12 Reacties
4 maanden geleden
Geen tips, zit met precies het zelfde probleem. Die van mij krijst ook nog eens alles bij elkaar 🥹 hang in there mommy
4 maanden geleden
Geen tips wel een mening; helpen die kleine! Lekker erbij zitten, want ook dit is een fase en blijkbaar hebben ze ons weer ff nodig
💙
4 maanden geleden
Hier gaat het ook op en af... Vorige week ging het ineens 2 nachten perfect (nadat ik een avond/nacht naar een concert was. Best opvallend haha). Ze sliep zelfs weer uit tot 7:00.
Na die 2 nachten weer 3 nachten drama. Meermaals wakker snachts, op mij willen slapen (is ook nieuw. Heeft ze nooit gedaan, enkel als baby voor ze dutjes in haar bedje deed).
Gisternacht was rustig. Alleen om 5:30 wakker.
Ik heb helaas ook geen tips. Heb alleen gezien dat ons meisje een kies krijgt en ze is druk met lopen, staan en nieuwe woordjes zeggen. Ze zal wel veel mee maken momenteel en het zal vast ook te maken hebben met verwerking en hier nabijheid bij nodig hebben.
Wij hebben zoveel mogelijk geprobeerd te laten merken dat we er zijn voor haar en als ze rustig was haar weer te laten slapen. Soms was het nodig dat ze half bij mij in slaap viel, soms ook niet.
Meestal helpt het haar voldoende even de situatie te doorbreken met een slokje water en opnieuw een kus van papa en mama.
Echt inslapen is hier ook eventjes lastig geweest. Ritueel herhalen, nabijheid tonen en knuffelen was wat we deden. Maar soms waren we ook uren bezig.
Succes mama! 🤍
4 maanden geleden
Hier ook altijd goed geslapen van 7 tot 7. Hier een aantal weken geleden ook gehad duurde ongeveer een week tot 2 weken. Ik had haar eerst van bed gehaald een aantal dagen omdat ik al 10x naar boven was gelopen en ze gewoon niet wilde slapen en mega hyper. Maar dat hielp natuurlijk ook niet. Dus uiteindelijk toch uit gaan zitten. Ook echt wel vaak een uur naast het bed gezeten en ze bleef dan gewoon staan en huilen maar als ik haar oppakte hielp ook niet. Dus liet ik haar in haar bed proberen rustig te worden. Dit ging elke avond beter. En uiteindelijk vond ze het weer goed dat ik wegliep.
4 maanden geleden
Wil niemand demotiveren😅 maar met mijn oudste had ik het al dat ik hele avonden in de weer was anders was het echt krijsen overstuur enz heeft meer dan een jaar gesuurd... en nu begint de jongste ook hele avonden bezig met hem ik hou mijn hart vast😅
4 maanden geleden
Herkenbaar. We dachten dat 1 slaapje zou helpen en dat is een week goed gegaan, maar nu alweer 3 avonden op rij rond 19:30/20:00 naar bed en pas om 22:00 u slapen 🫤.
Wij nemen haar na een tijdje mee naar beneden en gaan dan daar even zitten met haar en proberen het 10 minuten later boven weer.
4 maanden geleden
Ons zoontje huilde ook twee weken telkens als we de kamer verlieten, ik dacht aan verlatingsangst. Dus ik dacht hoe ga ik dat wegga moment minder heftig maken voor hem. Ik geef voor het slapen nog een flesje van 180ml water en 2 schepjes kv. Dit gaf ik altijd in de schommelstoel voordat ik hem op bed lag. Ik heb dit dus veranderd, ik leg hem in bed en reik zijn flesje aan, hij vind het dan niet erg als ik wegloop en drinkt rustig zijn flesje op. Als die op is pakt hij zijn speentje en gaat hij slapen. Tot nu toe werkt dit voor ons, maar die fles moet ooit helemaal worden afgebouwd… mocht hij toch gaan huilen dan gaan wij er ook naast zitten of liggen op een matras😉
4 maanden geleden
Reactie op BAMPatricia
Wil niemand demotiveren😅 maar met mijn oudste had ik het al dat ik hele av ...
Hier precies hetzelfde! Oudste van net 3 gaat net beter, nu begint m'n jongste van 1 jaar 😭
4 maanden geleden
Reactie op Daniëlle_94
Hier precies hetzelfde! Oudste van net 3 gaat net beter, nu begint m'n jong ...
Mijn oudste is dan 2,5 gaat nu steeds wat beter maar idd nu begint de jongste😅 alhoewel hij nu ineens nog steeds slaapt! Maar ik wil niet te vroeg juichen haha, hopelijk is het gewoon de slaapregressie die bij 1 jaae hoort..... en dus niet zo'n lange weg als met zijn zus🙈🙈