24 Reacties

2 maanden geleden

Exact onze zoon! Soms word ik er echt gek van en droom ik van een baby die lekker chillt en stil kan zitten haha…

2 maanden geleden

Haha geen tips, wel herkenning! Vooral dat in die kinderstoel zitten om te eten 🤣

2 maanden geleden

Heel herkenbaar! En geen tips helaas 🤣 Ons zoontje moet aankomen maar hij is zó druk dat ik me afvraag hoe ik dat ooit voor elkaar moet krijgen. Indd altijd bewegen, niet stil willen zitten en zwaaiende armen all the way 🫠 Op de grond gaat hij alle kanten op en rustig spelen kan hij niet 🤣

2 maanden geleden

heel herkenbaar hoor haha! soms wil ik gewoon even knuffelen maar dat is aan madame niet besteedt 🤣🤭

2 maanden geleden

Reactie op Felimba

Heel herkenbaar! En geen tips helaas 🤣 Ons zoontje moet aankomen maar hij ...
Oh en dan vergeet ik nog die trappelende voetjes altijd en overal. Met aankleden lijken zijn hielen wel drumsticks want die maken hele muzieknummers op de commode 🤣 En in de wipstoel of op schoot al-tijd trappelende benen 🤣

2 maanden geleden

Hier ook een adhder in de dop, hysterisch druk is die. Was die trouwens in de buik al 24/7

2 maanden geleden

idem hier! kan tegenwoordig kruipen en vliegt heen en weer door het huis. hij moet wel echt heel moe zijn wilt hij max 5 minuten stil bij je zitten.

2 maanden geleden

Hier ook precies hetzelfde wij zijn zelf allebei superrustig maar onze dame: pfoeeee. 😂 Ze kan echt geen minuut stilzitten. Voor 2 weken terug kwam ze een keer bij mij knuffelen wel een halfuur ik wist niet wat ik meemaakte en durfde niet te bewegen. Heb er zo van genoten. Vraag me af of trouwens echte knuffelkonten zijn van deze leeftijd? Of dat dat pas later komt? Maar verder hier ook altijd overdag weinig geslapen. S’nachts dan wel weer 12/13 uur maarja je moet ergens je energie vandaan halen. 🤣 Hier ook snelle ontwikkeling.

2 maanden geleden

Hhahaha ok, veel herkenning! Het ik moet er zelfs een beetje om lachen😂 Onze dame was inderdaad in de buik al heel druk. Met 15+1 kon ik haar al voelen ook… Verschonen of omkleden is een ramp. Dan moet ze stil liggen en dat is een no go. Ze krijgt altijd iets te spelen als afleiding. Maar ze rolt vaak alsnog om en dus hebben we de skill gemasterd om haar luier aan te trekken terwijl ze op handen en knieën zit. Kan niet wachten tot we haar op peutergym ofzo kunnen doen zodat ze lekker haar energie kwijt kan 😂

2 maanden geleden

Deels herkenbaar. Hier ook een kindje dat liever niet te lang stilzit en veel aan het wurmen is. Vooral dat stukje rustig uitbuiken versus spugen. Is vaak geen doen hier, dus blijf aan t wassen 🤣.

2 maanden geleden

Fijn om dit te lezen dat ik niet alleen ben, ons meisje is ook ontzettend ondernemend. Wil eigenlijk niet ‘knuffelen’ of rustig op schoot of tegen mij aan. De seconde dat ze wakker is probeert ze alweer op boevenpad door dingen te grijpen of uit mijn armen te klimmen. Soms voelt het wel ‘ondankbaar’ ofzo, super lastig om te zeggen want ze is nog zo klein. Maar je rent de hele dag de longen uit je lijf en als je dan een momentje wil wordt je in je gezicht geslagen of gekrabd 😂. Of al je haar eruit getrokken. Verschonen hier ook de hel. Ze gooit zichzelf eraf, tenzij ze iets in handen krijgt. In combinatie met een sprongetje/ziek/tanden vind ik dit wel heftig want er is echt 0 rust en vreselijk veel gezeur, jammeren en huilen. Pittig!

2 maanden geleden

Heel erg herkenbaar!! Wel ‘fijn’ om te lezen dat andere dit ook hebben, want in mijn omgeven zie ik alleen maar dromerige kindjes van deze leeftijd 😂 Verschonen is een drama inderdaad, hier ook inmiddels master in op de buik verschonen. Vaak leg ik haar even op ons grote bed dan heb ik zelf wat meer ruimte om eromheen te manoeuvreren. Hier op dit moment ook heel veel frustratie omdat ze veel wil maar nog niet kan kruipen. Doet wel 101 pogingen maar is op dit moment nog een soort dolfijn 😂 Ik ben ook kapot na een dag thuis. We gaan volgende week op vakantie en ik ben zó benieuwd naar de vliegreis. Ach, er valt niets aan te doen 😅

2 maanden geleden

Ohja en nog iets haha! Als ik dan wel eens lees dat sommige mensen met hun baby in bed slapen dan denk ik echt hoe dan 😂😂😂 die van mij zou er met 2 seconden uit verdwenen zijn en überhaupt naast mij slapen heeft ze nog nooit gedaan. 🤣

2 maanden geleden

Reactie op Np22

Ohja en nog iets haha! Als ik dan wel eens lees dat sommige mensen met hun ...
Haha dit is ook zó herkenbaar!! Nog nooit naast mij geslapen of in m’n armen in slaap gevallen. Ja, toen ze 3 weken oud was 😂

2 maanden geleden

Reactie op Np22

Ohja en nog iets haha! Als ik dan wel eens lees dat sommige mensen met hun ...
Ohhh jeetje! Ja ze slaapt bij ons wel vaak tussen ons in omdat ze dan (als ze écht heel moe is) juist rust kan pakken. In haar eigen bedje gaat ze rellen en zich optrekken aan de randen😂 Die momenten beschouwen wij dus maar even als knuffel momentjes 😂🩷

één maand geleden

Echt serieus ik denk wel eens dat mijn baby stiekem cola drinkt ofzo 😅😂 als ik haar ook zie naast baby’s van dezelfde leeftijd is ze zooo wild 🙈

één maand geleden

Reactie op Np22

Echt serieus ik denk wel eens dat mijn baby stiekem cola drinkt ofzo 😅😂 a ...
Hier ook en zelfs de opvang geeft het aan😂😂😄

één maand geleden

Reactie op Np22

Echt serieus ik denk wel eens dat mijn baby stiekem cola drinkt ofzo 😅😂 a ...
Hahahaha! Bizar hè! Stelletje stuiterballen.

één maand geleden

Even om dit topic nieuw leven in de blazen. Ons zoontje van 9,5 maand is ook altijd ontzettend druk. 5 minuten rustig zitten op een dag is veel en raakt bij alles super snel afgeleid. Kan uren lang heen en weer kruipen met roepen, gillen ed erbij en zo gauw hij wakker wordt staat hij ook gelijk aan. Is wel de hele dag ontzettend vrolijk. Ontwikkeld zich ontzettend snel en groeit als de malle. Zelfs een maand bijna 1cm per week. Snachts en overdag met de dutjes wat het ook altijd drama. Wilde niet slapen, onrustig slapen en meerdere keren wakker per nacht. Tot er een slaapcoach op instagram iets plaatste over magnesium tegen groeipijn. Ik dacht ja, zo hard groeien steeds moet je toch last van hebben lijkt mij. Toen ik verder ging lezen zag ik dus dat magnesium ook gebruikt wordt voor hele actieve kinderen haha. Om een lang verhaal kort te maken. Wij gebruiken nu al 2 maanden magnesium. 2x per week gaat hij er mee in bad. Soms nog een onrustige nacht maar ik mag echt in mijn handjes klappen. Slaapt nu makkelijk 2 dutjes op een dag, 1 van 1uur en 1 van 1,5-2u. Gaat slapen rond 19u/19.30u, komt nog voor 1 nachtvoeding ipv 10x wakker per nacht en slaapt tot 7u/7.30u, vandaag zelfs 8.15u Oké hij valt nog niet zelfstandig in slaap en daar steken we nog wat tijd in maar voor nu, vergeleken met 2 maanden geleden. Wij zijn een stuk uitgeruster. Want ik moet wel eerlijk zeggen. Sinds hij zo goed slaapt, is hij wel uitgeruster en dus ook nog een beetje drukker 😅😂

één maand geleden

Reactie op KimJ1993

Even om dit topic nieuw leven in de blazen. Ons zoontje van 9,5 maand is oo ...
Bij mij is het zonder magnesium op die leeftijd ook stukken beter gegaan! Gelukkig maar en toch ben ik benieuwd wat je precies gebruikt? Gezien mijn zoontje ook nooit rust in z'n kont heeft wil ik het wel een keer proberen! 😁