 maanden geleden

Reactie op Mollie2021

Hi, zijn er mensen die al gewisseld zijn naar een autostoeltje? En staat d ...
Mamaloes Ding autostoel. 2 aangeschaft. Later wel weer op marktplaats. Zit er fantastisch in.

8 maanden geleden

wij hebben ons zoontje van nu 9 maanden ongeveer 11 kilo en maatje 86 al lang niet meer in de maxi cosi, maar wij hebben destijds geïnvesteerd in een autostoel dan van 0 tot 4 jaar gebruikt kan worden. hij zit nog wel in de maxi cosi als hij met anderen mee gaat of alles wij met de andere auto gaan. wordt wel krap voor hem maar past nog net. wij gaan wel kijken voor een vervolg stoel zodat hij met anderen mee kan blijven rijden en ook in de andere auto. daarnaast is de 2e op komst dus moeten we zo ie zo gaan nadenken hoe we dat willen in de auto

8 maanden geleden

Wij hebben een 360 graden draaibare stoel van titanium baby. Al sinds de geboorte in gebruik. Voorlopig nog achteruit (zo lang mogelijk)

8 maanden geleden

Reactie op Blabla19

Wij hebben een 360 graden draaibare stoel van titanium baby. Al sinds de ge ...
Zoontje heeft tot ruim 2 jaar achteruit gezeten

8 maanden geleden

Mijn dochter is 9,5 maand en weegt 11,2 kg. Zij was met 7 maanden maat 68 en vond haar ook inderdaad te klein voor maxicosi (stokke) izi go. Toen ik langs de baby winkel ging zeiden ze zolang haar hoofd die uitsteekt is het prima! Nou vorige week stak haar hoofd bijna uit. Ik Vond altijd wel sneu om haar zo in de auto stoel te zien. Ze was ook bijna altijd onrustig erin. Maar ja veiligheid boven alles 😅. Ze is echt een bollie! Ze kon amper in bewegen. Merkte ook dat die van stokke van zijkanten kleiner is dan die van andere merken maar de winkelier zei dat het juist veilig is!!! Ik probeerde haar zo min mogelijk met maxi cosi op de kinderwagen te vervoeren. Eigenlijk nooit! Gelijk eruit in de buggy van stokke . Die kan ik gelukkig alle standen zetten. Zelfs liggend tot zittend. Tot vorige week dacht ik sorry maar dit hou ik niet vol tot 15 maanden. Ik ben toch eigenwijs en heb ik vorige week een autostoel gehaald voor tot 8 jarige leeftijd 😂. Die kan je gewoon 360graden draaien . Sinds 1 week kind huilt nooit meer 😅. Ik heb spijt dat ik niet vanaf geboorte deze heb gehaald en vond het maar raar dat de winkeliers niet vanaf begin zo n een adviseren dan ben je gelijk klaar voor 8 jaar.

8 maanden geleden

Mijn zoontje zit nog in de maxi cosi maar gaat over op de volgende stoel hij is 75cm en weegt 10kilo en 9 maanden hij zit met zijn beentjes tegen de achterbank aan en moet beentjes op trekken nieuwe stoel kan alleen voor uit

8 maanden geleden

Wij zitten sinds 8,5 maand in de maxicosi assisfix, heel fijn ding die je van 4 maanden t/m 4 jaar kan gebruiken en 360 graden kan draaien. Hier ging de maxi cosi ook echt niet meer en jeeezus wat was dat zwaar om steeds te tillen