46 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op Mollie2021

Ja zeker, hier huilt ze soms ook echt wel. Niet over gelezen overigens. En ...
Ik kijk naar de camera en luister naar hem. Als die écht verdrietig is ga ik hem knuffelen, als het zeuren is of ja… hoe noem je dat…. Dan wacht ik het af… ☺️

7 maanden geleden

Reactie op FloorM

Gisteren heeft ie hier ook een dutje van 2 uur in z'n bed geslapen. Wist ni ...
Yeah wat fijn!!!!

7 maanden geleden

Reactie op Mollie2021

Ja zeker, hier huilt ze soms ook echt wel. Niet over gelezen overigens. En ...
Het is bij hem ook vooral zeurderig hoor. Als het echt huilen wordt ga ik absoluut naar hem toe en bied m'n troost. Daarvoor herken ik de huiltjes goed genoeg 😉

7 maanden geleden

Vanaf begin af aan heb ik hem getroost als hij echt heel hard ging huilen, verder heb ik het laten gaan. Ben nooit lang in zijn kamer blijven hangen en dat weet hij heel goed, ik kom niet voor de lol, gaat bij ons heel goed

7 maanden geleden

1.5 uur huilen!? Ik schrik hier enorm van!! Verdiep je alsjeblieft in deze “techniek” dit brengt namelijk enkel schade. Investeer in een slaapcoach!!!!

7 maanden geleden

Reactie op Inge-31

1.5 uur huilen!? Ik schrik hier enorm van!! Verdiep je alsjeblieft in deze ...
1,5 uur huilen was 'overdreven' het was voornamelijk jammeren en ben constant heen en weer gelopen om hem te troosten.

7 maanden geleden

Reactie op Inge-31

1.5 uur huilen!? Ik schrik hier enorm van!! Verdiep je alsjeblieft in deze ...
Ik heb van 5 (!) mensen die een slaapcoach hebben gehad voor veel geld gehoord dat dit tijdelijk verlichting gaf tot de kiddos in een volgende fase kwamen. Nogal zonde van het geld… en een slaapcoach doet vaak wat ouders zelf ook kunnen maar niet durven en dat is toch vaak; jammeren/minimaal laten huilen..

7 maanden geleden

Reactie op FloorM

Gisteren heeft ie hier ook een dutje van 2 uur in z'n bed geslapen. Wist ni ...
Nou vandaag weer 9-11 en 2-3 geslapen En vanavond, zonder er 1 keer heen te hoeven, in slaap in 3 minuutjes Geweldig! 🥰

7 maanden geleden

Nou vandaag weer 9-11 en 2-3 geslapen En vanavond, zonder er 1 keer heen t ...
Hier vandaag een half uurtje in de auto (was onvermijdelijk vandaag haha) en van 1 tot half 3 (toen sliep ie binnen 9 minuten). Om half 7 10 minuutjes gehuild, daarna bij hem gaan zitten en werd hij rustig. 5 min later sliep hij zelfstandig maar in mijn aanwezigheid in. Maar er zit zeker verbetering in! Helemaal fijn.

7 maanden geleden

Reactie op FloorM

Hier vandaag een half uurtje in de auto (was onvermijdelijk vandaag haha) e ...
Ja echt een verademing hè. Ik word er een leuker mens van zo 😂😂😂

7 maanden geleden

Ja echt een verademing hè. Ik word er een leuker mens van zo 😂😂😂
Ik ook haha. En ik vind het echt heeeel sneu hoe hij er nu aan toe is, maaaarrrr ik merk ook dat hij er zoveel baad bij heeft en dit echt nodig is.

7 maanden geleden

Reactie op FloorM

Ik ook haha. En ik vind het echt heeeel sneu hoe hij er nu aan toe is, maaa ...
O bij ons wordt er al niet eens meer gejammerd! Hij draait op z’n buik, legt zn hoofd neer en gaat slapen 😂

7 maanden geleden

O bij ons wordt er al niet eens meer gejammerd! Hij draait op z’n buik, leg ...
Heerlijk! Hoe lang zijn jullie bezig geweest tot je dit hebt bereikt? En hoe oud is je zoontje?

7 maanden geleden

Reactie op FloorM

Heerlijk! Hoe lang zijn jullie bezig geweest tot je dit hebt bereikt? En ho ...
9 maanden, 4 dagen waren pittig, erna was het eigenlijk 1 keer erheen en hij sliep… en nu hoeven we er niet meer heen 😅 Voelt trouwens best gek… mis hem wel extra nu want normaal zag en voelde ik hem 8263736644 x per nacht 😂😂😂😂

7 maanden geleden

9 maanden, 4 dagen waren pittig, erna was het eigenlijk 1 keer erheen en hi ...
Oooohh wat goed zeg! Hier ook nog maar ff volhouden dus haha.

7 maanden geleden

Het gecontroleerd huilen schijnt slecht voor de hechting, gevoel van waardering etc te zijn. Ons kindje wordt ook nog in slaap gewiegd. Is nooit zelf in slaap gevallen, maar dat gaat goed komen wanneer zij hieraan toe is. Het is zwaar, maar ze heeft ons nodig om zich zo veilig en fijn mogelijk te voelen om in slaap te vallen. De podcasts van Liefde van een moeder legt hier veel over uit, gebaseerd op recent onderzoek. Geef je kindje vooral wat hij/zij nodig heeft. Het is voor een periode. Dan krijg je straks wat jij nodig hebt.

7 maanden geleden

Reactie op Debbie1208

Het gecontroleerd huilen schijnt slecht voor de hechting, gevoel van waarde ...
Dus nee dit hoef je zeker niet te doen. Als het slecht en verscheurend voor je voelt dat je kindje huilt, dan betekent het dat het ook niet goed is. Je moedergevoel klopt

7 maanden geleden

Reactie op Debbie1208

Dit is een beetje shamen van mij en anderen hier, niet ok. Zulke onderzoeken komen vaak, heel toevallig, bij slaapcoaches enzo vandaan. Veel van mijn generatie lagen op zonder zonder babyfoon en onze ouders keken beneden tv, ik & om mij heen iedereen (gelukkig) hebben nog altijd een geweldige band met ouders en die met hun ouders etc. Korreltje zou, grof zeezout, neem ik zulk soort onderzoekjes. Mijn kind houdt overduidelijk van mij, is dol op mij, en andersom net zo. En toch heb ik wat dagen gecontroleerd laten huilen en nu nog soms wat minuutjes maar hij slaapt nu van 18-7 met 1 flesje en verder niet meer wakker in plaats van elke 1,5-2 uur. Overdag is hij niet meer zo snel moe en slaapt hij 2 keer 2 uur ipv 3-4 dutjes van max 40’minuten. Opvang viel het ook op (is die 1 dag). Hij was sowieso al de “meest vrolijke baby ooit” volgens de dames daar, en nu ook nog eens uitgerust. Win-win-win-win-win Ieder z’n mening :) heb je ook gezocht op onderzoeken die uitwijzen dat die minuutjes allemaal geen kwaad kunnen?

7 maanden geleden

Reactie op Debbie1208

Ik denk dat het super goed is om te zorgen dat je kindje zelf in slaap kan vallen, geeft een tijdje onrust maar daarna voor heel lang veel meer rust, voor de baby maar ook voor het gezin. Sorry hoor maar ik ben ontzettend blij dat ik niet constant mijn kind aan het wiegen ben en hij lekker zelf doorslaapt en in slaap valt. Voor hem beter, voor ons beter.

7 maanden geleden

Er is ook nog een tussenstap tussen wiegen en laten huilen. Dit werkte voor ons zoontje goed. Een vast ritueel creëeren (Tanden poetsen - slaapzakje aan - verhaaltje voorlezen - in bedje neerleggen - muziekmobiel aan - welterusten wensen) De eerste periode bleven we bij hem, tikten ritmisch op de billen, hand bij zijn hoofd voor geborgen gevoel. Hij was dan vaak aan het jengelen/huilen. Wanneer het huilen over ging naar echt hard huilen pakten we hem op, troostten we hem en legden we hem weer terug. Dit was een belangrijk punt. Altijd keerde hij weer terug in zijn ledikantje. Daarna weer over tot ritmisch tikken op de billen. Op een gegeven moment kon dat ritmisch tikken worden afgebouwd naar alleen een hand aanbieden voor nabijheid en nam het aantal keren dat hij moest worden opgepakt om te troosten ook af. Nu is het zo ver dat we hem in zijn ledikantje kunnen leggen en we verlaten de kamer waarna hij zelf in slaap valt. Dit voelde voor ons goed. Maar iedereen doet natuurlijk wat voor hun en hun kindje werkt. ❤️