840 Reacties
één jaar geleden
Reactie op EBL89
Hi ladies!
Hier een zoontje van 3 maanden. Hij drinkt 5x per dag (slaat de ...
Vooral veel water drinje en voedzame producten eten en als het kan een dagje in plannen waarin je hem veel en vaak aanlegt.
Je kan supplementen nemen maar heb zelf het idee dat het maar weinig doet. Ik koos er bij de oudste 2 voor om een dagje thuis te plannen waarin we lekker samen in bed lagen, zoveel mogelijk huid op huid en bij iedere kik aanleggen. Mijn dochtertje nu is nog aan het herstellen van haar verkoudheid maar morgen gaan we ook zo een dagje doen. Lekker in bed met een grote fles water en snackies en veel aanleggen. Ze dronk in de ergste verkoudheid steeds 1 borst voor een paar minuutjes waardoor ik nu merk dat ze 's avonds eigenlijk niet verzadigd is voor de nacht en daardoor in de nacht nog een keer voor voeding komt.
Voor ons werkt dit dus het best om de productie omhoog te krijgen.
één jaar geleden
Zucht. Ben ik de enige die ondertussen nog steeds niet weet welk huiltje is van vermoeidheid en welk huiltje voor honger? Pff..
één jaar geleden
Reactie op EBL89
Hi ladies!
Hier een zoontje van 3 maanden. Hij drinkt 5x per dag (slaat de ...
Hey! Ik heb dit gehad 2 weken terug en werd er echt moedeloos van. Ik heb venkelpillen genomen, supplementen gekocht van sunny mummy (die ik nog steeds neem), maar hetgeen dat echt geholpen heeft was ‘powerkolven’. Elke dag merkte ik dat ik in de latere namiddag bijna geen melk meer had en dus ging ik kolven gedurende minstens 1u om de 10 minuten (10min wel, 10 min pauze en zo 3-4 keer). Na dit drie dagen te hebben gedaan kreeg ik weer meer melk. Ondertussen is mijn productie weer goed! Ik kolf wel nog na elke avondvoeding na (voor mijn voorraad) en om zeker te zijn dat ik nog voldoende produceer.
Succes💪🏼💪🏼
één jaar geleden
Reactie op Sassiefras
Zucht. Ben ik de enige die ondertussen nog steeds niet weet welk huiltje is ...
Dit is me bij de oudste ook nooit gelukt… ik kijk op de klok of het tijd is voor slapen of eten. Voor de slaapjes probeer ik maximaal 1,5 uur wakker aan te houden, maar daar is meneer het vaak niet mee eens. En als hij net wakker is, een schone luier heeft en net gedronken heeft, dan weet ik het ook niet hoor 🤷🏼♀️
één jaar geleden
Reactie op Sansal
Laatst vroeg iemand hier over pittig eten. Ik heb dit gevraagd op Facebook ...
Ik had laatst 5 wasabinoten op, hele kont open, met een blaar zelfs. Ik geloofde niet dat het daar van kwam.
Vorige week 1 nootje gegeten zonder na te denken en jawel, weer zere billen. Gelukkig niet zo erg als de vorige keer. Zoontje heeft verder nooit rode zere billen
één jaar geleden
Reactie op Sassiefras
Zucht. Ben ik de enige die ondertussen nog steeds niet weet welk huiltje is ...
Ik zie meestal rode wenkbrauwen verschijnen en weet dan vaak wel dat het moe zijn is, meestal zo’n 1,5 a 1,75 uur na het starten vd voeding. Misschien heb je daar wat aan?
Mijn zoontje weigert ook de borst als hij moe is ipv hongerig. Dan hapt hij wel aan maar 1 of 2 keer slikken laat hij los en is huilerig.
één jaar geleden
Mijn dochter is nu 15 weken en sinds een paar dagen drinkt ze zó slecht. 1 borst half leeg en daarna huilt ze. Afgekolfde fles wil ze dan ook niet. Ze heeft wel aantal plasluiers op een dag. Kan het een sprongetje zijn? Weet niet hoe ik haar meer kan laten drinken dan dit... kolf zelf maar steeds af want wil niet dat mijn productie omlaag gaat hierdoor.
Enige wat ik, naast sprong of niet lekker zijn, kan bedenken is dat ik sinds maandag andere vitaminen ben gaan slikken.
Verder is ze beetje huilerig maar ook weer heel vrolijk, wisselt elkaar af.
één jaar geleden
Reactie op ZoZ0nd4g
Mijn dochter is nu 15 weken en sinds een paar dagen drinkt ze zó slecht. 1 ...
Bij ons het laatste sprongetje weer onrustiger drinken, na een halve voeding huilend stoppen. Dan wel weer een soort vrolijk en een kort slaapje en dan kwam ze weer voor een voeding.
Zaten net op 8 voedingen op een dag en ineens waren het er weer 12 (+ nog wat slokjes tussendoor). Inmiddels weer terug naar 7 gelukkig.
Ze dronk hier alles bij elkaar wel iets minder dan dat ze deed. Maar vooral heel vaak kleine beetjes.
Lukt het om na een kwartiertje de andere borst nog aan te bieden? Hier vaak niet hoor, maar kreeg het advies van de lactatiekundige dus probeerde het vaak wel.
één jaar geleden
Reactie op ZoZ0nd4g
Nee niet ongesteld en tot nu toe komt ze niet vaker voor een voeding. Maar ...
Krijgt ze maar weinig binnen nu? Dat is het lastige van borstvoeding. Wie weet heb je momenteel vettere melk en is ze meer verzadigd? Of drinkt ze momenteel effectiever, dus sneller? Als je vaart op borstvoeding blijft dit gissen en moet je erop vertrouwen dat je kindje wel meld alsie honger heeft (icm voldoende plasluiers natuurlijk)...
één jaar geleden
Reactie op ZoZ0nd4g
Nee niet ongesteld en tot nu toe komt ze niet vaker voor een voeding. Maar ...
Als ze niet hongerig is en wel slaapt zal ze niet vergaan van de honger denk ik dan.
Vooral plasluiers goed in de gaten houden. Moeten er 6 op een dag zijn geloof ik.
Zoals Meez al zegt zou het bijvoorbeeld kunnen dat ze nu gewoon steeds beter en dus effectiever drinkt en zo sneller genoeg binnen heeft. Of ze zit inderdaad in een sprongetje.
Voelt je borst wel leeg/leger als ze gedronken heeft?
één jaar geleden
Reactie op CeFamke
Als ze niet hongerig is en wel slaapt zal ze niet vergaan van de honger den ...
Net kwam ze ineens en dronk ze beide borsten leeg. Hoeraaa. Hoop er straks nog een droomvoeding in te gooien en dan zien we morgenochtend wel weer verder.
@Meez het is inderdaad altijd een beetje gissen, ik ga maar op de luiers af.
één jaar geleden
Hooi..
Sinds twee weken komt ons zoontje snacht om 1, 3 en 6 uur.
Eigenlijk vanaf het begin af aan slaapt hij heel erg goed. Zijn het niet gewend deze nachten.
Zijn laatste voeding krijgt hij om 20.30 en normaal sliep hij door tot 5/6 uur.
Waar zal dit aan kunnen liggen? Heb ik te weinig melk om 20.30? Er zit savonds minder druk achter de sochtends. Merk dat hij ook sneller klaar is dan met drinken.
Verder veel plasluiers en drinkt hij goed.
Iemand tips?
één jaar geleden
Hoihoi, nemen jullie multivitaminen of voedingssupplementen, en zo ja, welke?
Ik merk dat ik steeds meer moe word, daardoor ook wat minder vrolijk, en de productie ook minder lijkt. Ik ben daarnaast ook verkouden (hallo herfst) dus zou dit najaar wat vitaminen willen slikken.
Welk merk is aan te raden?