11 Reacties
8 maanden geleden
Reactie op LoLo27
Yes, ik heb veel gehad aan babysleepconsultant op insta!
Ga ik meteen checken. Thx! ☺️
8 maanden geleden
Reactie op LoLo27
Yes, ik heb veel gehad aan babysleepconsultant op insta!
Ik zit haar account af te zoeken naar tips, kan niet echt iets vinden.
Tips voor 8.5-9 maanden? Kan niet zelfstandig slapen.
8 maanden geleden
Reactie op LoLo27
Plus even het zelfstandig in slaap leren vallen, staan meerdere video's en ...
Sorry, wat bedoel je?
8 maanden geleden
Heel eerlijk, ik heb vanaf begin af aan gedaan, terug lopen, goed leggen, speen geven en weg, niks zeggen, geen licht aan en zo door gaan, ook als hij huilt, daardoor kan ik altijd speen in doen en weg gaan en valt in slaapt. Meestal hoef ik nu niet meer terug want kan zelf speentje pakken 🥰 en ja heb hem wel eens een tijdje laten huilen...
8 maanden geleden
Reactie op Doenjaah
Heel eerlijk, ik heb vanaf begin af aan gedaan, terug lopen, goed leggen, s ...
Klinkt zo simpel 🥲
Onze dochter gooit elke keer de speen diir de kamer en komt dan gewoon niet in slaap, als ik terug zou lopen is ze zo overstuur dat ze haar speen niet aanneemt.
We zitten letterlijk soms uren naast haar bed om haar in slaap te krijgen en vervolgens op onze tenen weg te lopen omdat anders het verhaal weer opnieuw begint als ze wakker word
8 maanden geleden
Klinkt zo simpel 🥲
Onze dochter gooit elke keer de speen diir de kamer en ...
Hmm zou een knuffeltje misschien helpen, of een speendoekje?
Ik heb tegenwoordig 6 spenen in bed, waarvan 1 in zijn mond. Misschien helpt dat ook nog?
Het zal misschien niet bij iedereen werken maar juist als mijn zoontje keihard gaat huilen weet ik 'ah dan valt hij binnen nu en 5 min in slaap ;)
8 maanden geleden
Hier eigenlijk vanaf 4 maanden mee begonnen. Ik heb altijd hetzelfde bedritueel mijn dochter weet dan ook nu wat er komt en word ze gelijk al rustig. Dat duurt ongeveer 5 min. (Op de commode leggen, slaapmuziekje aan, luier verschonen als het nodig is, dikke knuffel en kus, in het slaapzakje in bed en dan zeg ik welterusten lieverd tot straks/tot morgen.) Ze huilt nooit meer nu en gaat altijd slapen. Dit was ook best oefenen in het begin en ging toen ook niet altijd goed. Maar door telkens hetzelfde blijven doen heeft zij er ook rust in gevonden. Hier fopt ze niet dus dat is ook wel een ‘voordeel’ vind want daardoor kan ze zichzelf altijd weer in slaap brengen zonder dat ze er iets bij nodig heeft.
Slaaptipsvoorbaby’s is ook een heel fijn instagram account!
8 maanden geleden
Vanaf begin af aan gedaan (geleerd van de eerste haha), bij m’n eerste gingen we steeds rondjes lopen en wiegen, dat ging uiteindelijk over toen ze ouder werd (volgens mij vanaf een maand of 11), sindsdien slaapt ze gemakkelijk en zelf. We zijn toen ook pas later met een ritueel begonnen, maar heb wel het idee dat dat geholpen heeft. (Wassen (of badje), schone luier, tandenpoetsen, slaapzak aan, knuffels welterusten, slaap kindje slaap en naar bed - inmiddels lezen we ook een boekje).
Bij m’n zoontje nu (9,5 maand), zijn we meteen begonnen met hetzelfde ritueel en dat gaat al maanden goed. Soms moeten we 1x terug voor een speen, maar dat kan hij inmiddels zelf ook steeds beter. Moet wel bekennen, hij draait nu wel erg veel in bed, dus vaker wakker weer… 😅