5 Reacties

8 maanden geleden

Het is voor ons deels de reden om het speentje te blijven gebruiken, want dat valt uiteindelijk makkelijk af te leren dan duimen 😊

8 maanden geleden

Hier start die er ook mee met 8 maanden en ik vind het een verademing want hoop dat die z’n duim ‘s nachts ook weet te vinden voor troost 😂

8 maanden geleden

Zou je het nu al willen afleren? Geeft toch niet. Baby's troosten zichzelf door te duimen. Blijkbaar heeft je kindje nog die zuigbehoefte. Mijn baby duimt ook. Ik vind het fijn, want ik hoef er 's nachts niet uit om een speen te geven zoals bij m'n oudere dochter. En afleren zie ik wel als ze 3 jaar is ofzo.. niet druk om maken. Ik heb zelf geduimd tot m'n 12e (tot ik een beugel kreeg om een andere reden) en ik leef ook nog 😁

8 maanden geleden

Toen mijn dochter de duim ging pakken (met 2 maanden ofzo) ben ik heel consequent de speen gaan aanbieden, het duimen is na een tijdje gestopt. Daarom ben ik ook nog niet gestopt met de speen, dat wil ik rond 1 jaar gaan doen. Maar als ze de duim weer pakt gaat die speen er gewoon weer in! Ik weet dat de meeste duim-gebitten prima met beugels te corrigeren zijn, maar via mijn werk zie ik de 1-2% die heel moeizaam te corrigeren is dus ik doe het nu liever met een speen.

8 maanden geleden

Kan het zijn dat het nu even fijn is bij doorkomende tandjes? Mijn dochter duimt niet maar nu met haar doorkomende boventanden heeft ze ook regelmatig haar duim in haar mond.