8 Reacties

7 maanden geleden

Mijn dochter deed dat. Hier ging ze pas rond 10 a 11 maanden kruipen en liep ze tegen 2 jaar. Niks ernstigs, maar met de kennks van nu zou ik naar een kinder/baby osteopaat gaan. Achteraf bleek dat er iets vast zat waardoor ze belemmerd werd. Dochter is nu een zwemmende en skeelerende kleuter, dus het is goedgekomen 😉

7 maanden geleden

Kan ze zelf van lig - naar zit komen? Of zet je haar neer op haar billen. Dat laatste raden ze namelijk af. Je moet ze pas laten zitten als ze dat zelf kunnen (vanuit liggende positie). Anders forceer je ze in een bepaalde houding, en daarmee verklein je hun drang om te ontdekken/verkennen. Vaak gaan die kindjes dan billenschuiven. En juist dat tijgeren e.d. is goed om hun borst- en rugspieren etc. sterk te maken om te kunnen zitten en lopen. Daarnaast is kruipen goed voor de verbinding tussen de linker- en rechter hersenhelft. Dus ik zou haar meer op haar buik leggen. Als ze dat niet leuk vindt kun je het misschien zo leuk/uitdagend mogelijk maken met bijv. speelgoed of spelletjes doen. Misschien helpt het 😊

7 maanden geleden

Mijn zoontje doet ook billenschuiven, kruipt niet probeert het ook niet. Maar gaat nu al staan bijna al zelfstandig en wilt stapjes zetten. Sommige slaan het kruipen ook over hè. Komt allemaal goed!

7 maanden geleden

Hier ook maar tijgert wel. We laten hem nu heel veel tijgeren. Kan zelf nog niet van lig naar zit. Wel van zit naar buik maar nu hij door heeft dat hij kan schuiven kiest hij daarvoor.

7 maanden geleden

Deed mijn dochtertje ook.

7 maanden geleden

Reactie op CJxxxx

Kan ze zelf van lig - naar zit komen? Of zet je haar neer op haar billen. D ...
Ze wilt helemaal niet op haar buik of rug liggen, al vanaf kleins af aan was dit zo. Soms is het erger, maar op goede momenten red ze het 5 min zonder te huilen maar vaak gaat ze al na een paar minuten huilen en als ik haar dan laat liggen ookal probeer ik haar te vermaken raakt ze helemaal overstuur. Waardoor ik haar toch weer laat zitten.

7 maanden geleden

Reactie op CJxxxx

Kan ze zelf van lig - naar zit komen? Of zet je haar neer op haar billen. D ...
En ze kan niet zelf van zit naar lig komen of andersom. Ze gebruikt haar beentjes eigenlijk helemaal niet en lichamelijk is ze niet zo actief. Ook het billenschuiven doet ze al een paar dagen niet meer. Het enige wanneer ze tevreden is is als ze rechtop zit.

7 maanden geleden

Mijn dochtertje van bijna 10 maand wil het ook niet, tummy time was ook nooit een succes. Met 7 maanden kon ze rollen wat nu ook weer minder is geworden. Wil ook het liefst alleen maar zitten. Ik heb nu de kinderfyiso ingeschakelt, en a.s. Vrijdag kunnen we ook bij de osteopaat terecht. Fysio heeft tips gegeven hoe we haar van rugligging kunnen laten zitten, ze gaat ook een keer bij de opvang langs om daar mee te kijken en tips te geven. Osteopaat zal verder kijken of er blokkades zijn.