14 Reacties

7 maanden geleden

Haha dit klinkt als mijn eerste. Niet teveel over nadenken hoor, is gewoon normaal, ieder kind is anders. Beter een kind wat van alles wilt en wil ontdekken dan een baby wat de hele tijd braaf stil zit toch? Die van mij was altijd gefrustreerd als iets niet lukte en bleef dan maar doorzetten tot het wel lukte en dan was die frustratie ook weer over tot ie weer iets anders ontdekte wat ie wou leren haha. Hij zit nu op de basisschool en is een heel vrolijk, super nieuwsgierig wel beetje druk mannetje haha. Zn zusje kan ook niet stil zitten maar is wel stuk minder gefrustreerd als iets niet lukt.

7 maanden geleden

Klinkt als een normaal kind 😊 de grote wereld ontdekken heerlijk!

7 maanden geleden

Elk kindje is uniek en doet dingen op zijn eigen manier 😊 mijn oudste is de rust zelve en m'n jongste is een kleine stuiterbal die ook snel gefrustreerd is. Het is allemaal heel normaal en betekent dat je kindje waarschijnlijk een gezellig en druk karaktertje heeft. Dat wordt veel erachteraan rennen, maar nog meer gezelligheid, spelen en lachen 🥰

7 maanden geleden

Hier ook een extreme adhder in de dop (ja wij drukken er al een stempel op) De opvang raadde al aan om een koord te bestellen voor als hij gaat lopen Fysio als geintje; heb je hem al aangemeld voor atletiek Etc etc. BIZAR druk 😂 was dit trouwens in de buik al!!! Zelfs tijdens het eten stuitert hij zowat z’n stoel uit Wel gezellig….. maar ben benieuwd soms wat de toekomst brengt aan peuter en kleutertijd 😂😂😂

7 maanden geleden

hahaha heel herkenbaar, dat hijgen ook 🤣 ik ben zelf ook best wel een druk mens dus ze zal het vast van mij hebben

7 maanden geleden

Hier ook een enorm druk kindje. We zijn momenteel in het ziekenhuis, want hij is ziek en ze doen nog onderzoeken. Gisterenavond had hij nog 41.1° koorts, maar als hij wakker werd moest en zou hij meteen beginnen rondtijgeren. Om een ruggenprik te kunnen geven hebben ze hem eerst verdoofd, omdat hij geen seconde stil ligt. Thuis en in de crèche is het ook zo, constant moet hij alles gezien hebben en overal ontdekken. Normaal is het grappig en leuk maar ook vermoeiend. Nu in het ziekenhuis heb ik het er wat extra lastig mee, omdat hij niks kan doen en heel gefrustreerd ervan wordt, maar vooral omdat verpleegkundigen/dokters vaak denken dat alles wel okee is aangezien hij vrolijk en actief is, terwijl hij echt best ziek is.

7 maanden geleden

Vraagje: zijn jullie drukke kindjes ook moeilijke slapers? Die van ons blijft actief, zelf al is hij doodmoe. Maakt het best wel moeilijk

7 maanden geleden

Reactie op AnnekeDeroost

Vraagje: zijn jullie drukke kindjes ook moeilijke slapers? Die van ons blij ...
Dat was hij wel. Tot we meer vast voedsel gingen geven, hij zelf z’n speen kon pakken en we wat dagen slaaptrainen hebben gedaan. Was even zielig, maar nu gaat het erg goed!

7 maanden geleden

Reactie op AnnekeDeroost

Mijn drukke kindje slaapt juist heel veel, omdat ze zo druk is. Maar dit is denk ik ook weer per baby en karakter verschillend

7 maanden geleden

Hier ook een kleine druktemaker al ik grap vaak dat ze stiekem cola drinkt. 😅😂 Ze is vanaf het begin al heel alert en neemt echt alles in zich op. Ook wel een beetje snel overprikkeld en echt een driftkikkertje soms al. 🙈 TIs echt een lieve schat maar even rustig op schoot zitten zit er niet in. 😅

7 maanden geleden

Reactie op AnnekeDeroost

Aan het begin wel nu slaapt hij zo, eerst nog even paar keer staan in bed daarna valt hij vanzelf in slaap. Maar soms wilt hij ook echt niet slapen hoor dan laat ik hem nog even zn energie kwijt en probeer ik het nog een keer anders is hij niet te genieten😅

7 maanden geleden

Reactie op Np22

Hier ook een kleine druktemaker al ik grap vaak dat ze stiekem cola drinkt. ...
Hahah ja hier ook snel overprikkeld soms doe ik ook een dagje “niets” dan heb ik voor mezelf het gevoel dat hij even tot rust komt. Schoot zitten is hier ook een no go ja met eten 😂

7 maanden geleden

Hier ook een extreme adhder in de dop (ja wij drukken er al een stempel op) ...
Hahah, ja als ik het zo lees kan ik er wel om lachen maar we hebben wel handenbindertjes. Wil graag proberen voor een tweede, maar dan denk ik ook hoe zal het wel niet zijn als die een peuter word😂

7 maanden geleden

Hier een meisje van 9 maanden precies hetzelfde. Gebalde vuistjes als iets niet lukt en wanneer ze het ergens niet mee eens is. Overal aanzitten, achterna kruipen, optrekken etc.