34 Reacties

één jaar geleden

Inbakeren geprobeerd?

één jaar geleden

Reactie op Sanne140793

Inbakeren geprobeerd?
Ja.. hij wordt dan helemaal hysterisch

één jaar geleden

Reactie op Selinaajaxfan

Ja.. hij wordt dan helemaal hysterisch
Oke dat werkt dan niet echt haha. Ik heb geen andere tips succes hopelijk slaapt de kleine snel weer goed

één jaar geleden

De mijne is ook byna 3 weekjes en heeft het zelfde avond heerlijk gewoon in bed overdag op de borst als dit niet doe dan wordt ze heel boos en kan ze blijfe huilen. Ik lees mee

één jaar geleden

Is heel normaal 9 maanden lang heefr hij veilig en geborgen in je buik gezeten, werd gewiegt door jou bewegingen, tis dus best heftig zo de grote wereld om hem heen, lekker aan toegeven dus je kindje heeft behoefte aam veiligheid en geborgenheid

één jaar geleden

Waarschijnlijk krampjes of ongemak. Daarom wil hij niet plat liggen

één jaar geleden

Draagzak een idee?

één jaar geleden

Reactie op Suraiii

De mijne is ook byna 3 weekjes en heeft het zelfde avond heerlijk gewoon in ...
Precies dit idd! Nacht niks aan de hand maar overdag echt als een kikker met grote ogen , schoppen en slaan met z’n armen en benen. Na halve min op mijn borst is ie rustig en vertrokken alleen voor jezelf wel echt slopend dag in dag uit

één jaar geleden

Waarschijnlijk krampjes of ongemak. Daarom wil hij niet plat liggen
Ja alleen de nacht is er niks aan de hand ..

één jaar geleden

Reactie op Lauu89

Draagzak een idee?
Ja wissel draagzak af met op de borst gelukkig maar ook dan wil je m soms wel ff “gewoon” wegleggen

één jaar geleden

Het klinkt precies zoals het hoort, aan toe geven en je baby de nabijheid geven. Hij heeft je gewoon nodig! Het is intens, i know. Maar het is echt niet voor altijd. Lees dit artikel maar eens: https://kiind.nl/je-baby-slaapt-alleen-op-jou-precies-wat-hij-hoort-te-doen/

één jaar geleden

Reactie op Sanne140793

Inbakeren geprobeerd?
Waarom inbakeren? Ik lees dit advies wel meer, maar begrijp niet precies waarom. Een pasgeboren baby heeft nabijheid nodig. Inbakeren is dus alleen de oplossing voor de ouder? Niet voor het zenuwstelsel van de baby? Ben benieuwd. https://kiind.nl/doorslapen-is-niet-normaal-voor-babys/ De beweging, het geluid, de aandacht en de herhaling helpen je baby zijn emoties en opgedane prikkels te reguleren. Het is niet voor niets dat we automatisch ons ukje gaan wiegen wanneer hij onrustig is. Een prachtig voorbeeld van een oerinstinct. Je baby heeft ook beweging nodig en de geruststelling dat hij veilig is. Hij wil horen, voelen en ruiken dat jij er voor hem bent. Dát kalmeert zijn zenuwstelsel.

één jaar geleden

Reactie op Moesje3

Waarom inbakeren? Ik lees dit advies wel meer, maar begrijp niet precies wa ...
Inbakeren is niet perse verkeerd natuurlijk mijn dochtertje was er enorm bij gebaat, want ze sloeg zichzelf telkens wakker😅 dus het kan ook zeker een uitkomst zijn

één jaar geleden

Wij hebben echt precies hetzelfde! Alleen al sinds hij 5 dagen is. Ons kindje is nu ruim 2 weken. We hebben het “hij moet in z’n eigen bedje slapen” maar wat losgelaten overdag en doen hem nu op de borst of in een babynestje (van voedingskussen). Dat werkt wel goed. En twee keer de draagdoek geprobeerd en dan slaapt hij ook 3 uur achter elkaar (verder haalt ‘ie vaak maar max 1,5-2 uur). Inbakeren kregen we als tip, maar was dramatisch en vond ik heel zielig, dus dat doen we na een poging niet meer. Lactatiekundige en CB zeiden dat je hem niet kan “verwennen”. Wel zwaar voor ons (want handen niet echt vrij), maar wel een kind dat slaapt. Succes!

één jaar geleden

Oh en wat misschien ook helpt. Vriendinnen met oudere kindjes van een paar maanden missen soms dat hun kindje nog zo lekker bij je op de borst slaapt. En dat ze nu nog zo klein zijn en lekker op je liggen. Dat helpt misschien om wat meer te genieten van deze fase (want ook dit gaat voorbij) 💙

één jaar geleden

Was bij onze dochter ook zo, heeft bijna 3 mnd geduurd 😅. Bijna ieder slaapje overdag was bij mij of partner op borst/draagzak en soms in kinderwagen bij wandeling maar later ook niet meer 🫤. Lukte ook vaak niet om, ondanks diepe slaap, haar terug te leggen in bedje (om éventjes de handen vrij te hebben). Pittige tijd... Toen kwamen we erachter dat ze een buikslaper was (nb leg haar aub nu nog niet onbeheerd op de buik te slapen!) en sindsdien sliep ze als een roos...

één jaar geleden

Reactie op Alissi

Wij hebben echt precies hetzelfde! Alleen al sinds hij 5 dagen is. Ons kind ...
Alle je mijn verhaal verteld. Exact hetzelfde. Alleen zo gek dat t in de nacht geen probleem is ..

één jaar geleden

Ik kwam deze laatst tegen op Insta 🥰 Maakt het niet minder zwaar! Maar soms goed om er zo tegenaan te kijken… alles is een fase, het cliché dat je dit gaat missen is echt waar! En wil je je handen vrij? Dan is een draagzak van bijvoorbeeld Ergobaby echt een uitkomst! M’n eerste was ook zo en zo kon ik nog wat. Bij de tweede was het ook een uitkomst want de eerste was toen nog een peuter… drie klikken en kind slaapt heerlijk, maar ik kon alle kanten op. En ja, ik nam ze zelfs in de draagzak mee naar de wc 🤣

één jaar geleden

Hier hetzelfde. Draagzak is helemaal ‘moord en brand’, wat mijn oudste juist heerlijk vond 🤷🏻‍♀️. Inbakeren helpt af en toe wel.

één jaar geleden

Heel vermoeiend i know, kon mijn eerste kindje nooit wegleggen. Draagzak was dus mijn lifesaver. Maar het is echt heel normaal, vooral de eerste 8 weken. Ze slapen nog af en aan en slapen moet vooral veilig voelen, dus doen ze het liefste bij jou.