840 Reacties
één jaar geleden
Reactie op ZoZ0nd4g
Poepvraag :)
Onze baby (19 weken) poept sinds een paar weken in plaats va ...
Krijgt ze borstvoeding? Want dan is dat perfect normaal dat ze een paar dagen niet kunnen! Ons mannetje heeft daar ook geregeld wel eens last van en dan ook persen en krampjes zonder resultaat! Maar als we merken dat hij er echt te veel last van heeft, dan steken wij een glycerinesuppo op en dan geeft dat wel direct resultaat en ook opluchting bij hem uiteraard 😊
Daarstraks nog eens met de kinderarts over gehad en zij vond dat zo inderdaad perfect oké!
één jaar geleden
Zijn hier vrouwen die ineens een lagere melkproductie hebben gehad? Zo ja, hoe herken je dit? Ik twijfel enorm of dit het geval is bij mij namelijk.
één jaar geleden
Reactie op ZoZ0nd4g
Volledig bv inderdaad. Is dat een supplement dat je je baby dan geeft of da ...
Dat is eigenlijk een ‘poepsnoepje’ zoals wij zeggen haha 😁 dat we bij ons zoontje opsteken in zijn poep (een zetpil). Geeft binnen het half uur resultaat! Soms al na 5min bij ons
één jaar geleden
Reactie op EssieB
Ik voelde het aan mijn borsten, dat ze minder vol zaten, en ik merkte dat i ...
Ja je hebt gelijk, lief Tnx! Zeis wel wat hongeriger als ze wakker wordt en gisteren was ze in de middag ‘onverzadigbaar’. Huilen aan de borst, ondanks dat ik een paar keer had gewisseld. Misschien was de productie toch teruggelopen en probeerde ze het zelf weer te regelen. Hoop maar dat t lukt 🙏
één jaar geleden
Reactie op CeFamke
Dit is bij ons de lijn. Hier wel voldoende productie maar ernstige reflux w ...
Hey! Tnx voor je ervaring/verhaal. En fijn om te weten dat t niet altijd volgens de lijn hoeft. Ik kan daar ook wel echt uren over malen, dan vraag ik me af: in hoeverre is BV dan gezonder als ze er niet (genoeg) door aankomt / hongerig door doet ? Verder hier ook een vrolijke meid.
Maarja als beide onze CBs zeggen dat er nu niks aan de hand is, moeten we daar maar op vertrouwen 🙏
één jaar geleden
Reactie op momtobexxx
Zijn hier vrouwen die ineens een lagere melkproductie hebben gehad? Zo ja, ...
Bij mij niet ineens, maar productie was geleidelijk teruggelopen na een sluimerende buikgriep. Dochter dronk altijd één borst per keer en deed daar zo'n 10-12 minuten per keer over. Ik merkte dat mijn productie was teruggelopen doordat ze langer bleef drinken, waarbij ze steeds meer ging zuigen en minder ging slikken, en doordat ze ineens wel aanhapte aan een tweede borst, waar ze eerder altijd haar mond dicht hield als ik dat probeerde.
Wat merk je zelf waardoor je twijfelt over je productie?
één jaar geleden
Bij mij niet ineens, maar productie was geleidelijk teruggelopen na een slu ...
Oja en de plasluiers waren wat minder dan eerder. Toen de productie weer op peil was namen die ook weer toe
één jaar geleden
Bij mij niet ineens, maar productie was geleidelijk teruggelopen na een slu ...
Ze drinkt normaal 5 minuten 1 borst. Nu drinkt ze maar 1 minuut actief en wordt daarna onrustig. Als ik dan de andere borst aanbied zelfde verhaal. Als ik dan een fles gekolfde melk uit de voorraad aanbied gaat hij schoon op…
Ook voelen mijn borsten de hele dag door soepel, terwijl ze eerst wel wat voller aanvoelde als een voeding naderde.
Verder groeit ze goed en heeft ze gewoon plasluiers. Maar kan mij echt niet voorstellen dat ze uit die ene minuut drinken een hele voeding haalt.
één jaar geleden
Hoe vaak voeden jullie nog per dag? Mijn zoontje, 16 weken, komt eigenlijk niet meer voor voeding heb ik het idee. Ik voed nu ongeveer om de 4 uur overdag en soms 's nachts als hij wakker wordt. Dat is dus maar 4 a 5x per dag. Het lijkt me zo weinig maar zoontje is wel tevreden naar mijn idee.
één jaar geleden
Reactie op SuRoRoSi
Hoe vaak voeden jullie nog per dag? Mijn zoontje, 16 weken, komt eigenlijk ...
Ik heb ook een tijdje op 4-5x per dag gezeten. Ze was tevreden en relaxt. Nu sprong 4 en ik voed weer 7-8x per 24 uur en weer nachtvoedingen.... hopelijk snel er weer uit. Vooral tussen 2 en 3 's nachts voeding en dan nog een uur "kletsen" daarna..... echt kind wat doe je je ouders aan.
één jaar geleden
Help... ik moet over 2 weken weer beginnen met werken, maar vanmiddag vertelde mijn moeder dat hij echt niet genoeg gegeten had na een fles van 180 ml. Als ik kolf, krijg ik er meestal 80 tot 100 ml uit 1 borst, maar dan zou ik dus echt dubbel zo vaak moeten kolven, is dit herkenbaar? Heeft iemand een briljante tip om meer uit een borst te krijgen tijdens het kolven? 😕
één jaar geleden
Reactie op FloorM
Help... ik moet over 2 weken weer beginnen met werken, maar vanmiddag verte ...
Zou eerder kijken naar de manier van geven van de fles. Het therapeutisch voeden. Dat scheelt hier ong. 20-30ml per voeding die ze anders meer wil als ze niet therapeutisch gevoed wordt.
Soms kan speentje erna aanbieden ook helpen om te voldoen in zuigbehoefte en voeding goed te laten zakken.
één jaar geleden
Reactie op Mariska19
Wat is therapeutisch voeden? Heb ik nog niet van gehoord eigenlijk
Eigenlijk is het de fles geven alsof het de borst is wat melkstroom betreft. Nemen ze even adempauze, dan doe je de fles iets omlaag zodat er geen melk meer in de speen zit, gaan ze weer zuigen dan ga je weer verder. Daardoor duurt het heel even voordat de melk "op gang komt" net zoals bij de borst het geval is. En er zijn nog wat tips en dingetjes aan verbonden. Staan een hoop filmpjes op youtube!
Hierdoor zijn ze sneller voldaan ivm zuigbehoefte en is het net zo "moeilijk" om melk te krijgen als uit de borst.