22 Reacties

11 dagen geleden

Wil je delen wat er overdag in gaat? Bij ons maakte dit echt dag en nacht verschil na introduceren van andere voedingen ook. Hier ook 1300 ml gedronken per 24 uur tot 8 maanden, waaronder 2 keer tussen 19&7

11 dagen geleden

Hier hetzelfde verhaal. We bouwen de flesjes nu af, omdat we het idee hebben dat het gewenning is ipv honger. Hopen dat hij dan op een gegeven moment helemaal doorslaapt

VRIEND

10 dagen geleden

Herkenbaar.. wij hebben ook tijdje snel fles gegeven zodat mn andere dochter niet steeds wakker werd van de baby. Maar het wordt dan echt een gewenning en baby werd steeds eerder wakker en ging echt niet meer slapen zonder eerst fles te krijgen. We hebben uiteraard alles driedubbel gecheckt,niet ziek, niet te warm, niet te koud, overdag goed slaapschema, voldoende eten en drinken etc. Als alles verder op orde is dan moet jr het patroon doorbreken.. dat is het enige wat je kan doen om hieruit te komen. En daar is echt doorzettingsvermogen voor nodig. We hebben het best radicaal aangepakt. Baby naar zolder verhuisd, zodat we niet bij elk piepje uit ons bed sprongen, geen fles meer geven maar gewoon echt niet, in geen enkel geval.. en dan 'gecontroleerd' laten huilen, dus wel af en toe erheen, even praten, niet uit bed halen en vrij snel weer weggaan. Vaak werd ze daar alleen maar bozer van dus na paar nachten maar voor gekozen om haar te laten huilen. Na nog een paar nachten ging t wat beter. Na 2 weken waren we over al t gedoe heen en sliep ze perfect nachten door, zonder fles. Nu wordt ze weleens 5.45 uur wakker maar gaat dan ff kletsen en weer slapen tot 7 uur. Dan krijgt ze fles en daar is haar 'interne klok' echt op ingesteld nu. Ik vond die twee weken doorzetten wel heel pittig. Ik zou ermee starten als je vrij bent de dagen erop. Ik ben gestart toen mn man paar dagen weg was, ik wilde echt ff mijn plan proberen zonder discussie :P oudste kon toen ook 2 nachten uit logeren dus ik kon overdag bijslapen met de baby. Dat was perfecte timing voor mij maar zal voor iedereen anders zijn. Hoe je t ook gaat aanpakken, heel veel sterkte!!

10 dagen geleden

Mijn zoontje kwam ineens ook weer vaak voor de fles. Ik ben coldturkey gestopt en alleen z'n speen gegeven. Met 2 nachten was het over.

10 dagen geleden

Geen tips, maar wij zitten met precies hetzelfde.

10 dagen geleden

Hier gewoon gekeken hoe het ging zonder en ze werd niet wakker dus zo gelaten.

10 dagen geleden

Reactie op ldgm

Wil je delen wat er overdag in gaat? Bij ons maakte dit echt dag en nacht ...
S nachts fles tussen 150 en 180 ml Ochtend tussen 6 en 7 uur 180 ml Paar happen yoghurt/ havermoutpap Na 1e slaapje fruit (meestal maar een half, of als het banaan is, dan heel) Rond 12 uur boterham, vaak maar een halve, stuk groente en fles 150 ml Rond 4 uur tussendoortje. Komkommrr, tomaatjes, wortel, soepstengel Rond half6 avond eten. Wisselende hoeveelheidz soms heel veel, soms weinig Rond 19uur papfles 210. En dan tussen 19u en 7u dus nog 2 keer voeding. Het is niet veel, maar krijg er ook zeker niet meer in..

10 dagen geleden

Reactie op Mamapatricia

Hier gewoon gekeken hoe het ging zonder en ze werd niet wakker dus zo gelat ...
Maar dat is dus het probleem hier, baby wordt w茅l wakker en gaat w茅l krijsen en stopt pas na een fles.

10 dagen geleden

Reactie op ZoZ0nd4g

Geen tips, maar wij zitten met precies hetzelfde.
'Fijn' dat ik niet de enige ben 馃┑

10 dagen geleden

Reactie op Oogappel

Mijn zoontje kwam ineens ook weer vaak voor de fles. Ik ben coldturkey gest ...
Wat fijn, hier helaas geen speen 馃槍 zou ik dat nog kunnrn aanbieden met bijna 10 maanden?

10 dagen geleden

Reactie op Chris321

Herkenbaar.. wij hebben ook tijdje snel fles gegeven zodat mn andere dochte ...
Wat fijn dat dit voor jullie heeft gewerkt en er weer geslapen wordt! Oef, mijn hart (en energielevel) kunnen dat niet aan hoor. Zo'n kleintje helemaal alleen laten liggen zich afvragend waar zn mama blijft.. Misschien is er een tussenoplossing.. want dit is ook niks!

10 dagen geleden

Reactie op Annabella2211

Hier hetzelfde verhaal. We bouwen de flesjes nu af, omdat we het idee hebbe ...
Hoe bouw je het af? Steeds een kleiner flesje?

10 dagen geleden

Reactie op Moesje3

Wat fijn, hier helaas geen speen 馃槍 zou ik dat nog kunnrn aanbieden met bij ...
Je kunt het altijd proberen

10 dagen geleden

Ik zou persoonlijk echt niet meer aan de speen beginnen 馃槄 Onze dochter heeft ook geen speen en slaapt bijna altijd door. Ik zou als hij goed op gewicht is overgaan op alleen water geven s鈥檔achts. Hebben we hier met 5 maanden ook gedaan en het was gelukkig snel over met de nachtfles. Geen contact maken en in het donker gaven wij haar liggend wat te drinken. Hopelijk helpt dit 馃檹馃徎 Zou je de fles van 12 uur kunnen skippen? Zodat hij dan wat meer vast voedsel gaat eten? Hier krijgt ze alleen nog s鈥檕chtends en om 19 uur een fles van 180. Ze heeft een gemiddeld gewicht. Veel succes! Ik kan me helemaal voorstellen hoe zwaar het is.

9 dagen geleden

Hier hebben besloten geen warme fles meer te geven, maar een kamertemperatuur. Dan hoefden we niet elke x naar beneden en zelf helemaal wakker worden (we zetten t flesje nu als we gaan slapen klaar op t nachtkastje) en dat maakt y voor haar echt n stuk minder interessant en hoeft ze y niet zo vaak meer. Maar zodra ze ook maar niet lekker in haar hummetje is drinkt ze ze wel leeg

9 dagen geleden

Steeds minder gaan geven, is het flesje bijna leeg, dan deed ik meteen de speen in de mond als ik de fles er uit haalde. Dus dan zat ik met mijn andere hand met de speen al klaar. Verder toch een beetje laten gaan anders leren ze t nooit

6 dagen geleden

Reactie op Emmily23

Ik zou persoonlijk echt niet meer aan de speen beginnen 馃槄 Onze dochter hee ...
Bedankt voor het meedenken! Die fles van de middag doe ik al n谩 het middageten. Maar, er gaat op een gegeven moment niks meer vast voedsel in. Dus dan heb ik het idee dat ik wel een fles moet geven, omdat het anders niet genoeg is. Snap je, helemaal omdat hij snachts dus nog 2 x komt en dus blijkbaar niet genoeg heeft. Hij is goed op gewicht (10 mnd, 11 kilo 馃お) dus ik zou best eens alleen water kunnen geven. Deed je helemaal geen poeder meer?

6 dagen geleden

Reactie op marrie112

Hier hebben besloten geen warme fles meer te geven, maar een kamertemperatu ...
Vind ik ook een goede tip! Tnx

6 dagen geleden

Reactie op Moesje3

Bedankt voor het meedenken! Die fles van de middag doe ik al n谩 het middag ...
Ja alleen koud water. Ze dronk een paar slokken toen was het goed. Dit was een tip van het CB, omdat de nachtfles anders gewenning wordt. Ze zeiden wel het kan een week moeilijk zijn, maar als je doorzet komt het goed. Hier ging het gelukkig gelijk de eerste nacht goed. We zijn gestart na een vaccinatie, dan sliep ze sowieso een nacht door omdat ze dan niet helemaal fit was. Daarna nog een enkele x tijdens een sprongetje een klein fles moeten gegeven, maar voor de rest slaapt ze altijd op haar eigen kamer en ze slaapt door 馃檹馃徎

3 dagen geleden

Hoe zijn de afgelopen nachten gegaan?