129 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Moesje3
Wat goed om te horen. Slaapt hij mu dan ook door?
En, hoe ging dat snachts ...
Hij wordt vaak tussen 3:00 - 4:00 nog wel even wakker maar gaat dan na het geven van de speen weer slapen. Eigenlijk heeft hij er nooit veel om gehuild. We moesten er alleen wat vaker heen de eerste nachten om de speen te geven.
één jaar geleden
Ik zag laatst een tiktok filmpje (zeg ik tegenwoordig heel vaak merk ik 🤣) dat white noise ook een fight or flight reactie kan geven en kinderen er in de nacht dus wakker van kunnen worden!
Ik ben er om die reden ook mee gestopt, hij werd zowel met als zonder white noise wakker dus het leek me sowieso niet dat hij het nodig had.
Ik deed vanaf het begin bij ieder slaapje een muziekje aan, behalve in de nacht. Sinds een maand een muziekdoosje bij hem in bed wat reageert op geluid en dan afspeelt, hij legt dan de link dat hij weer moet slapen. Daarvoor ook vaak 2x eruit en dan gaf ik voeding die zonder problemen opging, maar die hij nu achteraf evht niet perse nodig heeft gehad. Uiteraard nog steeds nachten dat ie een fles krijgt zoals nu 😅.
Ons schema ongeveer:
07.00 fles 180ml
09.00/10.00 slaapje
10.30 fruit met halve snee brood
11.30 flesje 150ml
12.00/13.30 slaapje
14.30 flesje 180ml
16.00/16.30
16.30 groentehapje
18.30 fles 180ml
De laatste 2 dagen opeens 2 slaapjes van 2 uur, een erg grote luxe en geen idee hoe dit zich verder ontwikkelt (bij 1ste nooit gehad 🤣) en heeft hij dus maar 3 flessen van 180ml gehad.
Hij is net 6 maanden en weegt 8.2kg.
Ik bedoel dit helemaal niet aanvallend maar denk dat nachtvoedingen niet voor de honger maar voor de troost zijn, als je kindje natuurlijk gewoon goed groeit enzo. En begrijp me niet verkeerd, ik heb net ook een fles van 150 gegeven ipv 90 zodat hij snel verder zou slapen en ik ook weer snel mn bed in kon.
Iedere papa/mama doet wat goed voelt voor hun kindje, en met nog ene van 3 rondlopen weet ik dat alles een fase is, en dat je zelfs met 3 jaar nog niet weet of je wel goed bezig bent. Ik heb dit in ieder geval iedere dag maar doe m'n best!
Lang verhaal en volgens mij voor de helft geen betrekking op je topic maar voor ons heeft het muziekje ons dus van de nachtvoeding afgeholpen 😅
één jaar geleden
Reactie op Nickky
Ik zag laatst een tiktok filmpje (zeg ik tegenwoordig heel vaak merk ik 🤣) ...
Altijd goed! Hier wordt ze ook wel eens wakker zonder dat ze honger heeft en dan is n aai over haar bol en t speentje terug geven genoeg. Als ze honger heeft pikt ze dat niet en gaat ze veel harder huilen. Daarbij drinkt ze overdag amper, dus ze heeft haar voedingsritme ingegooid
één jaar geleden
Hij werd net (na voeding 7u en 11u) wakker om half4. Na veel en lang wiegen in slaap gevallen, maar weer wakker en huilen in bedje. Daarna weer in slaap gevallen in mijn armen, maar wegleggen was geen optie. Want dan werd hij weer wakker.
Toen ben ik met hem in ons bed gaan liggen (in de veilig samen slapen houding van mckenna) en hij slaapt nu als een blok.
Dan is het toch geen honger? Maar, wellicht alleen nabijheid? Al hield het huilen wel lang aan hoor..
één jaar geleden
Hier weer 2 voedingen van maar 130 ml op. Waarom wil je dit dan hebben? Drink dan gewoon 1 fles helemaal leeg en haal de ochtend nou is 🥲🤣
één jaar geleden
Reactie op Moesje3
Hij werd net (na voeding 7u en 11u) wakker om half4. Na veel en lang wiegen ...
Ja dit hebben wij ook. Als ik hem bij me leg, gaat die slapen. Hoe oud is jouw kleintje? Misschien is het echt even die periode van zekerheid en nabijheid van mammie of pappie
één jaar geleden
Reactie op Moesje3
Hij werd net (na voeding 7u en 11u) wakker om half4. Na veel en lang wiegen ...
Ohja wij hadden afgelopen nacht ook drama. Voor t eerst naar 30ml om 2… ze viel dan tegen me aan in slaap en wegleggen huilen. Uiteindelijk om 315 in mijn bed bij me echt in slaap gevallen en om 4 wakker en echt honger (of mss ook niet maar toen heb k de borst gegeven omdat k er zelf helemaal doorheen zat). Vannacht is manlief aan de beurt
één jaar geleden
Reactie op Newworld
Ben benieuwd of het werkt. Laat het mij graag weten. We hebben PRECIES wat ...
Ze krijgt nu om 22-23 de laatste fles en komt dan elke nacht wat later. Nu krijgt ze rond 3 nog 60ml en slaapt dan tot 630 en heeft dan niet mega honger. I.p.v. de ml afbouwen zijn we met dit laatste miniflesje de tijd aan t rekken en met succes. Eerst kwam ze om 1 en ze schuift elke nacht ietsje op. Hopelijk over n week 6 uur
één jaar geleden
Reactie op marrie112
Gaat t nog steeds goed?
Nee 🙈 maarrr.. baby is ook ziek geworden 😔 dus alles is rommelig, slapen, drinken alles.
Afgelopen nacht voeding om half7, 12u en half5. Die laatste maar 90.
Net weer naar bed gebracht, 10 geef ik m nog wat en dan hoop ik een lange ruk te maken.
één jaar geleden
Reactie op marrie112
Ze krijgt nu om 22-23 de laatste fles en komt dan elke nacht wat later. Nu ...
Dat is wel een goede. Ik geef nu 90, misschien straks ook naar 60 en dan wat later. Beetje jammer dat ie snachts zo schreeuwt
Wat ook werkt, een kleinere speen. Hij krijgt s nachts dus de P speen (drbrown) waardoor hij harder moet werken en dus verzadigder zijn. Hoop ik althans 😅
Hou je mij op de hoogte?
één jaar geleden
Hij slaapt. Het is 19:15 en er zit al een liter in. Wellicht slaat die nu is de avondvoeding over 😇😂