840 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Michhniya

Hooi.. Sinds twee weken komt ons zoontje snacht om 1, 3 en 6 uur. Eigenlijk ...
Misschien zit hij in een sprong of begint de slaapregressie?

één jaar geleden

Net bij het concultatiebureau geweest. Dame (13 weken) is iets gezakt in de groeicurve, dus over 2 weken terug voor een extra weging. Doet het verder super qua ontwikkeling dus ze maakten zich verder geen zorgen. Maar gelijk het gevoel dat ik water geef ipv melk🙈 Net nu het drinken juist zo veel beter gaat dan het ging (3 weken geleden lactatiekundige ingeschakeld). Had gehoopt op iets meer. Ze is van begin af aan al wat kleiner van stuk dus ik denk dat dit ook heel mooi bij haar past. Het gemiddelde is ook maar een gemiddelde. En toch gelijk onzeker!

één jaar geleden

Reactie op CeFamke

Net bij het concultatiebureau geweest. Dame (13 weken) is iets gezakt in de ...
Het is vooral belangrijk dat ze niet nog verder afzakt denk ik? Bij ons zeiden ze dat veel kindjes die borstvoeding krijgen bij 3 maanden een klein dipje hebben.

één jaar geleden

Reactie op CeFamke

Wij gaan om dit te voorkomen alleen voor de prikjes hebben we net besloten. Als we twijfelen schakelen we hulp. Maar ik geloof dat je moedergevoel op tijd signalen opvangt mocht er iets zijn… Mijn mening hoor.. Misschien heb je er wat aan

één jaar geleden

Reactie op CeFamke

Ahh dat wil je ook niet horen. Snap de onzekerheid! Heb je de gegevens ook ingevuld in een WHO curve? Die is net even wat anders dan de curve van het CB. De WHO curve is meer gericht op borstvoedingskinderen

één jaar geleden

Geven jullie weleens droomvoedingen? Heb je dan ook het idee dat er evenveel/ goed gedronken wordt? Ik heb zojuist boor het eerst een droomvoeding gegeven maar niet het idee dat ze even goed gedronken heeft als een wakkere voeding. Maar wie weet hoort het erbij dat het lijkt alsof ze niet effectief gedronken heeft maar is het wel zo.

één jaar geleden

Reactie op mommy_2019

Geven jullie weleens droomvoedingen? Heb je dan ook het idee dat er evenvee ...
Ik heb het destijds bij mijn dochter wel gegeven en dat ging top. Ze werd niet wakker, dronk goed en sliep daarna ook de nacht door. Bij mijn zoontje heb ik het laatst geprobeerd maar dat was geen succes. Hij werd wakker meteen wakker , dronk wel maar werd snachts ook gewoon wakker. Poging nu gestaakt maar wil het volgende week weer oppakken (we zijn nu op vakantie en er zit geen ritme in)

één jaar geleden

Reactie op Sassiefras

Ik heb het destijds bij mijn dochter wel gegeven en dat ging top. Ze werd n ...
Hier heeft het ook niet gewerkt. Normaal rond 21:30 een wakkere voeding en dan naar bed en slaapt ze tot 6:30 ong. Nu werd ze rond 21:30 met geen mogelijkheid wakker maar ik wilde naar bed. Slapend aangelegd en ze dronk wel, maar blijkbaar niet effectief genoeg. Dus nu om 3 uur was ze wakker voor voeding. Beetje jammer maar is niet anders. Helaas wil ze alleen nu niet meer slapen 🤐. Ze vindt dat de nacht voorbij is denk ik 😮‍💨.

één jaar geleden

Mijn zoontje van 12 weken valt enkel aan de borst in slaap. Hebben jullie tips om dit af te bouwen? Hij slaapt best goed, maar kan dus niet zelfstandig in slaap vallen.

één jaar geleden

Reactie op Waterrat

Het is vooral belangrijk dat ze niet nog verder afzakt denk ik? Bij ons zei ...
Klopt inderdaad. Dat zei de lactatiekundige ook al. Die heeft voor ons ook weer de WHO curve ingevuld en daarmee zit ze nog op dezelfde lijn als een paar weken terug en ziet er dus echt beter uit. Die van het concultatiebureau begint nu pas te zakken.

één jaar geleden

Reactie op n.vb

Mijn zoontje van 12 weken valt enkel aan de borst in slaap. Hebben jullie t ...
Hier helpt een vast slaapritueel heel goed. Gordijnen dicht doen, evt. Luier verschonen als dat toch nog nodig is, slaapzakje aan, paar liedjes zingen en knuffelen. Eerst moest ik haar dan in slaap wiegen of voeden. Na een week of 2 begon ze al gelijk slaperig te worden van het slaapzakje aan. Dus probeer haar nu dan in het bedje te leggen als ze slaperig maar wel wakker is. Voor nu nog met mijn hulp, over het hoofdje aaien en sussen of nog een paar liedjes. Maar ze heeft steeds minder hulp nodig. En soms lukt het ook helemaal niet. Als ze begint te huilen haal ik haar er gelijk uit en troost ik haar tot ze weer slaperig is, werkt het dan weer niet dan wieg ik haar in slaap en leg ik haar dan weg.

één jaar geleden

Reactie op Joli

Hoihoi, nemen jullie multivitaminen of voedingssupplementen, en zo ja, welk ...
Ik neem floradix, multivitamine en vitamine D. Op advies verloskundige. Merk maakte niet uit.

één jaar geleden

Ik probeer momenteel nog een x een droomvoeding. Ook omdat hij maar 5x heeft gehad vandaag. Hij heeft mega veel geslapen vandaag. Deze mama maakt zich weer zorgen...

één jaar geleden

Reactie op Sassiefras

Ik probeer momenteel nog een x een droomvoeding. Ook omdat hij maar 5x heef ...
Verschoon je dan ook z’n luier? Ik heb m’n zoontje net uit bed gehaald voor een voeding, maar van het verschonen wordt hij echt wel wakker.

één jaar geleden

Reactie op Waterrat

Verschoon je dan ook z’n luier? Ik heb m’n zoontje net uit bed gehaald voor ...
Had ik niet gedaan. Nu is het 5 uur in de nacht en mn zoontje vraagt alsnog naar een voeding dus de droomvoeding heeft helaas niet geholpen. Nu wel een schone luier gegeven want de luier zat behoorlijk vol ;)

één jaar geleden

Reactie op Sassiefras

Had ik niet gedaan. Nu is het 5 uur in de nacht en mn zoontje vraagt alsnog ...
Hier heeft het ook niet geholpen, om 3 en 6 uur voeden 😩

één jaar geleden

Reactie op ZoZ0nd4g

Misschien zit hij in een sprong of begint de slaapregressie?
Denk de slaapregressie!🥱

één jaar geleden

Reactie op Kizim

Nog meer hier die nog bv willen geven en begonnen met werk? Hoeveel melk ge ...
Dit schema is een leidraad voor de hoeveelheid die je mee kunt geven. Ik heb dit aangehouden. In de flesjes steeds iets meer er in gedaan tot ik zag dat hij wat overhield elke keer. Wel laat ik therapeutisch voeden.

één jaar geleden

Reactie op Aeva

Even een vraagje over ingevroren moedermelk. Ik heb nog heel veel zakjes in ...
Je kunt dit nog gewoon geven. Alleen niet aan de allerkleinste kindjes. Op facebook volg ik de pagina borstvoedingsforum. Daar wordt dit ook vaak besproken wat wel en niet nog kan. Ik weet dat men bij cb of k&g vaak heel voorzichtig zijn met adviezen rondom bewaarde melk, maar dat je veel langer de melk kan geven.

één jaar geleden

Iemand ervaring met een borstontsteking en veeeeeeel minder kolven dan normaal? Ik kolf fulltime en normaal per voeding 1 borst. Daar haal ik dan zo’n 180cc uit. Nu heb ik een mega borstontsteking en slik ik sinds gisteren antibiotica met paracetamollen op advies van de dokter. Alleen kolf ik met pijn en moeite 50 cc aan die kant… Meer die dit hebben gehad?