46 Reacties

7 maanden geleden

Ik heb van 5 (!) mensen die een slaapcoach hebben gehad voor veel geld geho ...
Niet durven?! Ik zou het niet eens willen. Ik heb een mega slechte slaper, maar ik laat haar echt never nooit niet huilen. Het is echt wel een uiting van een behoefte. Ze mogen slapen leren, net als dat ze lopen etc leren. En daar mogen we ze bij helpen. Ik heb geen spijt van elke minuut die ik daar in steek. Ik vind laten huilen echt niet oké. Sorry

7 maanden geleden

Reactie op Inge-31

Niet durven?! Ik zou het niet eens willen. Ik heb een mega slechte slaper, ...
Dat mag je zeker vinden hoor, jouw mening telt ook ;) maar ik heb tot 6 maanden geaaid en gewiegd, tot 8 maanden geaaid en handje vast gehouden en erna was het ook weer thuis voor mams om wat meer te kunnen leven en bijslapen en die 4 dagen jammeren heeft hier een verschil gemaakt van 0 minuten me time naar zo’n 3-4 uur per dag. Een dus fittere baby, fittere mama, meer tijd voor mezelf, meer routine qua slaap en ook de nachten zijn van 10-20 x erheen moeten naar nu 1 flex en soms 1-3 x erheen moeten. Daar heb ik geen minuut spijt van 😊

7 maanden geleden

Thuis=tijd

7 maanden geleden

Reactie op Doenjaah

Ik denk dat het super goed is om te zorgen dat je kindje zelf in slaap kan ...
100% met je eens! Ik heb echt maanden geruzied met partner die wilde slaaptrainen. Ik was er niet klaar voor. Maar heb nu echt spijt dat ik het niet eerder heb gedaan. Het was best easy. Misschien was het gewoon “tijd” op dat moment!

7 maanden geleden

Ik denk dat de middenweg zoeken belangrijk is. Teveel laten huilen voelt voor niemand goed, maar bij elke scheet naast het bed staan is ook niet haalbaar. Ze moeten ook leren dat je niet altijd acuut beschikbaar bent, en dat dat oke is. Maar goed, ik pak haar altijd op als ze een beetje (blijft!) jammeren. En dat vind ik wel fijn.