15 Reacties

8 maanden geleden

Bij ons krijgt hij nog 3 flessen. 7-14:30-18:30 alle 3 180 cc. Warm eten doen wij om 17 uur. En dan overdag nog fruit brood en rauwkost

8 maanden geleden

Reactie op Sanne140793

Bij ons krijgt hij nog 3 flessen. 7-14:30-18:30 alle 3 180 cc. Warm eten do ...
Ja het probleem is dat hij geen grote flessen drinkt, op de avond fles na. Dus vandaar dat hij 2 kleine flesjes in de middag heeft. Hij heeft ook nooit grote flessen gedronken. We hebben heel lang met flessen op 120cc gezeten.

8 maanden geleden

Reactie op EsseBb

Ja het probleem is dat hij geen grote flessen drinkt, op de avond fles na. ...
Je kan proberen om groente rond 1630-1700 uur te geven en dan rond 19 uur de fles? En anders een kleinere fles en dan kijken hoe de nacht verloopt?

8 maanden geleden

Reactie op Sanne140793

Je kan proberen om groente rond 1630-1700 uur te geven en dan rond 19 uur d ...
Ik denk inderdaad een kleinere fles dan. We kunnen vaak pas om half 6 eten ivm onze werktijden en willen graag dat hij daar aan gewend raakt. We zijn nu al telkens de laatste fles naar voren aan het halen. Voorheen kreeg hij hem 10 uur, dus dit is al een hele verbetering 😊

8 maanden geleden

Reactie op EsseBb

Ik denk inderdaad een kleinere fles dan. We kunnen vaak pas om half 6 eten ...
Aaaa ja dat is begrijpelijk haha. Hopelijk gaat het werken met een kleinere fles. Heb toevallig pas geleden gehoord dat ze 600 ml aan vocht minimaal moeten binnen krijgen door middel van fles voeding en water of thee

8 maanden geleden

Die van ons gaven we altijd rond 23.00 nog een fles maar daar zijn we helemaal vanaf. Hij slaapt nu van 19.00 tot 6.00. Maar ik krijg het gevoel dat ik mijn kind overmatig veel eten geef als ik dit lees… die van ons heeft 4x 210 op een dag met fruit brood en avondeten erbij…. 😳 en vandaag naar consultatiebureau geweest en hij is minder aangekomen dan ik in eerste instantie dacht. Wij hebben de fles eraf gehaald van 23.00 en sindsdien slaapt ie eigenlijk wel lekker door. Geen idee of het met elkaar te maken had maar in ons geval wel goed uitgepakt. Verder krijgt hij rond 18.00 vaste voeding te eten en dan om 19,00 de laatste fles van 210 met rijstebloem erbij. Ze zeggen wel eens dat je ervoor moet zorgen dat je zoveel mogelijk overdag het eten moet geven… dus misschien een extra fles tussen de bedrijven door geven?

8 maanden geleden

Reactie op ilva1988

Die van ons gaven we altijd rond 23.00 nog een fles maar daar zijn we helem ...
Ik ga van het weekend denk ik gewoon proberen de fles voor het slapen gaan te geven en dan gewoon de 180 (met 6 scheppen 210 idd) Wij geven hem verder ook best veel eten hoor, maar hij vind dit ook echt heerlijk en heeft er behoefte aan, we moesten juist flessen afbouwen van cb omdat we eerst nog rond de 800cc op een dag zaten . Sochtends broodje, 10:00 fruithap, 12 uur broodje, 4 uur klein koekje of half stuk fruit oid en half 6 200gr vers avond eten. Dus deze man komt ook niks te kort 😅

8 maanden geleden

Wij doen om 7u 210+7 en wat die niet opdrinkt maken we wat pap van met de lepel. 9u fruit 12u boterham met water (paar slokken) 14u fles 180+6 16.30 warm + danone 19u fles 180+6 Wij merkten vooral als er korter tussen warm en avondfles zat hij het niet opdronk.. Dat wennen aan onze eet tijden even los gelaten en als wij eten krijgt hij daar gewoon nog een paar kleine stukjes van (naar wens) Echter eten wij soms ook pas na 19u als hij op bed ligt..

8 maanden geleden

Wij geven de warme hap om 16:00 al en dan 18:15 de fles, het schijnt dat baby’s nu nog geen onderscheid maken tussen warm/koud/melk etc dus je zou zelfs het groentehapje om 11:00 kunnen geven als je wilt haha 🤣

8 maanden geleden

Ik zou inderdaad gewoon eens proberen om de fles van 20.30 om 19.00 te geven. Grote kans dat dat gewoon goed gaat. Ik ben destijds cold turkey gestopt met de fles van 22.30 (op aanraden van CB). Hij heeft geen kik gegeven en slaapt meestal van 19.00 - 06.00. Wij doen nu ongeveer dit: 06.30: 180+6 kv en 1 boterham 10:00: fruithapje 12:00: 1.5 boterham (of iets vergelijkbaars) en 120+3 kv. We doen iets meer water in de fles zodat hij wat meer vocht binnen krijgt, omdat hij water/thee vaak niet wil. 15:00: tussendoortje (banaan/ gezonde muffin/ groente/yoghurt) 17.30/18:00: 200 gr warme maaltijd 19:00: 180+6 kv Die laatste twee zitten vrij dicht op elkaar, maar dat gaat hier altijd goed. Het is wel een grote eter, haha. Onlangs ben ik gaan wegen en hij groeit hiermee mooi door op zijn lijn!

7 maanden geleden

We hebben eerst de fles geprobeerd naar voren te halen, toen werd hij al een half uur eerder we wakker. We dachten dat het toeval was. Nu hebben we de fles voor het slapen gegeven en werd hij kwart voor 5 wakker. Is dit even een fase waar we doorheen moeten 😪? Laten we hopen dat de zomertijd gaat helpen.

7 maanden geleden

Reactie op EsseBb

We hebben eerst de fles geprobeerd naar voren te halen, toen werd hij al ee ...
Die fase duurde hier 2.5 weken en vandaag 0640 “acceptabel” 😵‍💫🤣

7 maanden geleden

Die fase duurde hier 2.5 weken en vandaag 0640 “acceptabel” 😵‍💫🤣
Oh nou 2.5 week dikke prima haha. We hebben deze fase eerder gehad toen de nachtvoeding eraf ging. Dat heeft haast 2 maanden geduurd voordat hij daaraan gewend was 🤣

7 maanden geleden

Reactie op EsseBb

Oh nou 2.5 week dikke prima haha. We hebben deze fase eerder gehad toen de ...
O my 🥲🤣

7 maanden geleden

Hier hetzelfde, maar dan nog een fles om 22:00. Hebben die al af kunnen bouwen naar een halve, maar als we die niet geven en ze wordt een x niet uit haarzelf wakker, wordt ze echt op zo’n kuttijd wakker dat wij net slapen. We gaan vanaf volgend weekend weer onze nachtrust opgeven om het een paar dagen te proberen, maar als het niet lukt, gaan we die fles er maar gewoon inhouden en andere flessen afbouwen… 🤷🏼‍♀️. Wel benieuwd hoe het afbouwen dit weekend bij jullie gaat @TS