11 Reacties

7 maanden geleden

Dan maar gewoon lekker bij je in bed... slaap gaat voor (ja zo denk ik hoor) mijn peuter ligt ook vaker wel dan niet bij mij.. Ik denk dan maar ze heeft mij nodig ze zoekt veiligheid en geborgenheid bij mij dus waarom zou ik het haar niet geven? Als ze 18 slaapt ze vast niet meer bij me🙈🙈

7 maanden geleden

Lieve mama, wat knap dat je zo veel ballen hoog weet te houden met 2 kids en de 3e onderweg! Hier niet echt magische tips, behalve dat wij ook geen doorslapers hebben. Voor ons is het een uitkomst dat de jongste van 10 maanden in de ledikant naast ons bed ligt en de oudste van 4 begint ook in ons bed (samen slapen ze dan gezellig in een kamer). Later op de avond wordt de oudste over verplaatst naar zijn eigen bed. groot succes. We herhalen dit elke dag. Geven dit ook elke avond aan; ja je mag bij ons in bed, maar papa verplaatst je als hij naar bed gaat. D e stap hier naar toe was een sticker kaart. 3 hele weken eigen bed = 1 sticker per nacht. Bij een volle kaart hebben we zijn racefiets gehaald. Ik moet wel zeggen dat 2,2 jaar ook nog wel lekker jong is. Doen wat goed voelt voor jullie.❤️

7 maanden geleden

Reactie op BAMPatricia

Dan maar gewoon lekker bij je in bed... slaap gaat voor (ja zo denk ik hoor ...
Hahaha so denk ik dus ook. Ps. mega nieuwsgierig, maar waar staat BAM voor in je naam? ☺️

7 maanden geleden

Reactie op bobbiedil

Hahaha so denk ik dus ook. Ps. mega nieuwsgierig, maar waar staat BAM voor ...
Nieuwsgierig mag hoor😊staat voor bewust alleenstaande moeder, ik heb dus donorkindjes

7 maanden geleden

Reactie op BAMPatricia

Nieuwsgierig mag hoor😊staat voor bewust alleenstaande moeder, ik heb dus d ...
Wauw wat bijzonder lieve mama. Heel knap hoe je het dan allemaal doet in je eentje❤️

7 maanden geleden

Reactie op bobbiedil

Wauw wat bijzonder lieve mama. Heel knap hoe je het dan allemaal doet in je ...
Lief dankjewel

7 maanden geleden

Reactie op BAMPatricia

Dan maar gewoon lekker bij je in bed... slaap gaat voor (ja zo denk ik hoor ...
Ik begrijp je volledig lieve mama maar dit is geen oplossing dit hebben we lang vol gehouden maar we willen hem echt leren doorslapen. Het zou op zich gewoon moeten lukken. Ook is doorslapen enorm belangrijk voor zijn ontwikkeling. Ben alleen zo bang dat het helemaal niet gaat lukken dus dat is het meer of iemand tips heeft

7 maanden geleden

Ahh ja pittig zeg als je kindje nog niet zelfstandig slaapt en doorslaapt met 2 jaar. Ik denk dat je goed bezig bent en langer moet doorzetten. Ik heb een slaapmethodiek toegepast bij m'n jongste. Ik ging eerst steeds snel uit bed als ze maar een piepje gaf, zodat dr oudere zus niet steeds wakker werd 's nachts. Daardoor is ze gewend geraakt dat ik steeds kwam. Toen heb ik een paar keer klein flesje gegeven, toen bleef ze huilen voor melk tot ze een fles kreeg.. toen deed ze dat twee keer per nacht, het ging van kwaad tot erger. Ik geloof erin dat doorslapen in eigen bed het beste is, ook voor je kindje die rust nodig heeft. Maar ik denk ook dat als je al maanden (misschien wel jaren) anders hebt 'aangeleerd' het ook echt wel een tijd duurt om het te doorbreken. Ik heb ervoor gekozen de jongste op zolder te leggen zodat ik niet bij elk piepje direct erheen ging. Inderdaad alleen even kijken of alles goed is,tegen haar praten en weer weggaan. Kamer donker houden, niet aanraken, niet langer dan 1 minuut bij haar zijn. Ze werd er vaak maar meer overstuur van, dus ik ben steeds minder naar haar toegegaan (uiteraard als ze hard huilt wel troosten) en na 2 weken merkte ik verbetering, na een maand sliep ze door.. Iedereen mag vinden wat hij wil hiervan maar ik zie echt een gelukkiger kind dan toen ze steeds wakker was 's nachts. De rust is terug voor haar en dat heeft ze nodig. Het is echt ff bikkelen maar hopelijk heb je straks ook resultaat!

7 maanden geleden

Reactie op Umm Rayaen

Ik begrijp je volledig lieve mama maar dit is geen oplossing dit hebben we ...
Ieder hun manier idd😊 daarom dat ik het ook aanvulde met zo denk ik. Ik heb zelf ook van alles geprobeerd maar het wil bij haar niet helpen dus dan denk ik heel simpel ja dan maar in mijn bed zo slapen we tenminste allebei goed en rustig door, dus het was vanuit mij naar jou ook alleen maar goed bedoeld😊😊

7 maanden geleden

Ahh ja pittig zeg als je kindje nog niet zelfstandig slaapt en doorslaapt m ...
Super bedankt voor je tips en heel Mooi hoe je dit verteld. Omdat mij dreumes als 2 is doe ik geen cry out methode maar just hem rustig krijgen door een kusje te geven te praten rustig en wel in bed te laten ik merk dat hij dan veel sneller in slaap valt. Hopelijk slaapt hij snel door ❤️

7 maanden geleden

Is hij overdag wel genoeg bezig ? Ik snap dat dit soms vermoeiend kan zijn, ook met ander huishoudelijke taken en dingen.. sn hoevaak slaapt hij overdag? Misschien meer uitdagingen geven, en soms overdag een kleine dutje laten doen. Maar niet langer dan een half uur. Ook betreft eten. Ben totaal niet van de “oh pasop hoor met wat hij binnen krijgt”. Maar toch probeer ik nu bewust op suikers te letten en merk dat ze de nachten wel doorsliep. Mooi weer komt er hopelijk aan, ga lekker naar buiten met hem. Maak hem overdag goed moe.. en denk ook aan je eigen gezondheid. Het is vermoeiend! En het lijkt oneindig. Maar het is het niet. Heb nu 1 van 9 maanden, en september ook uitgerekend. Ik zeg altijd vrouwen worden zwanger omdat ze het aankunnen, maar dat wilt niet zeggen dat we ons zelf moeten verwaarlozen.