5 Reacties

6 maanden geleden

Bij ons gaat thee in een rietjesbeker heel goed! Drinkt ze bijna helemaal leeg tijdens de lunch. Dag 1 speelde ze er wat mee en dag 2 had ze dat rietje al helemaal door, doen we al ongeveer 2 maanden zo. Wij doen ‘s morgens havermoutpap en daarna een half flesje, stuk fruit of knijpfruit, 2 boterhammen + thee, ‘s middags nog een half flesje met een stuk fruit of maisknabbels oid, om 17.00 uur groentehap en om 18.30/19.00 een 180 papfles. De halve flesje gaan idd nog verder afgebouwd worden

6 maanden geleden

Wij geven nu nog 3 flessen waarvan 1 als pap in de ochtend. Dat geef ik gewoon met een lepel dus als hij 1 is vervang ik de opvolgmelk met halfvolle melk. Om 12:30 krijgt hij nog een klein flesje maar we gaan dan gewoon halfvolle melk met de rietjesbeker geven. De laatste fles weet ik nog niet, denk dat we die nog eventjes houden zo lang hij hem wilt ☺️

6 maanden geleden

Bij ons 1 fles in pasvorm ‘s morgens (uit een schaaltje) Water gedurende de dag uit een rietjesbeker ‘s avonds voor het slapen nog 1 “echte fles” van vaak 120+4

6 maanden geleden

Wij geven ook nog drie flessen en zitten met hetzelfde issue. Maar Brent drinkt echt nog te weinig water vind ik om een hele fles weg te laten, maar dat gaat wel met de dag beter! Ik denk dat wij eerst eens beginnen met alleen ochtend en avond. En dan door de dag heen kijken of hij voldoende drinkt. Thee gaat er trouwens beter in dan gewoon water. En uit mijn waterfles wil ie liever drinken dan uit z’n eigen rietjesbeker 😂

6 maanden geleden

Onze dame krijgt ook nog 3 flessen en drinkt gemiddeld iets meer dan 1 360graden beker met thee leeg. Die wisselen we soms af met een rietjes beker. Wij gaan ietsjes langer door met de flesvoeding omdat ze niet veel koemelk mag. Dat zijn we ivm een kme allergie aan het opbouwen. Pap vindt ze heel vies dus is geen optie 😂