15 Reacties
8 maanden geleden
Hey wat voor schema heb je eventueel zou je haar een papje kunnen geven een uurtje voor ze gaat slapen en dan als ze gaat slapen de fles dan zou ze misschien wat langer vol zitten of iets meer in de laatste fles. Ik zou je niet heel veel zorgen maken over hoeveel flessen ze drinkt op een dag mijn zoontje drinkt ook meer als ze maar verzadigd en gezond zijn😊. Mijn zoontje is 8 maanden en krijgt ook tussen de 3 tot 5 flessen maar ik geef voeding op basis van zijn behoefte en bij ons zeiden ze dat zolang hij goed groeit het gewoon kan elke baby is anders. Hoop dat je hier iets aan hebt. Groetjes 💋
8 maanden geleden
Niet luisteren naar het CB ajb maar naar je kleine!
Melk is hoofdvoeding dus je geeft niet “teveel”!
Sommige kindjes (zoals hier) beginne melk te weigeren dus koester alsjeblieft dat al die bouwstoffen nog goed terecht komen ❤️
M’n buren vertelde me dat hun kleine man tot 2 jaar nog een fles dronk ‘s avonds laat……
En m’n neefje stopte van de ene op de andere dag bij 10 maanden met avond-en nachtflessen… terwijl er geen wijzigingen op de dag waren qua voeding
Wat gebeurt, gebeurt denk ik
dan maar?
8 maanden geleden
Grotere fles geven met naar bed gaan? En als ze wakker word, steeds kleinere hoeveelheden geven? Ik gaf het flesje dan liggend in bed (dat ging hier namelijk helemaal prima) dan werd hij niet te wakker en kon ik meteen na de fles zijn speen geven en dan sliep hij zo verder, ook na een klein beetje. Zo ging die behoefte steeds meer weg en konden we stoppen, hij sliep door daardoor
8 maanden geleden
Reactie op ycajs
Hey wat voor schema heb je eventueel zou je haar een papje kunnen geven een ...
We geven nu als volgt :
07:00: fles 200 mL , uurtje na de fles fruithap + water
11:00 fles 200 mL, uurtje na de fles 1,5 boterham + water
15:30 fles 200 mL, uurtje na de fles avondeten (aardappelen, vlees, groente meestal)
19:00 fles 200 mL
22:00 fles 200 mL
8 maanden geleden
Wij doen nu: 7u 200cc, 13u 200cc, 18u 200cc en 22u 135cc. Daarnaast eet hij ontbijtje, fruit, lunch, snacks en avondeten. Hij lust alles en eet goed. De late fles zijn we nu aan het afbouwen, komt van 165cc af. Hij wordt er nog wakker om dus we doen langzaam aan. Volgende week naar 100cc.
8 maanden geleden
Wij zijn overdag steeds een beetje meer eten gaan geven, daardoor sliep hij ineens ook tot 2 uur in de nacht door. Die 02:00 uur fles zijn we steeds minder gaan geven en dus overdag steeds een beetje meer waardoor hij snachts niet meer kwam.
Schema nu (9 maanden)
Tussen 6-7: 180ml fles + wat over is en scheut amandelmelk erbij om er iets meer van te maken en dan met pap + 1 cracotte (we zijn koemelk aan het introduceren)
10:00 fruitmoment (altijd vers en geprakt) + bekertje water
12:00 2 bruine boterhammen met beleg (avocado of ei of pindakaas etc..) + bekertje water
Tussen 3-4: fles 180ml bieden we aan, gaat meestal op / soms nog wat maissticks als tussendoortje
17:30: vers avondeten
18:30: fles 180ml bieden we aan, meestal gaat 120 op, afhankelijk van hoeveel hij tijdens z’n avondeten eet.
Weet niet of je er iets aan hebt, maar het kan wellicht helpen :)
Succes!