46 Reacties

7 maanden geleden

Niet het antwoord dat je wil denk ik, maar ik heb een hekel aan welke laten huilen methode dan ook, een baby huilt omdat dat de manier van communiceren is, ik raad het op basis van mijn eigen ervaring af! Ik was altijd al tegen... tot ik mij in alle wanhoop heb laten overhalen (bij mijn oudste) gevolg mijn kind durfde helemaal niet meer naar bed, en ik ging er ook aan onderdoor.. dus nee voor mij geen laten huilen! Als ze 18 zijn doen ze dit niet meer denk ik dan maar.. en bij mijn dochtertje is het ook gewoon goedgekomen. Feit dat het jou verscheurd en je duidelijk twijfels hebt zegt al genoeg

7 maanden geleden

Lieve mama wij hebben dit 3 weken geleden opgestart; huilen. Een blije baby die nooit een traan liet, makkelijk sliep, maar dit niet zelf kon. ‘s nachts vaak wakker is etc. Het was even verdrietig, maar nu kunnen we hem neerleggen, weglopen en hoeven we vaak maar 1 keer terug na 7 min of geen 1 keer en hij slaapt. Opeens overdag 2 uur durende slaapjes ipv max 30-40. Wij hielden aan; Neerleggen ná knuffelen en slaapritueel Na 7 min erheen (eerder als hij overstuur is) Dan 10 min Dan 13 Etc.. Nu is die vaak al na 5 min zelf in slaap of na 1 keer erheen gaan.

7 maanden geleden

Hij is trouwens uitgeruster dan ooit en lijkt z’n bed echt leuk te vinden want ligt nu vaak ‘s morgens 30 minuten lang te gieren met z’n knuffels voor ik er überhaupt heen ga om hem uit bed mee te nemen!

7 maanden geleden

Wat mij hielp was z’n huilen herkennen als zeuren en niet als verdriet + goed naar de camera kijken om te zien aan zijn gezichtje of het echt zielig verdriet was of frustratie en moeite met het zelf moeten doen/leren. Hij kust sinds deze week m’n hoofd onder(9 maanden), pakt je hand vast (dit doet die al maanden) tijdens knuffelen , kroelt, lacht de dag door en eet en drinkt goed. Kan al sinds minimale leeftijd goed zelfstandig spelen en is enorm Actief en alert. Leek perfect, Maar dat slapen….. brak mij ook op want tot 2 weken terug waren ALLE dutjes; op mij, in de kinderwagen of in de auto (of op papa als die thuis was). Ik moest dus 24/7 aanstaan, werd ik ook geen leukere mama van. En partner ook niet. Op ons sliep hij gerust uren… in z’n bedje, na hulp met slapen, echt max 1 cyclus… zo zwaar!!!! Het is een gelukkig mannetje en het zelfstandig slapen helpt hem alleen maar want op de opvang kan hij dit nu ook beter in plaats van daar maximaal 2 x 10-20 min slapen en extreem oververmoeid zijn als ik hem oppikte. Heb er absoluut geen spijt van, maar het heeft me wel even verdriet gedaan.

7 maanden geleden

Hi! Ik heb deze methode ook geprobeerd maar indd 1 a 2 uur huilen/krijsen. Mijn zoontje was zelfs wat schoor de volgende dag. Ik ben er mee gestopt maar hij ligt daarom nog steeds bij ons in bed in de nacht. Geen tips, maar na 4 dagen wordt het minder zeggen ze..

7 maanden geleden

Wat mij hielp was z’n huilen herkennen als zeuren en niet als verdriet + go ...
Wat fijn dit bericht! Mijn zoontje is overdag ook heel vrolijk, alert, gezellig en eet goed. Zoontje slaapt ook alleen in de kinderwagen of auto overdag. Dat maakt dat ik nu ook deze manier wil proberen. Wat deed je als het huilen wel minder werd, maar het wel 'tijd was' om te gaan kijken/troosten? Vanmiddag een uur gehuild, maar daarna wel 2 uur in bedje geslapen. Nog nooit eerder gebeurd. Ik snap alleen niet waar hij de kracht vandaan haalt om zo lang te blijven huilen. T is echt intens.

7 maanden geleden

Reactie op il92

Hi! Ik heb deze methode ook geprobeerd maar indd 1 a 2 uur huilen/krijsen. ...
Mijn zoontje huilt nu ook schor inderdaad. Echt sneu 😩 maar ik merk dat het constant aan moeten staan mij echt op aan het breken is. Wil dus wel doorzetten.

7 maanden geleden

Reactie op FloorM

Mijn zoontje huilt nu ook schor inderdaad. Echt sneu 😩 maar ik merk dat he ...
Snap ik! Misschien oortjes indoen met vrolijke muziek op, en afwisselen met je partner. Ben benieuwd of het werkt!

7 maanden geleden

Reactie op FloorM

Wat fijn dit bericht! Mijn zoontje is overdag ook heel vrolijk, alert, gez ...
Tegen mij zeide ze toen, zodra het huilen over gaat in jammeren of even stop dan zet je de timer weer opnieuw als het huilen weer begint.

7 maanden geleden

Reactie op FloorM

Wat fijn dit bericht! Mijn zoontje is overdag ook heel vrolijk, alert, gez ...
Kinderarts (mama van 4) gaf bij mij aan; huilen is prikkelverwerking, huilen is blijdschap, huilen is angst, huilen is ontwennen enz. Zijn ze schoon, hebben ze een leuke dag gehad, is hun kamer niet te warm of te koud icm kleding, hebben ze geen trek, genoeg geknuffeld, is er een slaaproutine gedaan enz enz dan doe je niks verkeerd maar laat een baby niet te lang huilen in zijn eentje als die écht overstuur is. Dit kan alles tegenwerken. Zeuren, zeurend huilen, enz hoort bij slaaptrainen. Overstuur raken = oppakken en kroelen. Als het huilen minder werd gingen we er niet heen! Vanavond is die toevallig na beetje zeuren na 4-5 minuten zelf gaan slapen. Sinds die op z’n buik ook slaapt is het al Helemaal 100000 x makkelijker allemaal ondanks dat ik de eerste dagen 10 x z’n ademhaling ging luisteren en z’n neusje wilde zien 😂😂 Hij kan ook opeens zelf z’n speen indoen en knuffelt opeens met zn knuffeldoekje.., ik denk echt dat dat alles hem enorm helpt met slapen

7 maanden geleden

Oja en alle regeltjes vervallen bij ziekte of pijn. Dan mag die lekker bij me liggen ❤️

7 maanden geleden

Reactie op il92

Snap ik! Misschien oortjes indoen met vrolijke muziek op, en afwisselen met ...
Ja aflossen doen we inderdaad al gelukkig! Maar als adhd-er kan ik het geluid nog minder goed hendelen haha koptelefoon ligt klaar voor nood :p

7 maanden geleden

Kinderarts (mama van 4) gaf bij mij aan; huilen is prikkelverwerking, huile ...
Dank voor je tips! Temperatuur vind ik nu wel lastig moet ik zeggen aangezien hij het heel warm heeft door het huilen. 's nachts voelt hij niet zo warm meer. Hier slaapt ie ook op z'n buik, maar nu even niet haha. Raakt z'n bedje en gelijk stokstijf op z'n rug. Hopen dat het morgen wat makkelijker gaat

7 maanden geleden

Hier was het dar hij ineens heel vaak wilde drinken. Soms al na 20 minuten. Had dus niets meer met huilen te maken. Ikzelf vind alleen laten huilen in bed zonder daar reactie op te geven niet bij mij passen en deed t daarom niet. Wat wij deden om te doorbreken was pick up, put down. We haalden hem bij verdriet / overstuur uit bed tot hij rustig was en legde hem dan weer terug. Meestal werd hij dan meteen weer heel verdrietig. Daarna zaten we naast hem en hielden z'n hand vast of legden onze hand op z'n rug. Hij was dan meestal nog wel verdrietig. Als hij na een poos rustiger werd, gingen we de kamer uit. Zodra hij weer overstuur werd, wachten we een minuutje of twee en herhaalde glhet dan weer. Een liefdevolle manier, maar duurt mogelijk wel iets langer. Maar ik ben tegen het maar laten huilen. Wij waren de eerste nacht soms wel 2 uut bezig met hem weer te laten slapen. Het resultaat was dat hij na 2 nachten ineens gewoon 12 uur lang zonder voeding doorliep. Het is altijd zoeken in zo'n situatie en ieder kindje is ook anders en heeft andere behoeften. Al denk ik wel dat ieder kindje de geborgenheid en hulp van z'n papa en mama op zo'n moment nodig heeft. Wij hebben dit denk ik 3 maanden geleden toegepast en na die twee dagen heeft hij, Op een kleine week na, nachten doorgeslapen. Voor die tijd nog nooit en meerdere voedingen nodig gehad. Maar ik moet zeggen dat hij al wel toen zelf in slaap kon vallen. Sterkte en doe wat goed voelt en bij je past 😘

7 maanden geleden

Realiseer je goed dat je kindje nu ongeveer net zo lang uit je buik is als dat hij in je buik heeft gezeten. Je baby heeft je nog keihard nodig rondom slaaptijd en ik denk niet dat je dit oplost met laten huilen. Je leert je kindje op deze manier dat je er niet voor hem bent als hij je nodig heeft. 1,5 uur huilen is echt heel lang. Ik wil je absoluut geen slecht gevoel aanpraten maar ik vraag me wel in hemelsnaam af waarom jouw zoontje per se zelfstandig in slaap moet kunnen vallen op deze leeftijd...

7 maanden geleden

Hi, mijn ervaring is, is als ze huilen, dat er ook echt iets is. Uiteraard snap ik dat je helemaal op bent! Kan een beetje extra melk nog helpen? Ik had ooit ergens gelezen dat slaaptraining zeker werkt, maar dat je kindjes inderdaad eigenlijk gewoon aan het leren bent dat als je roept, dat er toch niemand reageert, en dat ze dan uiteindelijk maar stoppen met huilen/roepen en dus communiceren. De onderliggende stress (honger, angst, kou, warm, etc) blijft gewoon. Ze geven het dan gewoon niet meer aan. 1,5 uur huilen vind ik ook erg lang. Ik zou alle adviezen, normen en regeltjes los laten en je gevoel volgen. Bij mn eigen dochter merk ik dat een ontwikkelingsprong ook voor onrustige slaap zorgt. Maar dat gaat vanzelf na een paar weken weer over. Sterkte daar hoor!

7 maanden geleden

Reactie op Mollie2021

Hi, mijn ervaring is, is als ze huilen, dat er ook echt iets is. Uiteraard ...
Wat minuten huilen is een gezonde reactie van baby’s op prikkelverwerking, daarover ook gelezen?

7 maanden geleden

TS: Na 9 maanden (bijna) max dutjes van 30 minuten en dus echt kort, vandaag weer; 9-11 en 14-1530 geslapen en dit alles na wat ik je van de week al stuurde gedaan te hebben. Huilen in z’n meest minimale vorm is niet erg, moeders met meerlingen kunnen ook niet alle ballen hooghouden. Hoe is het nu met je? Al plannen om iets anders te proberen?

7 maanden geleden

TS: Na 9 maanden (bijna) max dutjes van 30 minuten en dus echt kort, vanda ...
Gisteren heeft ie hier ook een dutje van 2 uur in z'n bed geslapen. Wist niet wat ik meemaakte. Vannacht heeft hij 13,5 uur geslapen waarvan 9,5 uur achter elkaar. Helaas overdag alleen niet geslapen. Dus lekker op tijd naar bed gebracht en hem nu minder laten huilen aangezien hij echt intens moe was. Toch is ie uiteindelijk toch zelfstandig in slaap gevallen, wat het hele doel is. Merk dat het wel beter gaat gelukkig 😍

7 maanden geleden

Wat minuten huilen is een gezonde reactie van baby’s op prikkelverwerking, ...
Ja zeker, hier huilt ze soms ook echt wel. Niet over gelezen overigens. En soms is het na een minuutje ook weer stil en slaapt ze gewoon verder. Maar dat is anders als echt laten huilen toch?