2030 Reacties

één jaar geleden

Vandaag duidelijk niet mn dag en duidelijk ook niet van de kleine.... Ik gaf voorheen borstvoeding, maar doordat hij zo onrustig is ben ik begonnen met kolven. Hij is vandaag ontroostbaar waardeer ik steeds het kolven moet afbreken (kolf bh's zaten net in de was, dus moest tijdelijk even onhandig met de hand doen, wel extra besteld) Maar daardoor heb ik nu weer een verstopte melkklier dat erg pijn doet (heb wel vaker) en loop achter de feiten aan met kolven. Liefst geen kv want heb zelf veel productie... zou zonde vinden...maja En dan daarbij dat rond 5 uur eten heb staan waar nog steeds niet aan ben gekomen.. En vandaag weer ongesteld geworden 😭 Deed net even in wipstoeltje maar hij stikte in zn eigen slijm van het schreeuwen, dus moest naar hem rennen en snel eruit halen, zo zielig om te zien. Partner heb niet meer, kindje was niet gepland, 7 jaar relatie voorbij waardoor alleen voor sta.... Kijk nu al op om te gaan werken.... wegens uit elkaar gaan moest ik verhuizen (1,5 uur reizen van werk met OV) en dan in de ochtend naar gastouders fietsen met fietskar wat al eng vind (geen rijbewijs) Sorry voor het lange verhaal... moest even van me afschrijven😔

één jaar geleden

Reactie op Regenboog1234

Dit heb ik ook wel… slapen in z’n eigen bedje is ook nog steeds lastig (mor ...
Het komt altijd wel goed. Ik heb nog nooit een 16 jarige bij zijn ouders in de armen/ op de kamer zien slapen haha. Vertrouw erop dat elk kind zich ontwikkelt op zijn eigen tempo. Blijven 'oefenen' en niet forceren. (Zo werkt het bij mij/ons).

één jaar geleden

Reactie op Liesjt91

Vandaag duidelijk niet mn dag en duidelijk ook niet van de kleine.... Ik g ...
heeft je kindje misschien last van verborgen reflux?

één jaar geleden

Barstende koppijn en een baby die maar blijft huilen en huilen. 😵😖😫

één jaar geleden

Zitten hier midden in een sprong pfff. Ik weet dat het tijdelijk is mar meannn wat ben ik even kapot van het continu wiegen en haar bij me hebben.

één jaar geleden

De eerste keer dat de kleine man 's nachts een blok van 4 uur aan het slapen is en counting! 3x raden wie er al 4 uur naast hem wakker ligt voor geen reden... #whyyy

één jaar geleden

We tobben nu al een paar weken met een ontevreden ventje van 7 weken. Als hij ‘s morgens wakker wordt, gelijk huilend, geven we hem direct een fles met 120cc afgekolfde melk. Ik doe fulltime kolven. Hierna valt hij vaak gelijk weer in slaap (alleen op mijn borst). Meestal voor een uurtje en daarna is hij mega ontevreden. Huilen, jengelen, boos, gebalde vuistjes, maaien met armen/benen, veel slikken, tong uitsteken, snel ademhalen en is hij alleen te sussen met z’n speen. Het lijkt dan alsof hij alweer honger heeft. Spelen in de box of iets lukt hierdoor gewoon nooit omdat hij alleen rustig wordt van z’n speen als hij wakker is. En die spuugt hij natuurlijk elke 5 seconden uit dus zit ik dan ook aan hem vastgeplakt de hele dag (met slapen en bij wakker zijn). Dan is het de tijd uitzitten tot de volgende voeding en dan herhaalt zich hetzelfde riedeltje. Ik heb al geprobeerd hem wakker te houden na zn fles maar dit is haast onmogelijk omdat we hem lang rechtop moeten houden ivm spugen. Ideaal om weer goed in slaap te vallen helaas haha. Hierdoor kunnen we er maar geen goed ritme inkrijgen van; flesje, knuffelen, spelen en weer slapen. Ik ben zo jaloers als ik die verhalen van andere mama’s lees waar dat wel lukt haha. We hebben een vermoeden van (verborgen) reflux. We willen vandaag beginnen met JPBM in de hoop dat hij wat vrolijker / rustiger is als hij wakker is. Hebben jullie nog andere ideeën of tips?

één jaar geleden

Reactie op Taraa-19

We tobben nu al een paar weken met een ontevreden ventje van 7 weken. Als h ...
Bij m’n vorige kindje weet ik nog wel dat ze rond de 6 weken al een flesje van 150 cc afgekolfde melk weglurkte en dan nog aan de borst wilde. Zou je zoontje niet meer willen drinken? Bijv even verschonen en dan nog wat cc geven. Je mag met borstvoeding op verzoek geven. Of zit daar met afgekolfde melk wel een limiet aan? Ik roep ook maar wat hoor 🤗

één jaar geleden

Bij m’n vorige kindje weet ik nog wel dat ze rond de 6 weken al een flesje ...
Bedankt voor je tip! Het CB mailde gister enkel dat je die formule 140ml x kg lichaamsgewicht delen door aantal voedingen het beste aan kon houden. Alleen zou hij dan maar 90cc per keer mogen drinken. Dat gaat hem niet worden haha. Terwijl de arts van het CB zei toen we daar waren dat als hij die 120cc goed verdraagt, dat gewoon prima is. Dus misschien kunnen we proberen hem nog wat meer te geven inderdaad!

één jaar geleden

Reactie op Taraa-19

Ik weet dat bij mijn moeder vroeger te weinig 'voeding' in de borstvoeding zat. Dus ik was ook altijd hongerig, totdat ik kunstvoeding kreeg. Is geen dokteradvies ofzo, alleen wanhopige ouders met een ontevreden baby vroeger haha. (Of idd voeding voor hongerige baby's) mijn 1e zoontje kreeg ook andere voeding ivm honger om de 1,5 uur ipv 3 uur. Dat kon hij echt niet volhouden

één jaar geleden

Reactie op Taraa-19

Wij hadden dit ook met ons meisje. Bleek dat (waarschijnlijk) mijn borstvoeding niet genoeg verzadigde bij haar. Sinds we over zijn op kunstvoeding is het stukken beter. Als ze nog niet genoeg heeft laat ze ook precies hetzelfde gedrag zien als jij beschrijft. Wat ook nog zou kunnen is darmkrampjes, daar worden ze ook erg onrustig van. Sterkte! ❤️

één jaar geleden

Reactie op Taraa-19

Waarom geef je hem niet nog een fles als je denkt dat hij in de ochtend al snel weer honger heeft. Na een nacht drinkt onze zoon ook meer en wil hij ook sneller weer drinken.

één jaar geleden

Reactie op RickyV

Ik weet dat bij mijn moeder vroeger te weinig 'voeding' in de borstvoeding ...
Bedankt voor je reactie! Mag ik vragen welke voeding jullie hebben gebruikt toen?

één jaar geleden

Reactie op Taraa-19

Bedankt voor je reactie! Mag ik vragen welke voeding jullie hebben gebruikt ...
Wij gingen over naar Nutrilon Forte. Maar volgens mij heet deze voeding nu niet meer zo.

één jaar geleden

Reactie op Taraa-19

Bedankt voor je reactie! Mag ik vragen welke voeding jullie hebben gebruikt ...
Als ik je verhaal lees zou ik eerst proberen met borstvoeding meer te geven. Ons zoontje drinkt dus aan de borst en weet ik ook niet hoeveel hij binnen krijgt. Ik weet wel dat ik met gemak 80ml kolf en hij daarna nog aan de borst flink drinkt. En als je over wil stappen naar kunstvoeding zou ik eerst de normale proberen omdat het goed kan zijn dat hij simpelweg gewoon wat meer nodig heeft ipv speciale voeding. Maar dat is mijn mening van een afstand als ik je zo lees. Volg daarin vooral jouw gevoel😊

één jaar geleden

Reactie op Sansal

Als ik je verhaal lees zou ik eerst proberen met borstvoeding meer te geven ...
Dankjewel!! Ga inderdaad eerst proberen of hij gezelliger wordt door meer bv te geven☺️

één jaar geleden

Vandaag echt even een blegh dag. Zit totaal niet lekker in m'n lijf, heb het gevoel dat ik overal achteraan loop en wil gewoon even lekker een potje janken.

één jaar geleden

Waarom slapen we alleen als papa ook thuis is.. ik weet niet wat het is.. kan er hele dag langs blijven staan dan slaapt hij wel wat..

één jaar geleden

Ik kan nog niet eens bij mn baby weglopen of hij begint al te huilen als ik 1 stap heb gezet.. vind t behoorlijk intens en vanaf volgende week meerdere dagen alleen 🥲 ik heb ook een draagzak maar het is al zo warm in huis 😤 een warme plakkerige baby helpt dan ook niet. Het huis is nooit schoon/opgeruimd en heb daar mega last van in mn hoofd, wil gewoon even niets doen/moeten of dat iemand iets van mij wilt/verwacht, blehhhh

één jaar geleden

Vandaag mijn voeten opgemeten omdat mijn schoenen niet lekker zitten (laatste weken zwangerschap alleen sandalen aan gehad). Echt zeker schoenmaat groter nodig dus kan al mijn schoenen weg doen 😭