840 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Debbie1208

Vers afgekolfde melk kan je 24 uur uit de koelkast bewaren. In de koelkast ...
Ik moet zeggen dat ik ook wel m’n bedenkingen heb bij die 29 dagen. Maar als het uit de vriezer komt, hoef ik dus iig niet meer moeilijk te doen om het binnen 24u op te maken. Iets langer kan ook wel.

één jaar geleden

Denk dat die 29 dagen onder extreem hygiënische omstandigheden gekolfd en bewaard is in een laboratorium. Ik doe het een beetje zoals een tht datum. Daarna kijk ruik proef of iets nog goed is. Wel doe ik restjes niet weggooien maar het flesje in de koelkast en dan de voeding erna mee opwarmen. Als het dan niet opgaat, gooi ik het restant wel weg. Of als ze binnen 3uur voor een voeding komt, dan geef ik alleen dat restantje.

één jaar geleden

Reactie op mommy_2019

Denk dat die 29 dagen onder extreem hygiënische omstandigheden gekolfd en b ...
Nee is juist geen rekening gehouden met extra hygiënische maatregelen. Bizar he! Ik bewaar het ook niet zo lang hoor

één jaar geleden

Reactie op Debbie1208

Nee is juist geen rekening gehouden met extra hygiënische maatregelen. Biza ...
Bizar idd!

één jaar geleden

Oh dan is t dus niet zo erg dat k al niet heel precies was met de regeltjes 😬

één jaar geleden

Reactie op marrie112

Oh dan is t dus niet zo erg dat k al niet heel precies was met de regeltjes ...
Ik heb ook al vaker gehoord dat als de melk niet meer goed is, dat je kindje het dan niet meer drinkt. Maar heb daar verder geen ervaring mee. Ik ben ook niet heel precies met de regeltjes en nog nooit problemen gehad.

één jaar geleden

Reactie op Debbie1208

Hahah oej Temp koelkast moet dan ook wel max 5 gr zijn. En het mag niet ing ...
Het was verse melk en naar mijn weten is de koelkast koud genoeg. Ik ben zelf ook niet heel strikt met die regels, zolang het niet zuur ruikt en er geen rare klonten in zitten geef ik het gewoon, ze geeft blijkbaar vanzelf wel aan of ze het wilt of niet 😬

één jaar geleden

Reactie op mommy_2019

Hoe kijken jullie aan tegen alcohol verwerkt in eten? Had hier van het we ...
Ik vind niet dat jij overdrijft, doen wat goed voelt, maar ik heb bijvoorbeeld gisteren na 1,5 gekolfd nadat ik een wijntje op had en met een teststrip getest hoeveel alcohol er in m’n borstvoeding zat.. niks noppes nada. Het schijt allemaal wel mee te vallen, laat ook deze test zien. Misschien kun je er wat mee :-)

één jaar geleden

Hoeveel drinkt jullie baby trouwens uit de fles? Ik krijg in de mijne (4.5 maand en dik 7 kilo) niet meer dan 120ml.. ze drinkt dan nu 7x denk k. Als er al eens 130-140 in gaat spuugt ze t ook allemaal weer uit.. 🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Reactie op marrie112

Hoeveel drinkt jullie baby trouwens uit de fles? Ik krijg in de mijne (4.5 ...
120ml lijkt me perfect gemiddeld als ik de berekening doe: Maand 4: 120 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 5: 110 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Hier drinkt ze tussen de 80 en 110ml als ik fles geef. 4 maand, 6,6kg en 8 a 9 voedingen.

één jaar geleden

Reactie op marrie112

Hier 7-8 voedingen per dag en hij drinkt 130-140ml als hij de fles krijgt. Weegt al wel bijna 8 kg denk ik, heb hem al een tijdje niet meer gewogen. Ik krijg van m’n schoonmoeder steeds commentaar dat hij zo’n kleine flesjes krijgt. Krijg haar niet aan dr verstand gepraat dat baby’s die 180ml drinken ook veel minder flessen per dag drinken.

één jaar geleden

Reactie op marrie112

Hier gaat er maar 50-80 ml in. Als ze echt heel erg honger heeft (na in 8 uur maar 100 ml gedronken te hebben) wil ze ook heel soms wel 110 drinken. 4 maanden, weegt 5,5 kg en probeert de fles waar mogelijk te vermijden heb ik het idee. Drinkt alleen het hoog nodige. 🙈🙈 Zou volgens de berekening ongeveer 90 ml per fles moeten drinken. We doen het er maar mee, wat ze tekort komt haalt ze daarna weer bij mij in

één jaar geleden

Reactie op CeFamke

Hier gaat er maar 50-80 ml in. Als ze echt heel erg honger heeft (na in 8 u ...
Hier hetzelfde. Oppas biedt flesjes van 50/70cc elke 1,5/2 uur aan. Gaan in 10 uur tijd 4 flesjes in. De rest haalt ze in bij mij ‘s avonds en ‘s nachts aan de borst. Geen fan van de fles!

één jaar geleden

Ohja thnx. Had de indruk dat ze allang 180ml moest drinken ofzo 😅🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Ik heb vanochtend moedermelk uit de vriezer gehaald wat ik vanavond nodig zou hebben. Helaas gaat dat niet door dus toch niet nodig. Ik heb echter morgen wederom melk nodig voor opvang. Geld die 24 uur houdbaar vanaf dat het ontdooid is of vanaf wanneer het uit de vriezer is gehaald? Weet iemand dat toevallig?

één jaar geleden

Reactie op Debbie1208

Vers afgekolfde melk kan je 24 uur uit de koelkast bewaren. In de koelkast ...
Hier staat dat het zelfs 72u mag

één jaar geleden

Ik heb vanochtend moedermelk uit de vriezer gehaald wat ik vanavond nodig z ...
Vanaf dat de laatste ijskristallen uit de melk zijn ontdooid

één jaar geleden

Reactie op ZoZ0nd4g

Vanaf dat de laatste ijskristallen uit de melk zijn ontdooid
Dankje ☺️👌

één jaar geleden

Vraagje! Wanneer vervangen jullie onderdelen van de youha kolf ? Ik kolf wel iets mindere hoeveelheden maar dat kan ook komen omdat mijn productie wat minder is geworden doordat ik ziek ben geweest. Maar ik vroeg mij af of je na een bepaalde tijd onderdelen moet vervangen

één jaar geleden

Hi iedereen. Iemand tips? Mijn dochter spuugt snel. Dit is vooral na een voeding, maar ik loop een beetje vast met twee borsten aanbieden. Dat doe ik nu een week of 6 en gaat super goed. Ze drinkt hierdoor iets meer en daardoor iets minder voedingen op een dag 5-6, meestal geen nachtvoeding meer. Alleen elke keer als ik haar te snel beweeg na een voeding spuugt ze. Dus ook met het wisselen tussen borsten. Ik weet niet goed hoe ik dat moet aanpakken. Ze drinkt die andere borst ook nog prima. Het is echt van het bewegen dat ze spuugt, niet omdat ze teveel heeft gedronken. Vooral op de momenten dat ik weg moet gebeurt het, want dan wacht ik net niet lang genoeg 😅.