Hi mamma’s,
Zijn er meer baby’s die weinig drinken? Mijn dochter van 8,5 maand drinkt al weken max 400-500ml per dag. Meestal zit ze op 250-350 kunstvoeding per dag en de is rest water.
Ik probeer van alles om haar zoveel mogelijk te laten drinken maar ze wilt niet. Verder eet ze elke ochtend een beetje havermout met haar melk, een stuk fruit per dag en avond eten a 200 gram.
Hebben jullie misschien nog tips of zijn er meer kindjes die gewoon ook weinig drinken en verder blij/gezond zijn?
als ze de flessen melk zat is kun je kijken of ze in de ochtend pap wilt nemen en een beetje yoghurt als toetje of tussendoor. Dan zit je sneller aan de 500mll melk die ze nog nodig hebben. maar ja als ze niet willen. is het lastig.
mijn dochtertje van 8 maanden drinkt ook heel slecht melk. beetje hetzelfde verhaal als bij jou. Ze wordt gewoon heel blij van vast voedsel...
ik kijk idd naar of ze verder blij/alert blijft en dat is zeker het geval!
Toevallig vandaag bij de HA geweest omdat ie ook ziek is en niets drinkt.. volgens de HA hoef ik me nergens druk om te maken. Hij is al 8 maanden en dus niet meer zo klein.. hij haalt z’n vocht wel uit vast voedsel. Dus nu heb ik het naast me neergelegd. Dan maar gene melk. Denk dat ie het tegen gegeten heeft , snap ik ook wel ergens…
Hier hetzelfde, ik ben bij de pediater geweest. Hij dronk amper 200ml per dag. Op die leeftijd moeten ze minstens 300 ml drinken. Wij geven ‘s middags bij de aardappelen nog een flesje bij om zo toch aan 300 ml te komen.
Inmiddels drinkt ze uit het niets weer best goed. 4 flessen van 120 ml per dag gaan er nu in. Dus misschien was een sprongetje? Of tandjes? Of gewoon eigenwijs 😂?