2030 Reacties

één jaar geleden

Ik doe de nachtflessen door de weeks aangezien mijn vriend dan moet werken. In het weekend verwacht ik dan dan hij het doet omdat ik dan even lekker door kan slapen. Maar meneer was naar een feestje geweest en ik zei Snachts toen de kleine kwam voor de fles, je moet de fles gaan geven. Ik kreeg als antwoord; Schat ik heb een feestje gehad. Ik was te moe om er op in te gaan maar. PARDON. Ik ben verrot en wil gewoon even een nacht doorslapen maar meneer had een feestje.

één jaar geleden

Hoe kan je een kind van bijna 3 opvoeden met een baby van 9 weken in huis? Alleen maar strijd. Dus de hele dag huilen. Oké dan maar toegeven aan tv, geen middagslaapje, koekjes en kleien op de bank 😔

één jaar geleden

Reactie op vdSTromp

Hoe kan je een kind van bijna 3 opvoeden met een baby van 9 weken in huis? ...
Pick ur battles 😘 niet elke strijd is het waard.

één jaar geleden

Reactie op Mom Of Stars

Pick ur battles 😘 niet elke strijd is het waard.
Oh zo herkenbaar, hier een van net 3 (werd 3 jaar 2 dagen na de geboorte van nr 2) en een baby van bijna 8 weken. Is echt aan het uitproberen en veeeel huilen, slaapt nu ook slecht dus is ook nog eens moe. En ik ook (plus net ongesteld) dus kan ook minder hebben denk ik.

één jaar geleden

Reactie op BiancaK

Oh zo herkenbaar, hier een van net 3 (werd 3 jaar 2 dagen na de geboorte va ...
Ja ik ook net weer ongesteld. Kijk ook al de hele dag op tegen het op bed brengen. Moet door mij gedaan worden (alles eigenlijk). En man is super met de baby, maar in slaap krijgen is een ding. Dus terwijl ik peuter probeer te laten slapen is de baby beneden bezig met z’n huiluurtje..

één jaar geleden

Pff hoeveel luiers gebruiken jullie op een dag? De kleine meneer hier poept serieus de hele dag door. Ik verschoon voor de fles omdat het anders een spuugfestijn wordt (als ik hem na de fles verschoon) maar tijdens het drinken kakt hij gewoon lekker zn broek weer vol. Dus na de fles weer verschonen. Nog geen kwartier later 💩💩 vol gas. Weer poep. Niet veel maar toch. Vind het zielig om hem erin te laten liggen. Hij drinkt zn flessen ook super onrustig omdat ie alleen maar bezig is met kakken. Haal ik de fles uit zn mond, zo van ga eerst maar kakken dan is het brullen 😂😂. Pff gelukkig gebruiken we nog goedkoper Kruidvat luiers en nog geen pampers. En daarnaast ook even klagen als we het toch over poep hebben. Ik dacht dat jongens makkelijk te verschonen waren maar jeetje dus niet. Doe mij maar een meid! Stukken simpeler!

één jaar geleden

Kijk net even naar mijn rooster. Begin eind september weer. Hebben ze me de ene week 5 dagen ingepland de andere week 3. Elk weekend dat ik werk heb ik avonddiensten staan. Ik werk 24 uur en neem mijn betaald verlof op elke week 5,5 uur. Diensten zijn van 7-12 of van 7/13 ongeveer in de avond van 17:00-23:00. Vind het niet erg om avonden te werken maar als ik elke weekend 2 avonddiensten moet…. En kom dan dik over mijn uren terwijl ik juist minder wil werken 😭 zal nog is even afwachten maar hier ga ik dus niet mee akkoord

één jaar geleden

Reactie op rosak

Kijk net even naar mijn rooster. Begin eind september weer. Hebben ze me de ...
Herkenbaar! Ook ingeroosterd op de tijden die niemand wil, zonder overleg en inderdaad ook over mijn uren. Ga er ook niet mee akkoord

één jaar geleden

Overdag schreeuwt zoonlief moord en brand in zijn eigen bed. Alleen in de draagzak wordt geslapen. In de nacht slaap hij in dat zelfde bed, met exact dezelfde omgeving en situatie minimaal 5 uur aan 1 stuk terwijl hij pas 6 weken oud is. Ik mag hier eigenlijk niet over klagen, maar de logica ontgaat me 🤷‍♀️

één jaar geleden

Onze kleine man van 10 weken heeft volgens mij keelpijn. Huilt heel schor en is erg hangerig. Van huilen gaat hij nog meer huilen (doet waarschijnlijk pijn). Gisterenmiddag nog bij de huisarts geweest, maar longen klinken gelukkig goed. En hij heeft ook geen koorts. Nu een hangochtend met slapen, drinken en 😴 Herstel maar goed kleine man. Zo zielig als ze niet fit zijn.

één jaar geleden

Reactie op Julia321

Overdag schreeuwt zoonlief moord en brand in zijn eigen bed. Alleen in de d ...
Heeft die van ons ook, maar zelf lig je er overdag niet bij waarschijnlijk

één jaar geleden

Meer mama's die zelf makkelijk overprikkeld zijn. Had dit eigenlijk nooit, ook niet na de geboorte van de 1e maar merk nu van tijd tot tijd dat ik echt even moeite heb met prikkels en kan dan zo huilen. Nu ook zo'n moment: vandaag gestart met zindelijkheidstraining van de oudste en schoonouders waren op bezoek, die zeiden of deden niks geks ofzo. Maar dan praten ze en de oudste roept wat en de baby huilt. Dan is het even te veel (ook mindere nacht gehad dus vermoeidheid zal meespelen). Heb deze momenten misschien 1x per week maar toch herken ik het niet van mezelf

één jaar geleden

Reactie op Julia321

Hahaha hier exact hetzelfdeen morgen 6 weken, duidelijk een sprongetje want normaal echt een prima slaper. Nu helemaal niet/weinig en heel huilerig.

één jaar geleden

Reactie op BiancaK

Meer mama's die zelf makkelijk overprikkeld zijn. Had dit eigenlijk nooit, ...
Jaaaaa ik heb dit heeel snel 🙈 bloedirritant want ik word er niet gezelliger op dan

één jaar geleden

Reactie op Regenboog1234

Jaaaaa ik heb dit heeel snel 🙈 bloedirritant want ik word er niet gezellig ...
Nee ik ook echt niet, nu even rust: oudste slaapt, man even een boodschap doen en de kleine is een beetje aan het spelen in de box (probeert al te draaien en ik hoor constant speeltjes rinkelen).

één jaar geleden

Ik zorg al de hele dag voor de kleine, wat niet altijd makkelijk is met een baby die veel huilt. Dus ik ben heel blij dat mn vriend dan thuis komt en het even over kan nemen. Maar alles gaat met een zucht. Ik kan mij daar zo aan irriteren!

één jaar geleden

Reactie op Julia321

Dit heet huid honger. Juist omdat ze ‘s nachts dan doorslapen willen ze dat overdag inhalen. Hier idem. Dus veel draagzak. Mij hoor je niet klagen. Met onze eerste kregen wij s nachts geen slaap ik vind dit 100% fijner 🥲.

één jaar geleden

Reactie op BiancaK

Herkenbaar… heb wel ergens gelezen dat dat ook echt bij het ontzwangeren hoort.. veel hormoonschommelingen nu ook natuurlijk. Dus moeten we doorheen denk ik 🥲

één jaar geleden

Reactie op BiancaK

Zo ik heb dit ook heel erg. Bij mijn dochter van 2 ook nooit eerder gehad, maar ervaar precies hetzelfde. Gingen 5 dagen met mijn ouders en ons gezin naar Roompot park. Ik was nog moeier bij terugkomst, terwijl veel uit handen werd genomen door hen, dan dat ik erin ging. Helemaal overprikkeld van zoveel mensen, geluiden, baby en dreumes die wat van je wilt. Gewoon veel 😅

één jaar geleden

Dacht even gezellig bij zuslief (die zelf ook een kindje heeft) langs die vlakbij op vakantie is.. geen stoelen, geen mogelijkheden om even rustig te verschonen, geen schaduw.. wat een ellende. Met gierende banden weer naar huis.. Nodig ons dan alsjeblieft niet uit als je weet wat er allemaal bij komt kijken 🙈