840 Reacties
10 maanden geleden
Weet iemand dit?
Ik geef nu al een tijdje nog 2 bv van de 6 voedingen. Om 11.30 en in de nacht. Als ik bijvoorbeeld de hele dag op pad ben (zoals afgelopen weekend skiën), kolf ik 's ochtends vroeg al om de productie goed te houden. Dan hoef ik om 11.30 niet ergens te gaan kolven. Maar dan kolf ik beduidend minder dan wanneer ik op de echte voedingsmomenten kolf. Is de productie inderdaad tijdgebonden (leek mij vreemd) of is dit toeval?
Ik weet ook niet goed hoe ik dit online kan opzoeken dus misschien weet iemand hier het 😄
10 maanden geleden
Reactie op Daantje M
Weet iemand dit?
Ik geef nu al een tijdje nog 2 bv van de 6 voedingen. Om ...
Zit er wel dezelfde tijd tussen de 2 kolf momenten als wanneer je live voed? Ik kan me voorstellen als je normaal bijv om 4u en om 11.30 voed en nu om 4u en om 7u dat je dan minder kolft omdat de tijd tussen de 2 momenten veel korter is.
10 maanden geleden
Reactie op Waterrat
Zit er wel dezelfde tijd tussen de 2 kolf momenten als wanneer je live voed ...
Dat is een goeie. Ik heb het even uitgerekend.
Live voeden:
11.30 - 3.00 15,5 uur ertussen
3.00 - 11.30 8,5 uur
Kolven:
9.00 - 23.00 14 uur
23.00 - 9.00 10 uur
Komt aardig overeen, gek toch?! We moeten morgen naar het CB, zal het daar ook eens vragen 🤷🏻♀️
10 maanden geleden
Reactie op Daantje M
Dat is een goeie. Ik heb het even uitgerekend.
Live voeden:
11.30 - 3.00 1 ...
Geen verklaring ervoor maar zo een vraag zou ik eerder bij een lactatiekundige neerleggen dan bij een cb.
Denk, maar zeker weten doe ik niet, dat je lichaam wel anticipeert op tijden. Dus als het normaal rond 11:30 is dat er "geleegd" wordt. Dat je lichaam zo ingesteld is, dat op die tijden je metabolisme aan het werk is om Melk te maken. Dus dat sporadisch op andere tijden je lichaam er geen rekening mee houdt en je dus minder Melk hebt. Als je dan weer standaard een week om 7 uur zou kolven, dat je dan vanzelf weer meer produceert.
10 maanden geleden
Reactie op mommy_2019
Geen verklaring ervoor maar zo een vraag zou ik eerder bij een lactatiekund ...
Dankjewel. Klinkt heel aannemelijk. Gelukkig komt het niet vaak voor en kan ik meestal live voeden. Was er wel heel benieuwd naar. Ga zeker nog eens navraag doen bij een lactatiekundige:)
10 maanden geleden
Beetje een gekke vraag misschien, maar ik ben nog niet ongesteld geworden want ik geef nog bv (kleine nu bijna 7mnd). Maar nu heb ik opeens super veel afscheiding, terwijl ik hiervoor juist erg droog was door de bv. Iemand die dit herkent en zou het mijn ovulatie zijn?
10 maanden geleden
Reactie op Mamaatje21
Beetje een gekke vraag misschien, maar ik ben nog niet ongesteld geworden w ...
Ik geef ook nog borstvoeding en ben nog niet ongesteld geweest, wel af en toe slijmerige afscheiding maar dan toch niet ongesteld.
10 maanden geleden
Reactie op Mamaatje21
Beetje een gekke vraag misschien, maar ik ben nog niet ongesteld geworden w ...
Had ik ook rond exact dezelfde periode. Ik geef nog BV ‘s ochtends en ‘s avonds, tot op de dag van vandaag. Nu ongeveer 1 maand nadat ik zo’n afscheiding had, heb ik mijn maandstonden gekregen, dus ik denk dat dat mijn hormonen waren die alles ‘terug in gang’ zette ofs😅 is maar een theorie. Mijn dochter is nu 7,5 maand ongeveer!
10 maanden geleden
Vraagje uit interesse! Tot hoe lang zijn jullie van plan om borstvoeding te geven? En waarom tot dat moment?
Ik vind borstvoeding nog steeds erg fijn om te doen en moet er nu nog niet aan denken om te stoppen. Echter, ik zie mezelf niet mn zoontje voeden tot hij een peuter is, en ik kan nog minder goed bedenken tot welke leeftijd ik dan wel mooi zou vinden 🤭. Benieuwd naar jullie ideeën daar over!
10 maanden geleden
Reactie op Limoli
Vraagje uit interesse! Tot hoe lang zijn jullie van plan om borstvoeding te ...
Hier wil ik tot 1 jaar volledig voeden wat zev zelf nodig heeft daarna ochtend en avond zolang wij er beide nog oké mee zijn. Zit geen eindtijd aan maar rond de 2 jaar vind ik wrss wel de max maar kan en wil daar nu nog geen uitspraken over doen. Wie weet vind ik het rond die tijd nog heerlijk om te voeden of wie weet ben ik dan al een jaar gestopt.
Voorlopig genieten we er beiden nog van en gaan we lekker door.
10 maanden geleden
Reactie op Limoli
Tot we een tweede zouden willen. Of een van ons er klaar mee is (al vinden we het allebei veel te fijn). Voor nu hoop ik iig tot 1 maar als het lukt tot 2 (voor het slapengaan en nog ergens overdag als het nodig is qua productie).
Hoop wel dat ik als ze een jaar of 1 is ik niet perse meer hoef te kolven als ik weg ben
10 maanden geleden
Reactie op Limoli
Ik denk zo'n 1 jaar. Bij mijn eerste 1 jaar en 2 maanden borstvoeding gegeven. De laatste 2 maanden alleen nog savonds voor het slapen gaan.
10 maanden geleden
Reactie op angel90
Hoi ladies, zouden jullie je eetschema willen doorsturen aub. Ben voornamel ...
In de topic Voedingschema van sabje1994 toevallig vanmiddag mijn schema gedeelt wat betreft bv. Zie foto of als je het niet goed kan zien zoek de topic even op.
En dan komt ze savonds om 23 uur nog en 1 a 2 x snachts.
Ik zit dus nog sowiezo op 7 voedingen en regelmatig dus meer..
10 maanden geleden
Reactie op angel90
Vooral doen wat werkt voor jullie!
Ons schema is:
7u: BV
9u: fruithapje (100-150gr)
11u: BV
13: boterham
15u: BV
17.30u: groentehap (100-150gr)
18.30u: BV
Dus overdag krijgt hij eigenlijk elke 2u iets te eten: borstvoeding en vaste voeding om-en-om
10 maanden geleden
Reactie op angel90
Nog 2x bv en 4x kv over 24u.
7:00 kv 135cc (meer wil hij dan niet)
8:30 100 gr fruit
9:00 slapen
11:00 bv
12:00 halve boterham met boter of pap met thee of water
13:00 slapen
15:00 kv 165cc
Ergens hiertussen vaak nog een kort slaapje.
17:30 75gr groenten, 50gr koolhydraten en 30gr eiwit (vlees/vis/ei) met thee of water
18:30 kv 165cc
19:00 slapen
22:30 kv 165cc
1x in de nacht bv
We hopen (één van) de laatste twee voedingen spoedig over te slaan maar dit lijkt nu nog niet te lukken. Ondanks dat hij al best veel eet.
10 maanden geleden
Herkenning? Mijn zoontje van bijna 7 maanden is sinds 1 1/2 week ofzo echt superonrustig aan de borst. Gillen, overstrekken. Even overeind houden of andere borst aanbieden helpt soms even maar vaak is het na 20 secondem weer hetzelfde. Eerst dacht ik, er komt niet snel genoeg iets uit, ik kolf ook erg weinig, maar vanmorgen zag ik het gewoon spuiten en hetzelfde. Misschien is hij gewoon flauw van het uitzicht van mijn witte borst haha ;) maar ik vind het erg frustrerend. Ik wou tot 6 maanden, knoop doorgehakt om langer bv te geven maar dit is allesbehalve motiverend. O hij heeft wel honger, juist wel omdat hij nu veel minder drinkt aan de borst. Fles, 150 ml, drinkt hij ook zo leeg maar dat wil ik natuurlijk niet de gele tijd als alternatief gaan geven.
10 maanden geleden
Reactie op SuRoRoSi
Herkenning? Mijn zoontje van bijna 7 maanden is sinds 1 1/2 week ofzo echt ...
Zeker heel herkenbaar. Ontzettend frustrerend en laat me de hele tijd twijfelen of ik nog wel door moet gaan met borstvoeding.. vraag me de hele tijd af of ik wel genoeg heb