840 Reacties

één jaar geleden

Reactie op angel90

Meer vrouwen die bv geven en niet afvallen 🥲 ik had echt gehoopt dat de ki ...
Ja, heel herkenbaar… en ik blijf maar honger houden, wat ik ook eet. Vreetzucht noemt mn partner het 😅 ik heb me er bij neergelegd. Vanaf eind oktober start ik weer met werken en sportles geven. Ik ga er vanuit dat het dan wel weer goed komt.

één jaar geleden

Reactie op angel90

Meer vrouwen die bv geven en niet afvallen 🥲 ik had echt gehoopt dat de ki ...
Ja hier ook. Ik blijf eten/snaaien. Probeer echt gezonde keuzes te maken maar de discipline is nog even ver te zoeken helaas. Inmiddels weer aan het werk en ook weer ongesteld en m’n productie neemt echt drastisch af. We zijn langzaam nu kunstvoeding aan het toevoegen. Ik hoop zo lang mogelijk de ochtend- en avondvoeding te kunnen blijven doen met borstvoeding. Maar ik hoop ook dat die onverzadigbare honger wegtrekt 🙈

één jaar geleden

Reactie op LinnekeVH

Ja, heel herkenbaar… en ik blijf maar honger houden, wat ik ook eet. Vreetz ...
Fijn dat ik niet de enige ben haha

één jaar geleden

Reactie op EBL89

Ja hier ook. Ik blijf eten/snaaien. Probeer echt gezonde keuzes te maken ma ...
Ben ik ook van plan over paar maanden hoop dat het lukt met die combi en dat de honger weer normaal wordt !

één jaar geleden

Reactie op MB323

Ben ik ook van plan over paar maanden hoop dat het lukt met die combi en da ...
Ben wel al lid geworden van de weight watchers. Na m’n vorige zwangerschap was dat echt een succes. 13 kilo afgevallen in een maand of 4. Maar ja, discipline is nooit m’n sterkste kant geweest en nu is het helemaal ruk 😂 Dus ik ben voor nu even niet zo streng voor mezelf en probeer het gewoon over een paar weken nog eens.

één jaar geleden

Reactie op MB323

Iemand tips voor voeding tijdens de borstvoeding? Ik lijk onverzadigbaar . ...
Je eet in ieder geval wel gezond! Ik heb ook de hele dag honger, maar ook echt alleen maar zin in zoetigheid, dus eet echt heel ongezond😩

één jaar geleden

De kleine meid is nu 2 weken naar de gastouder en krijgt daar flesjes gekolfde melk. Dat gaat gelukkig heel goed 😊 Nu hebben we alleen het probleem dat ze als ze overdag aan de borst drinkt ze dit heel onrustig doet en het lijkt of ze snel gefrustreerd is. Zo'n flesje drinkt waarschijnlijk makkelijker. Iemand tips om het live voeden wat beter te laten gaan? Zou het zonde vinden nu al te stoppen om deze reden.

één jaar geleden

Reactie op Aeva

Je eet in ieder geval wel gezond! Ik heb ook de hele dag honger, maar ook e ...
Ik ook 🫢 at eigenlijk bijna nooit chocolade. Is nu niet aaaaaan te slepen! 😱

één jaar geleden

Reactie op RoxyB

De kleine meid is nu 2 weken naar de gastouder en krijgt daar flesjes gekol ...
Mijn zoontje doet dat ook elke keer als we flesje hebben geoefend. Dan is de rest van de dag heel onrustig. Met mijn dochtertje heb ik dat rond deze periode ook gehad. Ik heb vol gehouden. Soms speentje tussendoor en dan snel wisselen voor de tepel. Mocht dat niet lukken, vaker aanleggen. Doorzetten en dan wordt het hopelijk gewoon. Denk dat het echt wennen is voor ze. Heel veel succes! Bv geven is echt hard werken.

één jaar geleden

Hoeveel ml gekolfde melk drinken jullie kindjes van 4mnd uit flesje per keer? Hier word ik vreselijk onzeker gemaakt🙈

één jaar geleden

Reactie op Bloemblaadje

Hoeveel ml gekolfde melk drinken jullie kindjes van 4mnd uit flesje per kee ...
Mijn dochter drinkt 130/140ml per keer. Maar heb het idee dat ze uit de borst veel minder drinkt. Ik kolf ong. 100, krijg er dan met de hand nakolvend nog ong. 30ml uit. Ze komt dan wel na een fles veel sneller dan als ik gewoon live voed. Denk vooral minder voldaan in zuigbehoefte en dat ze daarom ook meer drinkt uit de fles dan uit de borst. Ze lijkt ook na de fles wat ongemakkelijk en (te) vol te zijn. Is nog even stoeien hoe en wat. Voed al therapeutisch, difrax fles met S speen.

één jaar geleden

Mijn dochter draait al een aantal weken overdag haar hoofd opzij aan de borst en het lijkt steeds meer te worden. Ik voed in de madonnahouding en aan de linkerborst draait ze haar achterhoofd (vanuit haar gezien) naar links. Vanuit mij gezien komt haar achterhoofd dus naar mijn gezicht toe. Ze blijft hierbij de borst vasthouden en doordrinken, ze gaat niet bijten. Aan de rechter borst is het precies andersom, dan beweegt ze haar achterhoofd naar links en komt haar achterhoofd dus ook naar mijn gezicht toe. Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg omschrijf ;) 's Nachts deed ze dit eerst nagenoeg niet, maar de laatste dagen begint ze het ook 's nachts te doen. Het lijkt mij heel onhandig drinken. Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

één jaar geleden

Mijn dochter draait al een aantal weken overdag haar hoofd opzij aan de bor ...
Correctie: aan de rechter borst beweegt ze haar achterhoofd naar rechts.

één jaar geleden

Reactie op mommy_2019

Mijn dochter drinkt 130/140ml per keer. Maar heb het idee dat ze uit de bor ...
Hier hetzelfde. We zijn begonnen met 125 aanbieden maar die ging altijd leeg. Nu krijgt ze flesjes van 150 waarvan ze meestal 140 opdrinkt, soms 130 soms 150. Maar inderdaad lijkt ze sneller te komen na een flesje dan na de borst terwijl ik het gevoel heb dat ze minder drinkt. Ze drinkt nog ongeveer 7x per 24 uur.

één jaar geleden

Ik heb tijdens zwangerschap wat van te voren gekolfd maar we zijn vrij snel toch overgegaan na flesvoeding. Nu heb ik in de vriezer nog verschillende spuitjes liggen met borstvoeding, zal ik dit door kunstvoeding doen? In bad doen of gewoon weggooien?🙊

één jaar geleden

Reactie op babynummero2

Ik heb tijdens zwangerschap wat van te voren gekolfd maar we zijn vrij snel ...
Een vriendin van me combineerde kv en bv in 1 flesje dus ik denk dat je het door de kunstvoeding kan doen.

één jaar geleden

Reactie op Bloemblaadje

120 ml maar, meer krijg ik er echt niet in. Maar ze groeit als kool dus ik weet het ook niet. Voed ongeveer 6x per dag, maar wat ze uit de borst krijgt weet ik natuurlijk niet. Frustrerend altijd, haha.

één jaar geleden

Dit geeft onze lactatiekundige aan. Onze dame dronk eerst iets meer dan dit. Op het moment weer iets minder. Maar vind het een fijne maatstaaf

één jaar geleden

Reactie op Bloemblaadje

Ik heb altijd geleerd (ben pedagogisch opgeleid) dat je het zelf moet testen bij het kind hoeveel nodig is. Ik geef bij de opvang vaak vers gekolfde melk mee van de vorige dag dus dan kunnen ze zelf uitproberen wat ze nodig heeft op de opvang. Nu blijkt zij 120 cc nodig te hebben, maar mn zoon was met die leeftijd nog niet vol met 200 cc dus is echt verschillend. Ligt ook aan de borstvoeding, soms heb je heel veel water erin en minder voeding en een andere keer zit er heel veel vet in. Dus misschien moet je vandaag 120 cc geven en morgen 180 cc.

één jaar geleden

Reactie op babynummero2

Ik heb tijdens zwangerschap wat van te voren gekolfd maar we zijn vrij snel ...
Kan ook door de babyhapjes he! Beetje groente met de melk. Dan vinden ze het vaak ook minder heftig met oefenen