15 Reacties
6 maanden geleden
Mijn zoontje is 10 maanden en hij kruipt ook niet, hij tijgert wel maar verder ook niet
6 maanden geleden
Mijn zoontje 11 maanden ook niet vandaag voor het eerst uitzichzelf op zijn buik gerold
6 maanden geleden
Zoontje 10 maanden kruipt wel en loopt al om de tafels en banken maar dat kruipen was moeilijk voor hem geduld hele hoop geduld ineens krijgen ze het onder de knie ik weet wel dat ik dacht mijn zoontje kan niet zelfstandig zitten tot ik hem betrapte en hij het wel kon hij keek mij aan als of hij wilde zeggen oeps betrapt
6 maanden geleden
Reactie op chantal66138
Mijn zoontje is 10 maanden en hij kruipt ook niet, hij tijgert wel maar ver ...
Mijn dochter van 10 maanden tijgert ook. Maar kruipt niet, gaat nog niet zelfstandig zitten en optrekken doet ze al helemaal niet en ze is gewoon goed ontwikkelt.
Ts, maak je vooral geen zorgen. Mocht je dat wel doen, dan kun je bij het consultatiebureau terecht. Mochten zij zich zorgen maken of je wil het zelf graag, kun je doorverwezen worden naar de fysio die je kan helpen.
Bij mijn oudste dochter hebben we dit gedaan omdat zij met 1 arm en 1 been tijgerde en continu allerlei klikjes te horen waren in haar enkel, knie en heup. Uiteindelijk met wat kleine tips en een 3tal consulten kon zij binnen een paar weken kruipen en optrekken. Ze was toen wel al 11 maanden en een week toen de fysio voor het eerst kwam.
6 maanden geleden
Mijn zoontje van bijna 11 maanden kruipt ook niet, tijgert ook niet. Hij probeert nu z’n knieën onder zich te krijgen maar vervolgens wel met zijn hoofd op de grond.. hij lijkt wel wat vooruit te gaan dus we houden er gewoon vertrouwen in, het komt vanzelf ☺️
6 maanden geleden
Hier kruipt mijn dochter ook niet, ze wordt over een dikke week 11 maanden. Ze sluipt weliswaar wel, rolt alle kanten uit en heeft zich al vanuit zit een paar keer kunnen optrekken, maar toont verder eigenlijk geen interesse. Ze kan ook nog niet alleen van lig naar zit… Soms maak ik mij er ook druk om, maar bij CB/K&G zeggen ze dat alles perfect ok is tot nu toe, dus wij wachten (on)geduldig af😅
6 maanden geleden
Reactie op SE1997
Mijn dochter doet ook precies niks haha. Tijgert niet, kruipt niet, kan nie ...
Dit had mijn oudste dochter ook. Daarom wel fysio gehad zodat ze kon leren omgaan met de flexibiliteit en toch verder kon ontwikkelen. De jongste is ook zo flexibel maar laat het nu nog even zo. Als ze rond het jaar nog niet gaat zitten en kruipen, dan ga ik wel weer fysio inschakelen.
6 maanden geleden
Reactie op mommy_2019
Dit had mijn oudste dochter ook. Daarom wel fysio gehad zodat ze kon leren ...
Wij hebben ook een volgende afspraak gepland staan, hadden wat oefeningen meegekregen. Heel toevallig tijgerde ze vandaag een aantal keer vooruit, nadat ik haar lokte met wat eten 🤣 Hopelijk was het niet eenmalig
6 maanden geleden
Wat ben ik gerust gesteld door alle reacties die ik heb gelezen. Onze dochter wordt morgen een jaar en kruipt/tijgert ook niet. Ze rolt wel alle kanten op, maar trekt zich ook niet op en staat dus ook nog niet. Wel zet ze stapjes als we haar zelf goed vasthouden, maar zelfstandig zit het er nog echt niet in. Wel merk ik dat het haar nu steeds meer frustreert, wat denk ik ook een goede aanmoediging is! Ze komt er wel!