2030 Reacties
één jaar geleden
Even klagen.... Ik verdenk onze kleine jongen ook van het hebben van verborgen reflux. Onze dochter had het ook en ik zie nu al symptomen terug bij mn zoon😥 met amper 3 werken oud al.
Bij mn dochter hebben we 4 maanden lang aangemodderd voordat het serieus genomen werd. Hopelijk werkt de huisarts nu sneller mee.
één jaar geleden
Hebben meer dames last van extreem urineverlies? Ik kan het nog steeds niet ophouden. Mijn grote kraamverband is op en ik kan het allemaal niet goed opvangen. Heb zelfs de neiging om luiers voor volwassenen te gaan halen. Ik voel mij hier zo verschrikkelijk k*t door. Dat ik de hele tijd aan het huilen ben.
één jaar geleden
Reactie op Kobo94
Wat afschuwelijk! Merk je dezelfde klachten als bij je dochter of?
Ja hetzelfde. Niet plat willen liggen, veel kokhalzen (heel eng gezicht) veel hoesten en proesten. Heel vaak de hik. En standaar een uur na de borstvoeding begint hij met krijsen en overstrekken.
één jaar geleden
Reactie op RickyV
Hebben meer dames last van extreem urineverlies? Ik kan het nog steeds niet ...
Hier ook heel erg gehad. Ben 31 mei bevallen en ben er nu pas sinds een paar dagen vanaf. Wat ook niet meehielp is dat ik verkouden werd in mn kraamweek en de longen uit mn lijf hoestte.
Tip: het zwarte kotex nachtverband. Kan een hoop hebben! Maar idd vond het ook vreselijk gênant. Probeer af en toe oefeningen te doen door aan te spannen (alsof je je plas ophoud) en weer te ontspannen. Op internet staan ook oefeningen voor je bekkenbodem.
Hopelijk wordt het snel minder bij je!
één jaar geleden
Reactie op RickyV
Oh wat rot! Ben je al bevallen of sta je op het punt?
Ik zou in beide gevallen een bekkenbodemthetapeut contacten voor een afspraak. Zij kunnen je echt beter helpen en dan wordt het snel minder. Ook als je nog moet bevallen (dan kan ze je direct tips geven voor na de bevalling)
één jaar geleden
Reactie op RickyV
En bij de apotheek eventueel kraamverband bij halen?
Die zwarte kotex is ook fijn, als die voldoende is. Die verbanden zijn die grotere rechthoekige zonder vorm voor als de Kotex nog wat te kort is.
Snap dat je hier verdrietig van kunt zijn! Weet dat deze dingen normaal zijn en even tijd nodig hebben. En tips van een bekkenbodem fysio kunnen helpen!
één jaar geleden
Reactie op LindaWee
En bij de apotheek eventueel kraamverband bij halen?
Die zwarte kotex is oo ...
Ja ik heb inderdaad bij besteld. Zijn gelukkig net binnen gekomen. Maar zondagavond waren ze op. Gisteren was echt even het hoogtepunt. Alles deed pijn, grote verband op, elke paar uur ander ondergoed aan, super veel stuwing. Oh en het zweten, bah! Ik moet zeggen dat vandaag tot nu toe een stuk beter gaat. Bijna geen pijn, stuwing een stuk minder en het gevoel dat ik weer een heel klein beetje meer controle heb over de blaas. Pfff ik zat er gisteren echt even doorheen.
één jaar geleden
Al 2/3 dagen last van krampen die echt combi lijken van darmen die rommelen en menstruatie krampen...dat in combinatie met dat ik de warmte maar niet kwijt kan en mijn voeten met de dag dikker worden vind ik het wel leuk geweest 😂😂 39 weken morgen en had gehoopt dat ze er al was geweest rond dit termijn maar helaas...
één jaar geleden
Reactie op RickyV
En… neem echt voldoende rust. We willen vaak al snel zoveel, terwijl je lijf echt de rust nodig heeft om te herstellen. Je hoeft niets… ook niet als je (ik weet niet of het zo is) nog een ander kleintje in huis hebt lopen. Vraag hulp, bestel de boodschappen, doe je tukjes tussendoor. Echt waar, minder ‘moeten’ doet echt wonderen voor je bekken herstel 💛
één jaar geleden
Reactie op Kimberleyddd
Al 2/3 dagen last van krampen die echt combi lijken van darmen die rommelen ...
Oef onderschat het niet. Meeste baby’s worden tussen 40-41 weken geboren. Niet dat je nu helemaal focus erop gelegd hebt en teleurgesteld word met de dag. Helaas zeggen krampen ook niks dit kan paar weken van voren al 🙁. Pittig nu hè met de warmte. Goed drinken en bleekselderij eten.
één jaar geleden
Reactie op MamavanTo
Oef onderschat het niet. Meeste baby’s worden tussen 40-41 weken geboren. N ...
Nee ik weet het...heb mij ingesteld op nog sws 3 weken doorbikkelen 🙈 maar het is wel enorm pittig zo met die warmte erbij zeg pff 😅 nee als ik hier zo lees kunnen die krampen enorm lang aanhouden zonder resultaat dus moet maar rustig blijven afwachten tot ze denkt genoeg ervan te hebben 😩
één jaar geleden
Pfff heb het hebben van een tweede echt zwaar onderschat!! 😣
Oudste zoon is 18mnd en dochter van 2 weken. Mijn zoon was echt een droombaby en sliep van fles tot fles pas na 2 maanden kreeg hij wat last van krampjes maar ook lang niet zo erg.
Mijn dochter daarentegen heeft sinds de geboorte al zoveel last van krampjes en is dan ook echt ontroostbaar, als ze geen krampjes heeft is ze ook altijd onrustig, huilerig en ze slaapt zo weinig. Met een jaloerse dreumes erbij die altijd doordraait als ik haar aandacht geeft is het allemaal NOG zwaarder. Ik zeg continu tegen mezelf dat het beter gaat worden, maar de dagen gaan zo traag en ik geniet er gewoon echt niet van! 😥
één jaar geleden
Al 3 weken voorweeën, de laatste week steeds heftiger. Al 3 keer regelmatig iedere 5-10 min voor minstens een uur. En net als ik denk: zal het dan echt....trekt het weg.
Inmiddels 40+3, misselijkheid en overgeven is een week weggeweest maar is inmiddels weer terug. Nog een hele rits aan klachten, vrijwel de hele zwangerschap al. En de baby lijkt nog prima te zitten.
Zit de hele dag tegen mn buik te praten dat de kleine toch echt gewoon maar naar buiten moet komen, wil ook nog niet baten 😆.
Het voelt bijna alsof deze baby er nooit uit zal komen.
één jaar geleden
Ik wordt gek van iedereen (op mijn dreumes na). Tot vandaag was mijn vriend een uitzondering, maar heeft het er steeds over dat hij wil dat de baby komt. Blijft ook steeds vragen of ik al iets voel.
Nee ik voel niks, ja ik wil ook dat de baby geboren wordt. Maar het continue zeggen helpt niet. Houd-gewoon-je-mond.
Sorry dit moest er even uit🤣
één jaar geleden
Gisteren is onze kleine man van 11 dagen opgenomen in het ziekenhuis met hoge koorts… na een pittige zwangerschap en bevalling nu dit weer. Het houdt niet op. Wat een nachtmerrie…
één jaar geleden
Reactie op Marjolein vdS
Gisteren is onze kleine man van 11 dagen opgenomen in het ziekenhuis met ho ...
Ach, sterkte! Weten ze wat er aan de hand is?
één jaar geleden
Reactie op CeFamke
Al 3 weken voorweeën, de laatste week steeds heftiger. Al 3 keer regelmatig ...
Haha héél herkenbaar… ellendig en ergens ook wel interessant tegelijkertijd. Sterkte mama!
één jaar geleden
Ach, sterkte! Weten ze wat er aan de hand is?
Waarschijnlijk (beginnende) hersenvliesontsteking