19 Reacties

5 maanden geleden

Hier had oudste dochter van tandjes niet veel last. Hoektanden en kiezen waren drama, tot 40 graden koorts. Heeft echt bijna een maand geduurt en had toen alle 4 de kiezen door.

5 maanden geleden

Mijn kleine had geen koorts, heeft nog maar 4 tandjes, nu 11 maand. Lieve bezorgde moeder, bel even naar je huisarts of de GGD. Zij kunnen je ongetwijfeld telefonisch advies geven, is als het goed is gewoon gratis en kan hopelijk je zorgen wegnemen. Alvast fijne vakantie! Dan is je kleine vast en hopelijk weer helemaal fit.

5 maanden geleden

Reactie op ElsMagdalena

Mijn kleine had geen koorts, heeft nog maar 4 tandjes, nu 11 maand. Lieve b ...
Dank voor je reactie💕! Huisarts hebben we gebeld, die vond het niet nodig om langs te komen. GGD nog niet gebeld, ga dat wel even doen!

5 maanden geleden

Hier ook zoontje van 11 maanden met 8 tanden en nu kiezen die door komen. Bij de tandjes nooit ergens last van gehad maar de kiezen💀💀 koorts, hangerig, wel drinken maar niet eten….

5 maanden geleden

Reactie op Maud93×

Hier had oudste dochter van tandjes niet veel last. Hoektanden en kiezen wa ...
Oh arm kind, heeft ze de kiezen achter elkaar gehad? Snap wel dat dit pijn doet! Maar zo zielig om ze dan zo te zien vergaan van de pijn. Gelukkig hielp paracetamol wel bij de mijne, die verlaagde dan wel haar koorts waardoor ze even een uurtje kon slapen! Ik zie enkel nog geen kiezen bij haar, alleen een klein stukje van haar laatste hoektandje.

5 maanden geleden

Koorts komt nooit door tanden. Er is altijd een infectie gaande. Verhoging (tot max 38) en verandering in stoelgang kan wel. Maar zeker geen koorts. Veel beterschap!

5 maanden geleden

Reactie op YMSB

Dank voor je reactie💕! Huisarts hebben we gebeld, die vond het niet nodig ...
Mocht de GGD tips hebben hoor ik het graag, je weet nooit of het nog van pas kan komen.

5 maanden geleden

Reactie op Mimi1506

Hier ook zoontje van 11 maanden met 8 tanden en nu kiezen die door komen. B ...
Ach! Gelukkig zijn dit de laatste tanden die er door heen komen, je zou maar bij elk tand een ziek kindje hebben. Mijn moederhart brak echt deze dagen.. Vooral dat gekreun tijdens haar koorts momenten. Hate it🥹

5 maanden geleden

Reactie op Mama’tje

Koorts komt nooit door tanden. Er is altijd een infectie gaande. Verhoging ...
Oh echt? Apart. De huisarts zei namelijk dat het wel door de groei van de tanden kan komen. Zolang het maar niet boven de 40 graden reikt en niet langer duurt dan 2/3 dagen. Zie wel dat ze vandaag gelukkig niet hoge temperatuur heeft.

5 maanden geleden

Reactie op YMSB

Oh echt? Apart. De huisarts zei namelijk dat het wel door de groei van de t ...
Nee echt onmogelijk. Dat is een fabeltje, dacht het namelijk ook. Kinderarts zei dat dat niet kon. En na wat opzoekwerk idd geen koorts door tanden 😂 een virale infectie ofzo kan wel de oorzaak zijn. Na 3 dagen moeten ze opnieuw gezien worden omdat het dan bacterieel zou kunnen zijn. Veel beterschap!

5 maanden geleden

Reactie op Mama’tje

Nee echt onmogelijk. Dat is een fabeltje, dacht het namelijk ook. Kinderart ...
Een virus wordt vaker gezien als er tandjes komen, vandaar dat koorts vaak als symptoom van tandjes gezien wordt. Maar in feite is het vaak koorts door een virus vanwege het vele in de mond steken van de handjes. Daardoor lopen ze een virus op, dat geeft de koorts.

5 maanden geleden

Denk toch eerder aan een kinderziekte. Heb je een foto van de vlekjes?

5 maanden geleden

Vlekjes rond de mond kunnen ook een reactie zijn op veel kwijlen, wat weer voortkomt uit het doorkomen van tandjes. Daar zou ik mij niet direct zorgen om maken.

5 maanden geleden

Reactie op mommy_2019

Vlekjes rond de mond kunnen ook een reactie zijn op veel kwijlen, wat weer ...
Hoge koorts niet, zoals ook vermeld staat. Probeer ts te helpen met wat het kan zijn!

5 maanden geleden

Reactie op mommy_2019

Klopt, mijn dochters hebben ook vlekjes rond mond als tanden doorkomen. Van het kwijlen en slechte weerstand..

5 maanden geleden

Reactie op mommy_2019

Ja dit werd me ook verteld. Ze kwijlt niet veel, maar spuugt wel af en toe bewust.

5 maanden geleden

Dit is wel sinds het douchen net veel verminderd. Vanmiddag was het kei rood. Dit is ook gekomen nadat haar koorts is gedaald. Ze reikt nu gelukkig net de 37 graden.

5 maanden geleden

Wij hadden dit ook. Bleek uiteindelijk hand voet mond ziekte te zijn...

5 maanden geleden

Reactie op LoLo27

Wij hadden dit ook. Bleek uiteindelijk hand voet mond ziekte te zijn...
Bleef de ziekte lang hangen?