19 Reacties

7 maanden geleden

Zoo herkenbaar! Bij mij ligt ze ook nog steeds bij me.. Inmiddels 10 maanden al...

7 maanden geleden

ik kan je niet helpen met tips want mijn eerste heb ik ook vanaf dag 1 bij me laten slapen en is nu 4jaar 😅 en wilt ook echt niet naar zijn eigen kamer dus ik heb een groter bed gekocht toen nr 2 kwam en nu liggen ze gezellig alle 2 naast me succes en gefeliciteerd met je zwangerschap 🥰

7 maanden geleden

Reactie op Coconutjes

Zoo herkenbaar! Bij mij ligt ze ook nog steeds bij me.. Inmiddels 10 maande ...
Heb je het wel geprobeerd. Ik heb het zojuist geprobeerd, 2u lang hoorde ik niks. Maar ze beweegt zoveel dat ze dr speen weg gooit, en dan wakker wordt. Zo vermoeiend..

7 maanden geleden

Reactie op kim1988

ik kan je niet helpen met tips want mijn eerste heb ik ook vanaf dag 1 bij ...
Hahahahaha moet hier wel om lachen. Oh je bent trouwens niet de enige, mijn neefje is 12… en die slaapt nog steeds naast z’n ma. Vindt hij gewoon fijner. Ik vind het alleen heel sneu voor mijn partner als hij dan ochtend aankomt, dan wacht hij tot we wakker worden.. omdat hij ons niet wilt storen. Soms zie ik m op de bank liggen, helemaal uitgeput. Voel me dan zo schuldig.

7 maanden geleden

Reactie op YMSB

Hahahahaha moet hier wel om lachen. Oh je bent trouwens niet de enige, mijn ...
ja snap ik wel, ik ben alleenstaande moerder dus is inderdaad wel anders ik denk dat het gewoon proberen is en mischien in jullie bed in slaap laten vallen en als jij naar bed gaat over leggen? ik hoop dat het werkt 🤞🏻

7 maanden geleden

Reactie op kim1988

ja snap ik wel, ik ben alleenstaande moerder dus is inderdaad wel anders ...
Ja, ook dat werkt niet. Heb haar bijvoorbeeld vandaag in de kinderwagen gezet en zo in slaap laten vallen. Vervolgens toch geprobeerd in haar eigen bed, is het 2 uurtjes gelukt. Maar zodra de speen eruit vliegt, zet ik m weer terug.. kijkt ze me al boos aan van heh, ik hoor hier niet😂

7 maanden geleden

Hier in België (en richtlijnen van het who) is het tot 1j bij jou op de kamer. Bij mij ook al tien maanden bij ons op de kamer. En net hetzelfde we zijn echt aan elkaar gehecht 😍😍 ik mis hem als hij in zijn bedje naast ons ligt (al doe ik het wel uit veiligheid vooral omdat mijn man veel beweegt 😂). Ik heb wel gehoord om over te stappen naar eigen kamer eerst beginnen met eigen bedje bij jullie te zetten, dan bedje verhuizen (wel heel gesleur) en de middagdutjes op de eigen kamer en zo verder opbouwen, dat ze het niet als iets volledig nieuws zien. Verder ook samen spelen dagelijks op der kamer ter voorbereiding. Succes!

7 maanden geleden

Misschien toch even slaaptrainen?

7 maanden geleden

Oefenen met speen zelf indoen White noise Knuffeltje Eerste weekje ernaast op matras op de grond Dan slaap trainen (hier 4 dagen gedaan) Dat was hier nodig…..

7 maanden geleden

Hier 9 maanden in de co sleeper en de overgang naar eigen kamer ging voor hem heel soepel, het kan ook gewoon goed gaan niet te veel zorgen maken

7 maanden geleden

Reactie op YMSB

Heb je het wel geprobeerd. Ik heb het zojuist geprobeerd, 2u lang hoorde ik ...
Ja wij hebben het al meerdere keren geprobeerd. Maar zodra ze her bedje voelt is ze wakker. (Bij slapend wegleggen). Bij half slapend/wakker wegleggen word ze erg verdrietig en raakt ze helemaal overstuur. Speen houdt ze gelukkig wel goed in of ze trekt het er zelf weer uit. Maar dan doet ze het vaak wel weer zelf in haar mond.

7 maanden geleden

Reactie op Coconutjes

Ja wij hebben het al meerdere keren geprobeerd. Maar zodra ze her bedje voe ...
Hoelaat krijgt ze nog een flesje? Want hier leg ik hem weg met zijn fles zo rond half 8/8 uur en dan valt hij daarmee in slaap. Mocht het voorkomen dat hij toch nog even wakker word kan ik hem troosten en weer in slaap krijgen door naast hem te zitten en zijn hoofdje of buikje te wrijven. En dan slaapt hij tot de volgende ochtend

7 maanden geleden

Hier ook tot 10 maanden bij ons in bed geslapen of in de co sleeper die we van een ledikant hebben gemaakt. Nu sinds 3 nachten heb ik van hetzelfde ledikant een floorbed gemaakt net zoals de foto. En nog een klein matrasje ernaast waardoor ik ook nog even naast haar kan liggen. Het gaat redelijk. Nog wel een aantal keer heen en weer lopen om te troosten of een Voeding 's nachts. Maar ik hoop dat dat vanzelf beter gaat. Soms denk ik wel laat haar maar bij ons liggen want dan slaapt ze echt veel langer/beter. Maar ik vind het niet veilig meer omdat als ze wakker is ze zo van ons bed af kan kruipen. Vandaar dat we nu de switch aan het maken zijn

7 maanden geleden

Ik mis in je verhaal wat context. Waarom denk je dat ze teveel gehecht is en kan ze bijvoorbeeld wel zelfstandig in slaap vallen? En slaapt ze bij jou in bed of enkel bij jou op de kamer? Dit maakt wel verschil natuurlijk.. Heel toevallig is mijn kleine gisteren naar zn kamertje gegaan na 10 maanden bij mij op de kamer (wel in z'n eigen ledikantje) en dat ging perfect. Totaal geen problemen en slaapt net zo goed als bij mij op de kamer!

7 maanden geleden

Reactie op BAMPatricia

Hoelaat krijgt ze nog een flesje? Want hier leg ik hem weg met zijn fles z ...
Ze krijgt nog steeds borstvoeding op verzoek.

7 maanden geleden

Reactie op Coconutjes

Ze krijgt nog steeds borstvoeding op verzoek.
Ahh ja ik snap het, super goed! Maar dan is die tip overbodig idd

7 maanden geleden

Reactie op Mariska19

Hier ook tot 10 maanden bij ons in bed geslapen of in de co sleeper die we ...
Dit is zo slim gedaan! Was dit ledikantje een junior bed ? Of heb je echt zelf lopen zagen? Want dan begin ik morgen met mijn zaagmes🤣

7 maanden geleden

Wij hebben altijd als standaard dat je het bedtijdritueel in de eigen kamer doet en dus dan in eigen bed slapend wegleggen. Overdag en ‘s avonds. Heb het idee omdat dat de standaard is, ze er ook aan gewend is geraakt. Was bij de eerste ook zo. Ze heeft totdat ze 9 maanden was geen een nacht volledig in haar eigen bed geslapen. Onze grens was altijd middernacht en werd op gegeven moment 11u voordat we haar dan bij ons namen. Maar dan waren we dus wel altijd in haar eigen kamer en bed begonnen. Na 9 maanden ging het opeens wel goed en steeds vaker. Tuurlijk is het niet meteen perfect en zodra ze ziek is of een sprong heeft dan ligt ze weer bij ons. Maar we weten dat ze het kan en dat stelt ons wel gerust. We hebben wel na het dieptepunt met 5 maanden een white noise apparaatje, wollen matras topper en flanellen matrashoezen gekocht zodat het matrasje zo aangenaam mogelijk is 😅😅 heb het idee dat het allemaal wel geholpen heeft. Vanavond voor het eerst weer eens zonder wollen topper. Ben benieuwd 🤞

7 maanden geleden

Reactie op YMSB

Dit is zo slim gedaan! Was dit ledikantje een junior bed ? Of heb je echt z ...
Nee gewoon een ledikant van ikea die nu eigenlijk op z'n kop staat 😅 alleen een zijkant eraf en de lattenbodem die erbij zit ligt gewoon op de grond. Op deze manier kun je hem ook nog weer gewoon in elkaar zetten mocht het ooit nodig zijn.