36 Reacties
7 maanden geleden
Oh wat interessant! Ik ben het met je eens dat het voor 2,5 over het algemeen al zou moeten kunnen, maar niet bedacht dat ik nu al kon beginnen. Ik ga er wat meer over opzoeken. Heb al wel meerdere mensen gehoord die zeggen dat het inderdaad in andere culturen al veel eerder getraind wordt dan in Nederland.
7 maanden geleden
Reactie op AniekdV
Oh wat interessant! Ik ben het met je eens dat het voor 2,5 over het algeme ...
Mijn moeder zei laatst dat het “vroegaahh” een soort van eis was dat je kindje zindelijk was op de peuterspeelzaal, dus met 2,5 jaar 😊
Ik ga dit topic even volgen, ons zoontje willen we gaan trainen vanaf zijn eerste verjaardag☺️
7 maanden geleden
Wauw wat een stelling, kinderen kunnen en moeten voor 2,5 jaar zindelijk zijn....
7 maanden geleden
Er is een hele groep mensen die hun babies al zindelijk krijgen. Niet mijn ding, maar het gebeurt zeker.
Heel cool dat je hier mee bezig bent!
7 maanden geleden
Vriendin van me doet dit al vanaf dat haar zoontje geboren is. (Met succes ook!) Volgens de EC methode: elimination communication heet dat.
https://www.parents.com/toddlers-preschoolers/potty-training/tips/elimination-communication-how-to-potty-train-without/
Geloof dat de insteek is dat kinderen veel eerder zindelijk kunnen zijn dan wij tegenwoordig vanuit gaan. Als het ware leren we ze eerst plassen in een luier om het vervolgens 2 jaar later weer af te moeten leren. 🤔🫠
Interessant onderwerp😃, en lekker doen zolang jij, je kind het leuk vindt en je er tijd voor hebt! 😀
Ik begin er zelf overigens wel pas mee als hij t gaat aangeven interesse erin te hebben. Of dat nu met 1, 2 of 3,5jr is. Maar leuk mee te lezen
7 maanden geleden
Reactie op LeontienW
Volg
Tot nu toe zet ik haar iedere keer op de grote wc met een toiletverkleiner van de Hema erop. En dat gaat prima. Laatst merkte ik op dat ze moest poepen en ben ik snel naar een gewone wc gelopen zonder de verkleiner en heb ik haar gewoon vast gehouden. Zoals vele inderdaad zeggen leren wij kinderen om in luiers te plassen. En zijn kinderen in andere landen en waren kinderen vroeger veel sneller zindelijk. Ze moet sowieso iedere ochtend plassen. Overdag probeer ik op signalen te letten maar dit lukt helaas niet altijd.
7 maanden geleden
Zware interesse! Ik volg!
Wat een goede tacktiek.. enige waar wij mee zijn begonnen is met de deur open naar het toilet gaan, zodat hij ons ziet. Kinderen nemen gedrag over, ik zie het in de kleine handelingen al.. dus dacht op deze manier op zn minst zíjn interesse op te wekken 😄
7 maanden geleden
Hi, hier iemand die EC/BZC al een tijdje doet. Vanaf 4/5 maanden mee gestart, ze is nu 9,5 maand. Ze gaat idd na haar slaapjes op het potje en soms na de voedingen. Wel alleen als het uitkomt en ik tijd heb. Ze heeft verder gewoon wegwerp luiers aan. Ze plast idd heel vaak na een slaapje (net als wij idd). Baby's willen zichzelf niet bevuilen. Ik denk dat hier op een goeie dag 50% in de luier gaat en 50% op het potje. Sommige dagen dan doe ik het helemaal niet en dat is ook oke (nu tandjes en verkouden, dus niet echt in haar hum).
Vind het erg leuk om er mee bezig te zijn! Al veel poepjes gehad ook. Gaat vanzelf eigenlijk. Als ik zie dat ze moet poepen en ik kan haar op het potje zetten dan doe ik dat. Voelt nu zelfs gek om het niet te doen, en te 'wachten' tot ze het in haar luier doet, om die vervolgens te verschonen.
Maar ze poept bv ook heel vaak in de auto, en dan is het gewoon in haar luier.
Wc verkleiner heb ik ook, maar nog niet geprobeerd.
Succes allemaal!! Iedereen die er lacherig over doet, lees je in, het is echt heel gaaf! Alleen hier nog niet super bekend.