7 Reacties
8 maanden geleden
Wat vervelend voor je! Ik heb dit ook echt gehad.. zo’n grote angst voor stikken. Dan liep hij rood aan en kokhalzen zonder geluid. Echt verschrikkelijk. Toch is dat nu bijna helemaal weg. Wat mij hielp was de boterham in miiiini stukjes te snijden, zodat ik voor mezelf kon relativeren: hier kán hij simpelweg niet in stikken. Zo kreeg hij wel gewoon lekker brood binnen, maar had ik niet de stress. En liet hem ook lekker veel water drinken zodat ik zeker wist dat er niet nog iets in z’n mondje zat. Langzaamaan steeds iets groter gesneden en m’n vertrouwen begon te groeien. M’n vriend gaf wel al grotere stukjes en de gastouder geloof ik ook. Maar op deze manier hielp het mij! Hopelijk jou ook!
8 maanden geleden
Vandaag weer lekker een boterham met boter ingesmeerd en geroosterd..
Wel kauwen, niet kokhalzen. Roosteren helpt hier echt!
8 maanden geleden
Oh herkenbaar... Baby´s kokhalzen op een angstaanjagende manier 😅
Vraagje aan iedereen: eten jullie kindjes allemaal makkelijk brood? Onze dochter proeft eens, geeft een blik/rilling alsof ze een citroen eet en vervolgens gooit ze het weg... Ik heb al broodkorstjes geprobeerd, het binnenste van een brood, eens met boter, eens zonder, eens met confituur... Maar het lukt niet. We proberen dit al een lange tijd. Bij een stukje banaan reageert ze ook zo, maar bij zo´n maïskoekje (dat lijkt op chips) is het allemaal geen probleem. Help? 🥲
8 maanden geleden
Mijn zoontje is 9.5 maanden. Hij wilt ook absoluut geen brood eten. vandaag voor het eerst echt met moeite een snee brood zonder kortsjes gegeten. Hij kokhalst ook zo vaak, ik heb ook angststoornis. dus extra moeilijk voor mij. maar ik moet voor hem kiezen, hij moet uiteindelijk moeten leren eten, is belangrijk voor zijn tong spieren en straks ook voor spraak ontwikkeling. succes geef m heel klein stukjes en dep de brood in melk.
8 maanden geleden
Reactie op NoortjeL
Vraagje ...
Nee. Onze zoon interesseert eten nog totaaaaaal niet. Eet het gewoon niet, maar voelt er alleen aan. Helemaal niet erg! Gepureerde hapjes doen het goed. Ieder kind zn eigen niveau. Hij groeit prima.
8 maanden geleden
Reactie op NoortjeL
Vraagje ...
Nou precies dat, haha... aanstaanjagend😂 Super goed dat ze dat reflex hebben, en zelf kijken ze er niet eens van op! Hier gaat ongeveer 1/2 tot 3/4 broodje op zonder korst. Heb je al eens geprobeerd om in de wangzak te doen? Ik denk dat sommige baby's er gewoon sneller aan toe zijn dan de ander hoor!
8 maanden geleden
Reactie op SofieK92
Wat vervelend voor je! Ik heb dit ook echt gehad.. zo’n grote angst voor st ...
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben.. Dat geeft al een stuk meer rust! Soms wil je zoveel en hoor je bij anderen vooral de positieve verhalen! Bedankt voor je tips!! Zeker helpend :).. Ik heb ook geen idee waar de angst vandaan komt hoor, ik vind het gewoon dood eng!