Hebben meer dames er last van dat hun baby wil draaien, kruipen en staan tijdens het verschonen? Het wordt hier van kwaad tot erger met de dag. Hij wordt er ook erg gefrustreerd van en het is tegenwoordig echt een strijd om hem om te kleden en te verschonen. Dames die tips hebben?
inderdaad proberen speelgoed aan te bieden wat interessant genoeg is of iets boven het hoofd hangen om naar te kijken. ik heb bijvoorbeeld ook plastic flesjes gevuld met een beetje water of gedroogde linzen
Hier krijgt ze vanalles in haar handen, luierzalf, luier, verschoondoekjes, sokken, speelgoed, knuffels. Steeds wat anders. Werkt het best. En heel snel verschonen, hahah.
Broek doen we dan vervolgens gewoon in de kamer aan bijvoorbeeld. En deels staand. Dan is ze weer even afgeleid.
Hier krijgt ze vanalles in haar handen, luierzalf, luier, verschoondoekjes, ...
Pff ja en dat zelfs werkt al niet meer. Wat gaat er ineens in die koppies om he, zoiets als o hee ik heb ook een eigen mening?😋 Ik zei al tegen mijn vriend vanmiddag en nu merk je dat het opvoeden pas echt begint😅
Hahahahaha héél herkenbaar! Inmiddels doen wij de luier geregeld om terwijl ze op haar buik ligt 😂 en indd vaak speeltjes aanbieden en afleiden.
Maar eerlijk, het is soms een gevecht😅
Heeel irritant, ik geef ook iets ter afleiding en anders is het maar even luisteren maar mama en dan wel of niet gaan huilen... daarna mag je je ding weer doen 🙈
Pff hier bij elke verschoning een worsteling. Echt vreselijk. Afleiden lukt 10 seconden en dan rolt ie alweer naar zijn buik. Zo snel kan ik niet verschonen haha. Tips zijn welkom!!
Hier helpt elke dag een ander (klein) speelgoedje of ander voorwerp (zoals een pollepel) ter afleiding.. maar zeker niet te lang hetzelfde voorwerp want dan is meneer erop uitgekeken 😆
Ik doe tegenwoordig een sok om zijn hand, dat is nu nog interessant genoeg om een minuutje naar te staren 🤣🤣 Verder geen tips want ooit gaat hij dat niet leuk genoeg meer vinden en moet ik weer wat anders verzinnen🥲
Ik doe tegenwoordig een sok om zijn hand, dat is nu nog interessant genoeg ...
Omy haha dit ga ik ook proberen morgen 🤣. Alhoewel mijn gevoel zegt dat het hem niet zo gaat boeien 🤪. Tegenwoordig stop ik iedere dag weer wat nieuws in zijn handen. Van een onderzetter tot een pot sudocreme. Op het moment zijn de pakjes van de billendoekjes ook erg in trek.
Ik geef hem een potje en deksel, in beide handen dus iets, en dat slaat hij tegen elkaar. Beste oplossing tot nu toe maar is alsnog niet DE oplossing hoor. Zelfs de opvang zei vandaag tegen mij dat verschonen onmogelijk is en zij hebben veel ervaring ;)
Hier helpt op het moment liedjes zingen. Vooral klap eens in je handjes, want dan gaat hij klappen en kan hij even niet draaien. Maar hoe lang dit weer gaat werken?