24 Reacties

5 maanden geleden

Lastig, misschien een klein flesje van 90ml als hij wakker wordt om 5 uur, om hem tevreden te houden en dan als jullie gaan ontbijten een echt ontbijt. Mijn dochter vindt "kale" pap ook niet lekker maar ik doe daar een eetlepel gepureerd fruit doorheen en ze eet zo d'r hele bak helemaal leeg. Als ze straks stukken fruit wat beter eet worden het besjes/framboosjes of stukjes zomerfruit. Ik snap d'r wel dat ze het kaal geen eten vindt maar ook ik had geen zin om een boterham aan te bieden in de ochtend op de dagen dat ik werk. Het duurt lang voordat ze hem op heeft en ze vindt het ook niet heel fantastisch. Dus op deze manier een mooie oplossing gevonden door fruit door haar pap te doen.

5 maanden geleden

Reactie op mommy_2019

Lastig, misschien een klein flesje van 90ml als hij wakker wordt om 5 uur, ...
Fruit erdoor nog niet geprobeerd, wel diksap maar dat ging er ook niet in. De vanillesmaak overigens ook niet. Een flesje van 90 ml doet het helaas ook niet. Hij blijft dan gillen. Echt lastig.

5 maanden geleden

Wij zijn nu begonnen met rijstepap, dessert rijst koken in melk, kaneelstokje (of poeder) erbij en daarna serveren met een beetje (gepureerd) fruit. Gaat goed erin 😊

5 maanden geleden

Reactie op Trippy

Wij zijn nu begonnen met rijstepap, dessert rijst koken in melk, kaneelstok ...
Kun je dat de avond ervoor maken? Klinkt lekker!

5 maanden geleden

Ik doe als ze voor 6:30 wakker word een fles van 180+6. Meestal komt ze of om 00:00 of om 4:00. Daarna slaapt ze altijd zo weer verder. Misschien is 90 gewoon te weinig om vol van te raken. En ik geef sochtends Brinta😁

5 maanden geleden

Ik geef soms een eitje, stukjes fruit, yoghurt, … maar ik ontbijt zelf elke dag uitgebreid dus er is altijd wel iets dat hij wil eten

5 maanden geleden

Reactie op BoVDG

Ik geef soms een eitje, stukjes fruit, yoghurt, … maar ik ontbijt zelf elke ...
Dat is lekker luxe!

5 maanden geleden

Wat is er dan precies mis met brood in de ochtend ? 😊

5 maanden geleden

Reactie op Kiwi-aardbei-smoothie

Wat is er dan precies mis met brood in de ochtend ? 😊
Hij is daar nog niet vlot mee en alles is een bende 🤣 dus moet ook nog opruimen voor we weg moeten omdat anders de kat het opeet (wat niet mag). Maar misschien moet ik hier toch maar aan gaan geloven, al is dat ook geen optie om 5.30 uur....

5 maanden geleden

Reactie op Ellen11

Kun je dat de avond ervoor maken? Klinkt lekker!
Ja, je kan er 2 ochtenden van eten! Heb net de pap van gisteren opgewarmd, met ee beetje extra melk op het fornuis

5 maanden geleden

Hier snachts ook gewoon melk. Dus dat zou ik dan meteen doen als hij wakker is om 4-5u. Mogelijks slaapt hij dan wel verder, en dan om 6-7 uur gewoon brood/fruit/cracotte oid. Ik denk dat je er niet onderuit komt dat het een bende wordt. Hij is 1, dus netjes eten zit nog niet in zn repertoire denk ik. Die voedingsstoffen heeft hij wel nodig, plus het leren van ontbijt sochtends eten. Lastig met de kat! Hier eet de hond die geen granen mag ook altijd alles op 🤦🏻

5 maanden geleden

Goedemorgen Ellen, Onze kleine meid heeft dat nu soms ook en geef haar dan een beetje water uit de beker en dan gaat ze even met mij mee naar bed (tja) dan doe ik of ik slaap en gaat ze uiteindelijk naast me liggen tot 6 uur en dan gaan we ontbijten. Ik geef nog een papfles die we gaan afbouwen naar boterham. Pap zelf vind ze echt vies (ook met fruit)

5 maanden geleden

Hier ook een vroege vogel. Als hij half 6 wakker is, laat ik hem zoiezo liggen tot 6 uur. Hij houd altijd hele verhalen in zijn bedje 😅. Vervolgens kleed ik hem om en doe hem beneden eerst in zijn box zodat ik het ontbijt klaar kan maken. Hij krijgt nu nog eerst een fles 150+5 en daarna eet hij tussen half 7 en 7 ongeveer gezellig met mij aan tafel een broodje. Ik wil dit straks gaan vervangen in Brinta met wat gepureerd fruit oid erdoor. Ik ben bang dat het anders 2 broodjes worden en hij eet dit ook al in de middag. 4 boterhammen vind ik wat veel nog voor deze leeftijd haha en zo komt hij ook gelijk mooi aan zijn melk inname, want het lijkt erop dat hij melk niet zo lekker vind 😅

5 maanden geleden

Is het ook helpend als je savonds meer avondeten/grote fles geeft? Hier zit daar best korte tijd tussen maar alles gaat op. En slaapt tot 6u. Dan rond 6.30 eruit en een broodje en thee.

5 maanden geleden

Als het cjg en kdv dat willen, hoeft het niet perse te gebeuren he. Komt vanzelf allemaal wel. 1 jaar is niet perse het moment dat alles anders moet

5 maanden geleden

Reactie op Ellen11

Hij is daar nog niet vlot mee en alles is een bende 🤣 dus moet ook nog opr ...
Haha op op die manier dacht al is toch niet verkeerd om te doen 😂😂😂 hier wel altijd broodje in ochtend met bekertje water . Vind ze lekker en als ik t niet mag geven leg ik altijd gewoon 1 stukje voor de neus en die stopt ze dan zelf in dr mond 😂 en heb altijd stofzuiger paraat staan , erna gewoon ff zuigen en klaar 😅

5 maanden geleden

Reactie op Moesje3

Als het cjg en kdv dat willen, hoeft het niet perse te gebeuren he. Komt ...
Dat is ook waar!

5 maanden geleden

Reactie op CJxxxx

Is het ook helpend als je savonds meer avondeten/grote fles geeft? Hier zit ...
Nee dat helpt dus ook niet echt. Probeer nu wel overdag meer te geven.

5 maanden geleden

Ik heb een beetje maling aan wat andere instanties willen. Ik heb nog geen kind van 12 ontmoet die nog flesjes melk drinkt. Het zal wel los lopen allemaal.

5 maanden geleden

Gewoon lekker flesje geven als dat goed voelt. Instanties willen zoveel. Mijn dochter krijgt sochtends de borst en wil daarna echt niet meer eten. Tijdens ontbijt moment met andere dochter krijgt ze wat fruit maar zelfs dat is niet enthousiast omdat ze geen honger heeft.