25 Reacties
9 maanden geleden
Ik ben dit vanaf 6 maanden gaan aanbieden. Ik gaf toen om 11 uur de fles en dan half 12 mini stukjes brood met 100% pindakaas, of boter. Op het begin wel wat kokhalzen maar dat werd al snel beter en kan je steeds wat grotere stukjes geven. Dit plukte ik gewoon uit de boterham. Inmiddels zitten we op 1 boterham! En als je merkt dat er al aardig wat ingaat kan je brood en de fles omwisselen. Zodat die meer honger heeft voor t brood en de fles langzaam afgebouwd kan worden.
9 maanden geleden
Wij bij bijna 6 maanden. Vond het doodeng. Gaf op dag 1 wat stukjes gedoopt in kv. Dag erna vrat die zo 1 hele boterham met boter weg en nu scheur ik z’n brood in stukken en pakt die het zelf om te eten 😂
9 maanden geleden
Mijn kleine was gelijk fan van boterham, rustig opgebouwd en ze eet nu 2 boterhammen weg met boter. Nog even bij t consultatiebureau nagevraagd of het niet te veel was, maar dat was het niet. Ze heeft het echt nodig.
9 maanden geleden
Vanaf 6 maanden begonnen met alleen het middelste uit brood. Bruin brood. Half broodje per dag.
Nu is ze 7,5 maanden en eet ze 1 boterham. Ik ben vanaf 6,5 maand ook de korsten gaan geven. Die mag ze zelf vasthouden en naar haar mond brengen. Die kan ze nog niet helemaal op, maar denk 40% van de korst van 1 boterham per dag wel!
9 maanden geleden
ik geef nu telkens de onderste korst van het brood aan ons zoontje van 8 maanden. Maar dit gaat tot nu toe vaak nog gepaard met kokhalzen en een straal melk wat er dan weer uit komt.
iemand tips hiervoor?
9 maanden geleden
Reactie op HetSteenbokje
ik geef nu telkens de onderste korst van het brood aan ons zoontje van 8 ma ...
Ohhh die straal melk hadden wij hier van de week ook! Zo naar. Ben ook benieuwd naar tips
9 maanden geleden
Hier was brood opeens van het een op andere moment een groot succes.
We zijn rond 6 maanden begonnen, maar toen begon hij steeds te kokhalzen (inclusief melk erbij) en toen zijn we paar weken gestopt. Rond 7/7,5 maand had hij opeens veel interesse in brood en at hij in 1 keer een hele boterham weg.
Mijn advies zou zijn: geen haast en als je kindje eraan toe is, merk je dat vanzelf en gaat het goed. Hier eet hij nu bijna 2 boterhammen op een dag zonder moeite (8 maanden oud)
9 maanden geleden
Reactie op PienK
Hoe groot maken jullie de stukjes? Wat zijn voor jullie kleine stukjes?
Ik ...
maak de stukjes niet te klein. ik hou ongeveer 1 cm bij 1cm aan. merkte dat met mini stukjes hij er meer moeite mee had. hier krijgt hij al vanaf 6 maand brood. op aanraden van kinderarts.
9 maanden geleden
ik werk in de kinderopvang ik doe het daar zoals we het daar doen in het begin. Korsten er af en die aan t begin en aan het einde eentje in handen geven om te oefenen. rest van het brood met boter en doe er zelf fruitspread op bijvoorbeeld van kleine keuken of een andere van de babyschappen. De rest van het broodje knip ik in kleine stukjes, in het begin heel klein en als dat goed gaat merk je vanzelf dat het iets groter kan. Hierbij wel belangrijk om te geven als hij/zij wat recht op zit. Het is vaak makkelijker als je het stukje iets aan de zijkant van de mond geeft zodat ze meteen met de kaken kunnen kauwen, af en toe checken of ze niet 'verzamelen' in hun gehemelte.
tip: kokhalzen/hoesten is een goede reactie van het eigen lichaam om een stukje eten weer de goede kant op te leiden, aanmoedigen maar niet ingrijpen want dan stopt het eigen reflex. Wanneer hoesten niet meer lukt uiteraard wel ingrijpen.
9 maanden geleden
dit is hoe wij begonnen, inmiddels kan hij al wat grotere stukjes☺️
9 maanden geleden
Reactie op PienK
Hoe groot maken jullie de stukjes? Wat zijn voor jullie kleine stukjes?
Ik ...
Postzegelformaat
9 maanden geleden
Reactie op Charly X
En heeft je kindje al tandjes? ik durf niet goed starten ermee😅 hij heeft ...
mijn zoontje heeft onder 2 tandjes, hij gebruikt vooral zijn kaken voor het kauwen
9 maanden geleden
Nog een tip: ik doe nu 2 boterhammen op elkaar, met bijvoorbeeld appelstroop. En knip ik gewoon met een schaar de korsten eraf en maak ik daarna reepjes en daar weer stukjes van! Ik geef ze nog niet dubbel in zn mond maar haal ze dan uit elkaar en zijn meteen beide kanten besmeerd! Bespaard weer geklieder met snijden haha.