17 Reacties

11 dagen geleden

Beetje diksap of limonade (suikervrij) er doorheen? Dat haalt de sterke smaak van melk er een beetje af. Succes 🙏🏽

11 dagen geleden

Andere melk proberen? En de fles los van andere voedingsmomenten aanbieden? Voor het naar bed gaan bijvoorbeeld of tussendoor in de ochtend of middag. En mocht het echt niet lukken dan zou ik het poeder ergens in verwerken, bijvoorbeeld in pannekoekjes, wat poeder in zijn avondeten als dat gepureerd is oid. Dan krijgt hij toch die voedingsstoffen, verder genoeg laten drinken. Je hoeft je niet slecht te voelen, sommige kindjes willen nu eenmaal liever vast voedsel, het ligt niet aan jou mama 🩵 je kan het, en lukt het echt niet? Dan is het toch jammer? Niks aan te doen en dan komt hij er ook echt wel 🩵

11 dagen geleden

Lust hij misschien pap of havermout? Daar kan je redelijk wat melk in verwerken en evt als ontbijt geven? Ik snap de frustratie, mijn dochter kan soms ook heel lastig doen wat melk betreft.. Succes!!🙌🏻

11 dagen geleden

Reactie op Doenjaah

Andere melk proberen? En de fles los van andere voedingsmomenten aanbieden? ...
Voor hij naar bed gaat kan ik op me kop staan maar die fles wil hij niet omdat hij ook al 150 gram yogurt krijgt

11 dagen geleden

Reactie op Firsttimemom23x

Lust hij misschien pap of havermout? Daar kan je redelijk wat melk in verwe ...
Ik zou evt pap kunnen proberen of het lukt weet ik niet hij eet graag brood maar ga het morgen ochtend proberen.

11 dagen geleden

Reactie op marloes1598

Voor hij naar bed gaat kan ik op me kop staan maar die fles wil hij niet om ...
Poeder door de yoghurt doen dan gewoon?

11 dagen geleden

Drinkt hij verder wel water? Zou zelf gewoon proberen zuivel in dingen te verwerken en tussendoor een kleine fles aanbieden. Dus sochtends een papje, savonds de yoghurt die je al doet. Smeerkaas/kaas op brood als dat al mag (hier wel koemelkallergie dus geen idee). Geef zelfs borstvoeding en onze dochter weigert de meeste flessen als ik er niet ben. Water drinkt ze redelijk. Ze krijgt waar lukt haar melk ergens doorheen zodat ze zo veel mogelijk binnen krijgt. Pannenkoekjes met de lunch, havermout/Brinta papje. Verder gewoon fruit en avond eten met de pot mee.

11 dagen geleden

Onze ervaring met flessen weigeren: hoe meer je gaat pushen hoe slechter het gaat. Rietjes beker ging hier trouwens nog het beste maar begint ze nu (10 mnd en met 6 mnd mee begonnen) ook mee te klieren.

11 dagen geleden

Reactie op CeFamke

Onze ervaring met flessen weigeren: hoe meer je gaat pushen hoe slechter he ...
Ik begrijp je punt alleen als we niet pushen dan neemt hij alleen de 150 yogurt en geen melk meer rietjes beker lukt niet alleen tuitbeker en hier wil hij wel water drinken maar geen melk

10 dagen geleden

Pap? Hier weigert die ook melk.

10 dagen geleden

Poeder door vaste voeding Poeder door yoghurt Dit kregen wij als advies maar we geven elke ochtend 180/6 en wat niet opgaat maken we pap van En elke dag een 120/4 weetabix pap. Is voldoende en z’n groei is prima!

10 dagen geleden

Reactie op marloes1598

Ik begrijp je punt alleen als we niet pushen dan neemt hij alleen de 150 yo ...
Lastig he! Voelt voor mij soms alsof je de hele dag bezig bent met de voedingen. En elk kind is anders hoor, zo gaat het bij onze dochter in ieder geval het beste.

10 dagen geleden

Inmiddels overleg gehad met huisarts ivm verhoging en helemaal niks meer willen drinken Zij gaf het advies ieder kind is anders en sommige zijn de melk zat ik kom zelf uit een familie waar geen melk gedronken word en de donor lactose intolerant is Zij geeft het advies je bied het 3x drinkt die het niet dan stoppen geef maar water of baby appelsap omdat hij die wel lekker vind Ik gaf aan dat hij dan hooguit 200/250 binnen krijgt ja jammer dan als hij het nodig heeft drinkt hij het wel idd gisteren los gelaten en vandaag heeft hij 150 melk gedronken en vanavond 150 yogurt en meer lukt niet Als het cb wil dat hij meer krijgt moesten hun maar mee denken ipv je moet dit of je moet dat

9 dagen geleden

Wat is de reden dat je graag zuivel wil aanbieden? Voor een bepaalde voedingsstof? Als dat bv eiwit is, dan kan je dat ook (beter zelfs ook) uit andere bronnen halen. Voedingscentrum is wel een beetje achterhaald en daar baseren de CB medewerkers zich op. Ik lees ook het advies van baby appelsap. Ik zou dit echt niet doen! Niet nu al wennen aan zoete dranken, want dan gaat er straks helemaal geen water meer in. Check de post op insta van @topfitsuikervrij en @topfitsuikervrijkids over hoeveel verborgen suikers er jn appelsap zit. Óók als er suikervrij staat

9 dagen geleden

Reactie op marloes1598

Inmiddels overleg gehad met huisarts ivm verhoging en helemaal niks meer wi ...
Hier vandaag 180+6 in papvorm vanmorgen thuis… En op de opvang 60ml kv op Thats it. Dikke prima. Hij is gezond en groeit goed en blij en lief en gezellig 🤣❤️

9 dagen geleden

Reactie op Moesje3

Wat is de reden dat je graag zuivel wil aanbieden? Voor een bepaalde voedin ...
Waarom is het Voedingscentrum achterhaald en random Instagram de moeite om te bekijken?