2030 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Ashder
Oh ik herken me hier zo erg in! Al is het hier een bijna tweejarige die wel ...
Ooh ja dat heb ik ook! Oudste zoontje is net 2 geworden. Ook een beetje lomp en onhandig. Ook veel aan het uitdagen, maar ook heel lief! Vooral voor de jongste, die nu 6 weken is. Maar soms luisterd de ouste echt even niet. Hij is echt een eigen willetje aan het creëren. Soms gebeurt er ook wat en dan bedoelt hij het lief, maar gaat het niet goed. Ik kan dan zo boos worden. Later heb ik dan zo'n spijt!! En voel ik mij schuldig, met soms de nodige tranen (waar niemand bij is, dus niemand die het ziet). Sommige dagen is dit meer en sommige helemaal niet gelukkig. Maar dan voel ik mij zo'n slechte moeder die uitvalt tegen zon klein jochie van 2.
één jaar geleden
Reactie op RickyV
Ooh ja dat heb ik ook! Oudste zoontje is net 2 geworden. Ook een beetje lom ...
Jep, same here 🙋🏼♀️ noem m ook wel eens terror Jaap 🤣 met zn driftbuien af en toe als ie zn zin niet krijgt of het niet gaat zoals hij het wilt.. en idd hij is zoooooo lomp en wel echt lief ook hoor maar vaak overschaduwen de dagen met driftbuien vaak de mooie en fijne dagen/momenten. Probeer ook wel echt te genieten van die fijne momenten maar soms wel lastig op pittige dagen 😅
Alles is een fase in repeat in mijn hoofd 🤣🤣
één jaar geleden
Reactie op RickyV
Ooh ja dat heb ik ook! Oudste zoontje is net 2 geworden. Ook een beetje lom ...
Psst.. het feit dat je je er schuldig over voelt is eigenlijk een goed teken, dat betekent dat je je eigen reactie/ gedrag erkent en ziet waar je anders zou kunnen reageren. Het maakt j echt GEEN slechte moeder.
Wat ik hier probeer is na te gaan waarom het mij zo triggert én altijd weer de verbinding op te zoeken. Zo maak je het weer goed voor jezelf, hem en leef je dus voor hoe je het weer goed kan maken door sorry te zeggen. Dat is wat ze zich zullen herinneren als voorbeeld.
Hou je taai 💗
één jaar geleden
Ik ben echt permanent overprikkeld. Hele dag of een baby, of een peuter tegen me aangeplakt (of allebei), peuter die om alles zeurt/huilt/dramt, baby die best veel huilt… En dan vindt m’n vriend het raar dat ik geen zin heb in seks. Ik ben allang blij dat er ‘s avonds eindelijk eens even niemand aan me zit 🙈
één jaar geleden
Vandaag op bezoek geweest bij m’n schoonmoeder en haar vriend. Toen we wilden gaan gaf ze ons zoontje niet 1, maar 2 kusjes en riep ze haar vriend ook om hem ook een kus te laten geven om gedag te zeggen.. nu merkte ik dat ik dit dus totaal niet chill vond.
Hoe gaan jullie om met anderen die jouw/jullie baby willen kussen? 😅
één jaar geleden
Voel me zo moederloos. Ontroostbaar kind.. tevens is ze zo ontzettend moe, maar kan maar niet diep genoeg in slaap komen.. of valt maar heel kort in slaap.. voelt gewoon niet als haar.. maar ze zit ook weer tegen een sprong aan.. weten gewoon even niet waar we het moeten zoeken.😮💨
één jaar geleden
Reactie op Pereira23
Vandaag op bezoek geweest bij m’n schoonmoeder en haar vriend. Toen we wild ...
Aangeven! Je staat in je recht
één jaar geleden
Reactie op Waterrat
Ik ben echt permanent overprikkeld. Hele dag of een baby, of een peuter teg ...
Ik zei 2 weken geleden aan het einde van de dag toen hij thuis kwam van werk tegen mijn man (net klaar met borstvoeding en peuter aan mn been geplakt)
Ik wil gewoon zo graag dat even NIEMAND me aanraakt!! Ik ben overprikkeld en wil gewoon even mijn lijf voor mezelf, heel even maar.
Hij zegt: maar ik raak je nu toch niet aan?
Ik: nee jij niet nee en zou dat ook even niet proberen!
één jaar geleden
Reactie op Changel
Voel me zo moederloos. Ontroostbaar kind.. tevens is ze zo ontzettend moe, ...
Was een leuk avondje gisteren.. zijn nog in 23u naar huisartsenpost gegaan. Vertrouwde het gewoon niet. "Gelukkig" was er niks ernstigs aan de hand. Zelf samen met de kleine op de bank geslapen, zodat partner die 2/3 uur slaap nog kon pakken voor zn werk. 😅
één jaar geleden
Reactie op Charlotte31
Alles gaat prima in het gezin. Lieve 3-jarige die dol is op haar zus en bes ...
Ook hier herkenbaar... Ik had het gevoel een mooi ritme te hebben met de 2-jarige in combinatie met relatie, huishouden en werk..
Nu is de kleine er sinds 3 juni en heb ik het gevoel overal achteraan te lopen... Terwijl de kindjes echt zalig zijn en ik alle tijd van de wereld heb... Ik ben het ritme kwijt...hoop het stilaan terug te vinden. 😊
één jaar geleden
Diezelfde mensen die tijdens de zwangerschap afkwamen met hun ‘wacht maar’ opmerkingen die nu opmerkingen maken als ‘je zal wel uitgeput zijn / het is zwaar zeker hé’ en niet willen gelopen dat alles gewoon goed gaat. Dat de baby goed slaapt en eet, niet veel weent en vrolijk is
één jaar geleden
Dat ik soms wat onzeker wordt van sommige topics, over baby’s met ritmes, voedingen, roze wolk. Mij dan afvraag of ik het dan wel goed doe omdat ik dat niet altijd heb. Maar ondanks dat ook veel tips en advies lees 😊
één jaar geleden
Dat ik soms wat onzeker wordt van sommige topics, over baby’s met ritmes, v ...
Dit heb ik ook wel… slapen in z’n eigen bedje is ook nog steeds lastig (morgen 7 weken) en doet vooral hazenslaapjes. Vraag me soms af of dit ooit goed komt 🙈