33 Reacties

3 maanden geleden

Ons zoontje van 14 maanden krijgt dit: 7.30 200 ml melk met pap 11.30/12.00 2 boterhammen en bakje vers fruit ongeveer 150 gram 15.00 fruit en of koekje/rijstenwafel 17.30 bordje met eten wat wij ook eten en nog een bakje kwark/yoghurt 19.00 200 ml melk Tussendoor water

3 maanden geleden

9 u : 2 of 3 volkoren cracottes met boter en beleg( zuivelspread, smeerkaas, jam) + een stuk fruit en water( hij krijgt crackers omdat hij brood echt niet lekker vind en steeds weigerde) ons zoontje zit ook aan de onderste curve van de groeilijn dus ik ben al blij als hij eet ! 11.15/11.30: Vroege lunch want 1 slaapje. Hij krijgt dan 250 ml halfvolle melk met olvarit pap 12 maanden+ water Daarna slapen. 14.30, knijpfruit, koekje, maisstengel oid. 17.15, Potje warm eten 250 gram en eet nog wat van ons mee als wij eten( bv wat aardappeltjes, boontjes oid) 18.00: Schaaltje griekse yoghurt en soms een danoontje Verder over de gehele dag alleen water.

3 maanden geleden

13,5 maand 06.15 - 180 ml + 5melk en 1 boterham 9.30 - 2 stuks fruit 12.00 - 2 boterhammen 15.00 - tussendoortje 17.00 - avondeten, met de pot mee eten, zo veel hij wilt 19.00 - 180 ml + 5 melk Drinkt dan nog minimaal 300 ml water

3 maanden geleden

Wat vervelend om te horen! Snap dat je eerst liever zelf er alles aan doet hoor! Al vind ik dat hij zeker niet te weinig eet! 07.00 flesje 90cc+3 07.00 1 boterham met hummus of pindakaas 09.00-10.00 slapen 10.15 stuk fruit 11.30-12.00 2 boterhammen met beleg en soms nog eitje erbij (roerei of gekookt) 13.00-15.00 slapen 15.00 schaaltje Griekse yoghurt 17.00/17.30 avondeten van ongeveer 75-100 gram groenten, 50-75 gram aardappels/rijst/pasta en vis/vlees of vega Tussendoor en bij het eten water en soms nog tussendoor een cracotte of maiswafeltjes. Wij vonden juist dat Noud iets te veel at, dus houden nu bovenstaande zo veel mogelijk aan.. op vakantie was het de hele dag door eten en ook steeds van iedereen hapjes etc dus ik vond hem echt iets te chubby worden haha. Al mag dat zeker als baby, maar beeeeetje meer schema aanhouden is denk ik niet verkeerd.

3 maanden geleden

Onze dochter is morgen 14 maanden en zit vooralsnog heel mooi op de curve. En ze eet eigenlijk ongeveer hetzelfde! We beginnen 's morgens met Olvarit pap (obv 165ml melk). Erna fruit (minder dan 200g trouwens, vaak een banaan of mango). Lunch is 1,5 - 2 boterhammen met margarine en vega smeerpate of pindakaas. Tussendoor nog iets van maischips, rijstwafel of broodkorst als ze die nog niet op heeft gegeten tijdens lunch). Tussendoor ook nog wat half half melk water want ik krijg die 200-400ml water er anders niet in. 's avonds warm potje of zelfgemaakt 250g maaltijd. Klein flesje (120ml) voor t slapen gaan.

3 maanden geleden

Wij zijn sinds kort naar 1 slaapje over, maar dit is haar schema (14 maanden, 75cm en 9.5 kg) 08.00 3 eetlepels volle Griekse yoghurt met chiazaad, hennepzaad en havermout + halve banaan met pindakaas 09.30 1 kiwi + blauwe bessen en soms nog wat rozijntjes 11.30 2 boterhammen met beleg + wat komkommer 12.00-14.30 slaap 15.00 knijpfruitje (ze drinkt weinig dus deze houden we erin voor vocht) + vers fruit 18.00 avond eten en dat wisselt echt heel erg. Gemiddeld zo’n 180-200 gram + vers fruit 19.00 180+6 opvolgmelk (hier geniet ze nog zo van dat we deze nog even gehouden hebben…)

3 maanden geleden

Het scheelt niet veel met mijn zoontje, 11 kilo en rond 80 a 85 cm. Alleen, ik mis wel eiwitten en vetten. Smeer je wel eens Roomboter of avocado op zijn broodje? Of groente pannenkoekjes maken? Of een pompoensoep, of hartige muffins? Dat is ook gevarieerd en leert je kindje Iers meer van. En gaat er misschien ook meer van eten. Dan laat je de regie bij hem, ipv dat hij alleen zn mond open hoeft te doen (denk aan rapley/kleintjes)

3 maanden geleden

Reactie op Moesje3

Het scheelt niet veel met mijn zoontje, 11 kilo en rond 80 a 85 cm. Alleen, ...
Ja we hebben altijd roomboter op zijn broodje onder zijn beleg 😄 Eiwitten en vetten zitten vooral in zijn groentepotjes (gooi er altijd nog een flinke scheut olijfolie doorheen) en doen ook wel eens een zuivelspread op zijn broodje bijvoorbeeld 😊 Hij eet overigens zelf zijn broodje netjes met de hand en pap/potjes kan hij (bijna) zelf met een lepeltje eten, dus de regie ligt zeker bij hem hoor! Zelfde met een fruitreep/koekje etc. Tijdens het avondeten geven we hem ook nog stukjes broccoli bijvoorbeeld waar hij lekker van kan smikkelen of een stukje aardappel, dan heeft hij ook wat te doen als wij eten haha 🤣

3 maanden geleden

Qua schema, ongeveer 0700 200 ml melk met 1 stuk weetabix en 2-3 scheppen pap 0830 1 banaan (met 1 grote lepel yoghurt soms) 1200 2 geroosterde boterhammen met boter en bijvoorbeeld humus of 2 broodjes met humus 1500-1530 elke dag een fruitzakje na z’n slaapje 1700-1730 1 pot 15m + en erna nog happen met ons mee 1800 een schaaltje yoghurt met 1 schep pap Hele dag door water Elke dag wel 1 cracottes Elke dag wel 1-3 koekjes extra Eet soms nog hapjes van mij mee, als ik bijvoorbeeld een tosti eet

3 maanden geleden

Hoi! Mijn zoontje van 14 maanden krijgt het volgende: 07.00/07.30 fles voeding 150ml 08.30 beschuitje/cracker 10.00 fruit + water 12.00/12.30 2x boterham met halve glas melk 15.00 fruit/rijstewafel + water 17.30 eet mee met de pot + water en daarna klein bakje magere yoghurt of vla 19.00/19.30 fles voeding 150ml

3 maanden geleden

Ik heb het idee dat jullie kindje veel eet en het daar niet aan zal liggen... Mn dochter van 13,5 maand eet en drinkt: 7.30 uur 100ml halfvolle melk en 1 volkorenbolletje 9.30 uur 100 gram fruit, soms ook een cracotte 12.00 uur 100 ml halfvolle melk en 1 volkoren boterham, eet ze vaak niet helemaal op 15.00 uur koekje of maischip oid 18.00 uur 160 gram potje (ze eet van de 200 gram niet alles op) of eet met ons mee, dan vaak minder veel + klein toetje 19.00 uur 50 ml halfvolle melk Mn dochter is best flink, 80 cm en ruim 10 kilo..

3 maanden geleden

7.30 200 ml halfvolle melk met pap 10.15 2 stuks fruit 12.00 1 boterham 15.00 eitje of wat losse groenten met nog een cracotte 17.30 eet met de pot mee, gok zo'n 200 gram groenten/rijst/pasta/vlees/vis 18.45 200 ml warme halfvolle melk Tussendoor nog iets van 500 ml water. Is rond de 85 cm en 12 kilo, 14 maanden. Rent hier de hele tent door!

3 maanden geleden

Volgens mij eet hij keurig! En laat je niet te gek maken. + Volle Griekse yoghurt + Bono of roomboter + In opvolgmelk zitten meer calorieën dan in gewone melk.

3 maanden geleden

mijn zoontje van 13 maanden krijgt ongeveer: 8.00 200ml melk met brinta of kwark 10.00 2 stuks fruit 11.30 boterham, vaak maar een halve soms nog een halve of hele luchtige cracker. hierna met een 210ml fles naar bed met 3schepjes opvolgmelk 14.30 biscuit, fruit, rijstwafel, o.i.d. 16.00 nog zo'n flesje 210 water en ong. 4 schepjes of hij krijgt rond half 5 nog een biscuitje o.i.d. 17.30 eet met de pot mee denk wel zo'n 200gram eten en soms een toetje 19.00 210 fles met 7 schepjes. tussendoor alleen maar water en hij is ongeveer 85cm en 13 kilo met 13 maanden

3 maanden geleden

Hier houden we dit ritme aan: Ontbijt halfvolle melk + 1,5/2 sneetjes brood Tussendoor fruit Lunch 1,5/2 broodjes. Soms gebakken eitje en in het weekend nog wel eens broodjes van de bakker als alternatief Tussendoor: snackje. Elke keer gevarieerd. Koekje, fruit, maisvingers, soepstengel, cracker Avondeten: met de pot mee of potje 15mnd+ als ik late dienst heb en oma past op Voor het slapen: 180cc nutrilon met 3 scheppen (voor de smaak, want hij krijgt genoeg voeding binnen op een dag) Daarnaast drinkt hij 2x een rietjesbeker slimpie leeg op een dag

3 maanden geleden

Ik werk zelf op een kdv met kindjes van 0/2 jaar, wat je misschien zou kunnen proberen voor extra calorieën is een warme lunch aanbieden. Bv: 7:15 1,5-2 broodjes met half volle melk of opvolgmelk 10:15 potje fruit, met pap er doorheen 12:00 groente potje 12 of 15mnd 15:00 snack zoals je al deed. 17:00 groente potje 12 of 15 mnd of met de pot mee(je zou een klontje roomboter toe kunnen voegen) 18:10 fles voor het slapen Hoop dat je er wat aan hebt😘

3 maanden geleden

Dochter 13 maanden, standaardmenu: Ontbijt: Borstvoeding, half uurtje later 1 boterham Tussendoor fruit en soms nog een keer bv na het ochtendslaapje Lunch 1-2 boterhammen Tussendoor groente / fruit / yoghurt Bv na middagslaapje Avondeten: Wat de pot schaft, de ene keer eet ze als een bootwerker en de andere keer is ze na 3 happen klaar. Vaak krijgt ze nog wat yoghurt toe (ze heeft kma en in de schapenmelk yoghurt zit zo’n 50% minder eiwitten) Bv voor het slapengaan en dan komt ze ‘s nachts nog 1-3 keer voor bv Water drinkt ze de hele dag door (en ‘s nachts heeft ze een beker bij haar bed) en soms drinkt ze lauwe thee.

3 maanden geleden

Zoontje hier. Geloof van de zelfde datum zelfs. 75.7cm vorige week en 9.680 gram (beiden op de -1lijn al vanaf geboorte dus goed op zn eigen curve) Sochtends 1 a 2 boterhammen, laat vaak de korsten liggen met smeer boter en als beleg 1 van de volgende: vegapate, eru kids smeerkaas, pindakaas, mango/pompoen spread, zuivelspread, of dadelstroop Met n bekertje halfvolle melk. Drinkt niet heel veel/goed met t warme weer erbij diksap in een rietjesbeker. Tussendoor fruit meestal 1.5 stuks 1 banaan en halve peer ofzo in stukjes . Lunch 2 boterhammen same als ontbijt. Tussendoor yoghurt of knijpfruit of volkoren bisquit of cracker met beleg of maisvingers/soepstengels. Net waar ie zin in heeft of wat handig is. Avond eten meestal wel zo rond de 250gr totaal. Gewoon wat wij eten maar dan wat minder zout. Daarna yoghurt als toetje Vanaf zn eerste verjaardag eigenlijk geen fles meer. Heb de poeder opgemaakt half half bij zn ochtend melk. Succes! Hopelijk helpt t ! ♡ Overdag drinkt hij zon 2 a 3 bekers van 200ml diksap. Water blijven kleine slokjes dus ik heb me neergelegd bij diksap. Vind vocht belangrijk.

3 maanden geleden

Succes ermee! Maar ik denk dat ik zou starten met de pap vervangen voor brood met melk, het fruitpotje voor een echt stuk fruit. En het groentje potje in de avond lekker mee laten eten en een bakje yoghurt na.

3 maanden geleden

Hello ts, ben je al in het zh geweest vanwege het gewicht? Hoe is het nu? 🥰