12 Reacties
7 maanden geleden
Hoi mama!
Aller eerst, je wilt het aller aller beste voor je kindje en je doet het super!
Ik snap dat adviezen van het cb je onzeker kunnen maken of je aan het twijfelen zetten.
Ik denk dat het heel goed is om het los proberen te laten. Alles wat hij binnen krijgt is mooi mee genomen. Maar 2 broodjes op een dag is voor veel baby's echt nog niet haalbaar!! Probeer het vooral ongedwongen en gezellig te houden aan tafel. En laat hem lekker desnoods een uur knooien met z'n broodje, helemaal prima! En een half broodje per dag is al super als dat lukt!! Probeer geen hoge eisen te stellen. Als fruit of warme hap beter gaat, probeer hier dan wat meer te geven! En een papfles in de ochtend voor extra kh? Ipv een fles melk? Heeft hij weer wat extra's zonder dat het je tijd kost.
Probeer niet teveel de focus te leggen op wat op moet, maar probeer hem te volgen in wat hij aangeeft. Blijkbaar is hij er nog niet aan toe om sneller te eten en 2 broodjes weg te werken. Komt echt wel!
7 maanden geleden
Hoe komt het dat hij niet goed groeit? Geef je hem weinig flessen?
Hier ook geen brood fan. Wij geven nog steeds 4 a 5 flessen. In het begin was het veel kokhalzen met brood. Nu sabbelt hij wat aan de korst en eet kleine stukjes op, meestal maar 3 a 4 kleine stukjes max.
Ik ga er gewoon van uit dat hij met de tijd wel meer brood zal gaan eten.
Crackers is hij wel meer fan van, maar ook hiervan eet hij meestal een halve.
7 maanden geleden
Reactie op Mama’tje
Misschien andere kh aanbieden? Bv in de ochtend havermout? Granenpap?
Ik heb vandaag inderdaad voor het eerst de ochtendfles voor de helft als pap gegeven en daarna nog de andere helft als flesje! Ging sneller dan brood dus dat ga ik zeker vaker doen☺️
7 maanden geleden
Reactie op HetSteenbokje
Hoe komt het dat hij niet goed groeit? Geef je hem weinig flessen?
Hier o ...
We geven nu nog 3 flesjes:
7:00 flesje
10:30 200gr fruit met brood
12:30 flesje
15:00 koekje met water
16:30 200gr groente/avondeten
18:15 flesje
Hij is dysmatuur geboren (2.510gr bij bijna 39 weken) en is altijd wat smal gebleven, alleen begint zijn curve nu af te buigen terwijl hij al op het onderste lijntje zat. Dus dat is wel reden tot zorg bij CB en die blijven dus maar hameren op minder flessen, meer brood 🫠 Want melk is op deze leeftijd niet meer voldoende ofzo. Maar in mijn optiek krijgt hij genoeg binnen zo
7 maanden geleden
Reactie op Felimba
Ik heb vandaag inderdaad voor het eerst de ochtendfles voor de helft als pa ...
Hier ook kindje dat niet goed groeit, bedoeling is dat hij geen afkeer krijgt van voeding. Dat kan je zo oplossen en eventueel op momenten dat jullie beiden thuis zijn en ontspannen te proberen.. Succes mama!
7 maanden geleden
Wat vervelend zeg.
Ik zou kijken naar pap of griekse yoghurt ( de vol vette) met granen en evt fruit wat je af en toe kan geven als vervanger voor brood.
Hier ook een moeilijke brood eter. Hij lijkt het gewoon niet lekker te vinden en word altijd verdrietig als hij een boterham krijgt. Ik bied het wel altijd eerst aan en soms eet tie een halve, soms een paar stukjes en soms wel ineens een hele. Vandaag ging het weer helemaal niet. Ik heb toen een potje warm eten ( zo'n 180 gram) gegeven en dit at hij met gemak op.
Misschien heb je er wat aan mocht warm eten wel goed gaan.
7 maanden geleden
Reactie op JuliaL
Wat vervelend zeg.
Ik zou kijken naar pap of griekse yoghurt ( de vol vett ...
Hier ook een klein zoontje altijd op de onderste curve bij CB. Ik probeer me niet teveel aan te trekken wat het CB tegen me zegt, die blijven hameren op veel brood. Maar ik heb zelf zoiets van als hij dat niet lekker vind, heb ik liever dat hij überhaupt iets eet ook al is het dan geen brood.
Ik probeer daarin echt mijn zoontje te volgen en niet wat ' eigenlijk zou moeten'
7 maanden geleden
Weetabix (is giga gezond)
Vette lepel pindakaas voor de calorieën
120+4 of 90+3 kv erbij of bv en dan 1-2 scheppen met granen pap bijvoorbeeld om er pap van te maken
7 maanden geleden
Brood geven we;
Geroosterd met boter erop (voor het roosteren)
Soms zonder beleg, soms met
Of een bruine vol in z’n geheel en dan tussendoor hapjes zelf in de mond doen